  • Data: 2012-02-02 23:59:39
    Temat: Re: Z obu stron + i LED swieci
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> napisał(a):
    > Jesteś tego pewien? Bo ja bym wolał, żeby tego jednak w taki sposób
    > nie tłumaczyć.
    > [...]

    Myślę, że dla początkującego można jednak przyjąć takie tłumaczenie. Nie
    wiem jednak do czego konkretnie się odnosisz. Można się tutaj dopatrzeć
    kilku uproszczeń i nie wiem, które masz na myśli. Wiadomo, że sprawa jest
    trochę bardziej skomplikowana. Trzeba uwzględnić rezystancję tranzystorów
    sterujących w porcie, wpływ wewnętrznej diody, której anoda jest podłączona
    do pinu a katoda do VCC mikrokontrolera i która ma zapobiegać pojawianiu się
    na pinie portu napięć wyższych od VCC, charakterystykę U-I diody oraz
    rezystancję wewnętrzną źródeł zasilających. Prościej byłoby analizować,
    gdyby w szereg z diodą świecącą (czy jak się dawniej mówiło,
    elektroluminescencyjną) był rezystor.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/