  • Data: 2012-02-04 17:28:40
    Temat: Re: Z obu stron + i LED swieci
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Pawel" <ppf9@USUN_TOpoczta.fm> napisał w wiadomości
    news:jgjmpb$d6r$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie przesadzajcie, nie wszyscy sa elektronikami. Spytajcie sie jakiejs
    > pani w urzedzie, albo kogos na ulicy, to pewnie tak samo odpowie jak ja.

    Taki ktoś mówiąc o prądzie prawie na pewno będzie miał na myśli jego
    obecność, a nie przepływ i to jest spokojnie do przyjęcia.
    Podobnie nie razi zdanie: "Jak budowałem swój oscyloskop kopnął mnie _prąd o
    napięciu_ 1200V." bo nie skupia się na przepływie prądu tylko na obecności
    napięcia.
    Ale jak na myśli ma się przepływ prądu to użycie "o napięciu" jest bardzo
    rażące.

    > Swiat nie konczy sie na elektrycznosci.
    Oczywiście, że są też inne światy, ale dyskutując o jakimś temacie dobrze
    byłoby choćby nie mylić podstaw (i nie dotyczy to tylko elektroniki).
    Czy raziło by Cię zdanie: "Koło mojego domu płynie rzeka o wysokości 230m."
    (no bo źródła są na wysokości 230mnpm a wpada do morza na wysokości 0mnpm).
    A dokładnie taki sens ma stwierdzenie płynie prąd o napięciu 230V.
    P.G.