  • 1. Data: 2009-10-26 19:08:21
    Temat: Z letka oszukańcze zasady konkursu
    Od: " amator" <a...@N...gazeta.pl>

    Tutaj konkurs VII Zachodniopomorski Festiwal Fotografii i Filmu Turystycznego

    tu regulamin:
    http://www.fotoklub.zamek.szczecin.pl/images/pliki/9
    _ZFFiFTVIIregluamin25_sierpnia_20092.doc

    a tu rodzyneczki

    "Prace przesłane na konkurs nie będą zwracane. Z chwilą nadesłania fotografie
    i filmy przechodzą na własność organizatorów, którzy przejmują autorskie prawa
    majątkowe do nadesłanych prac.

    "Na konkurs należy przysyłać zdjęcia w formacie o wymiarach 30 x 40 cm. Do
    wszystkich zgłoszonych prac należy załączyć płytę CD z wersją elektroniczną
    zdjęć o rozdzielczości minimum 300 dpi (lub większej) w formacie .jpg lub .tif."

    Zdjęcia nadesłane na konkurs pozostają w archiwum ZROT. Wszystkie prace mogą
    zostać wykorzystane przez Organizatorów we wszelkich działaniach związanych z
    promocją turystyczną województwa (publikacje i reklamy prasowe, publikacje w
    Internecie, wystawy, targi itp.).

    Rozumiem, jak robi to cwany koleś, nazywający się przedsiębiorcą, ale żeby
    propagowali to koledzy ahtyści to się dziwię

  • 2. Data: 2009-10-26 19:31:40
    Temat: Re: Z letka oszukańcze zasady konkursu
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <hc4s35$au8$1@inews.gazeta.pl>,
    " amator" <a...@N...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Rozumiem, jak robi to cwany koleś, nazywający się przedsiębiorcą, ale żeby
    > propagowali to koledzy ahtyści to się dziwię

    Ale przeciez podobnie wygladaj regulaminy wszystkich konkursow.
    LAcznie z National Geographic.

    TA

  • 3. Data: 2009-10-27 05:47:50
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > Rozumiem, jak robi to cwany koleś, nazywający się przedsiębiorcą, ale żeby
    > propagowali to koledzy ahtyści to się dziwię

    Oszukancze?

    Znaczy to co powyzej nie bylo napisane w regulaminie - dopiero po fakcie
    wyszlo na jaw?

    Jak Ci regulamin nie odpowiada to nie zawracaj sobie glowy konkursem,
    a nam dupy regulaminem ;)

  • 4. Data: 2009-10-27 07:54:16
    Od: Carmen <c...@p...onet.pl>

    Podobny konkurs znalazłam tutaj http://www.konkurs.wpkiw.com.pl/. Żeby
    jeszcze chociaż dla nagród było warto...

  • 5. Data: 2009-10-27 08:34:04
    Od: "Kokos" <k...@k...com>

    Użytkownik <T...@s...in.the.world> napisał w wiadomości
    pl...

    _ZFFiFTVIIregluamin25_sier

    > Ale przeciez podobnie wygladaj regulaminy wszystkich konkursow.
    > LAcznie z National Geographic.

    odbierają autorskie prawa majątkowe?:)
    i mogą to wykorzystywac jak chcą? a ja my slałem tylkoze moga wykorzystywać
    w obrębie konkursu

  • 6. Data: 2009-10-27 08:35:40
    Od: "Kokos" <k...@k...com>

> [...]
    > wyszlo na jaw?
    >
    > Jak Ci regulamin nie odpowiada to nie zawracaj sobie glowy konkursem,

    oszukańcze bo po co im prawa majątkowe do twoich zdjęć?
    poza tym nie każdy czyta regulamin, każdy konkurs rozumie jako wybró
    najlepszego zdjecia i nagrodzenie go a nie zbieranie zdjęć po to by
    wykorzystać je w swoich folderach czy reklamach zupełnie za darmo

  • 7. Data: 2009-10-27 09:00:24
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Kokos napisal:
    > oszukańcze bo po co im prawa majątkowe do twoich zdjęć?

    A to juz ich sprawa. Oszukancze nie jest, bo informuje przed konkursem,
    a nie po rozstrzygnieciu. Swoboda zawierania umow ;)

    > poza tym nie każdy czyta regulamin, każdy konkurs rozumie jako wybró
    > najlepszego zdjecia i nagrodzenie go a nie zbieranie zdjęć po to by
    > wykorzystać je w swoich folderach czy reklamach zupełnie za darmo

    A to juz problem analfabetow, ze nie czytaja. Po pierwszej
    wpadce naucza sie czytac. Dokladnie. Wszystkie punkty.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 8. Data: 2009-10-27 09:03:44
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <hc6bav$mgv$1@portraits.wsisiz.edu.pl>,
    "Kokos" <k...@k...com> wrote:

> [...]

    > odbierają autorskie prawa majątkowe?:)
    > i mogą to wykorzystywac jak chcą? a ja my slałem tylkoze moga wykorzystywać

    E, to zamiast myslec, poczytaj regulaminy...

    TA

  • 9. Data: 2009-10-27 10:01:43
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

    > Ale przeciez podobnie wygladaj regulaminy wszystkich konkursow.
    > LAcznie z National Geographic.
    ---------------------------
    Nieprawda, w większości konkursów organizatorzy nie "przejmują"
    praw do zdjęć. Użycie tego słowa sugeruje, że wszelkie prawa
    majątkowe przechodzą na wyłączną własność organizatora, a co za
    tym idzie, autor traci te prawa i nie może już z nich korzystać.
    Porządni organizatorzy rezerwują sobie prawa majątkowe do nadesłanych
    prac nie przejmując ich na wyłączną własność, i tylko w zakresie publikacji
    związanych z wystawą pokonkursową oraz promocji samego konkursu,
    a regulamin zawsze precyzyjnie określa zakres, w jakim organizatorzy
    zamierzają skorzystać z nadesłanych prac.

    --

    Pozdrawiam serdecznie

    Arkadiusz Stopa

    <stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
    Mała Galeria Makrofotografii: www.stopa.cso.pl

  • 10. Data: 2009-10-27 10:44:19
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

> [...]
    > a regulamin zawsze precyzyjnie określa zakres, w jakim organizatorzy
    > zamierzają skorzystać z nadesłanych prac.

    Coś mi się zdaje, że takie zapisy w regulaminie nie mają szans być
    legalne. Umowa o przeniesienie autorskich praw majątkowych powinna
    wyszczególniać sposoby wykorzystania dzieła. Musi też owe dzieło
    dokładnie opisywać.

    P.