  • 1. Data: 2014-06-17 20:07:22
    Temat: Z cyklu audiovoodoo...
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    ...czyli odkurzacz do winyli:
    http://tinyurl.com/osab7bn

    Jakub Rakus

  • 2. Data: 2014-06-17 22:12:54
    Temat: Re: Z cyklu audiovoodoo...
    Od: Luke <l...@l...net>

    Dnia 2014-06-17 20:07, Użytkownik Jakub Rakus napisał:
    > ...czyli odkurzacz do winyli:
    > http://tinyurl.com/osab7bn

    O ile na większość audiofilskich herezji reaguję histerycznym śmiechem,
    o tyle powyższe akcesorium jest bardzo sensowne. No i faktycznie, do
    zbierania pola elektrycznego nie trzeba fizycznego kontaktu z płytą.

    Dyskutować można najwyżej na temat faktycznych zakłóceń od ładunków
    elektrycznych na płycie (na ile jest to realny problem w odsłuchu).

    L.

  • 3. Data: 2014-06-17 22:13:23
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Jakub Rakus napisał:
    > ...czyli odkurzacz do winyli:
    > http://tinyurl.com/osab7bn

    "Celem jej zastosowania jest usunięcie ładunków elektrostatycznych z
    powierzchni płyty gramofonowej, a przez to zmniejszenie poziomu trzasków
    i szumów."

    Ludzie serio wierzą w takie brednie?

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 4. Data: 2014-06-17 22:39:43
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-06-17 22:13, AlexY pisze:

    > "Celem jej zastosowania jest usunięcie ładunków elektrostatycznych z
    > powierzchni płyty gramofonowej, a przez to zmniejszenie poziomu trzasków
    > i szumów."
    >
    > Ludzie serio wierzą w takie brednie?

    A czy kiedykolwiek używałeś gramofon analogowy?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2014-06-17 23:21:15
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2014-06-17 22:39, Adam pisze:

    > A czy kiedykolwiek używałeś gramofon analogowy?

    Dopełniacz! A nie biernik! GRAMOFONU ANALOGOWEGO!

    @

  • 6. Data: 2014-06-18 00:39:39
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-06-17 23:21, Artur Miller pisze:

    > Dopełniacz! A nie biernik! GRAMOFONU ANALOGOWEGO!
    >
    > @

    Przepraszam za błąd, masz rację.

    Ale dla wyjaśnienia:
    najpierw miałem napisać "... obsługiwałeś gramofon ...", a później
    zmieniłem "obsługiwałeś" (bo sugeruje czynność jednorazową) na
    "używałeś", ale stara składnia została :(
    Bo jeśli (wiem, od "bo" nie należy rozpoczynać zdania) ktoś nie tylko
    "obsługiwał", ale i "używał" (zwłaszcza świadomie) gramofon analogowy,
    to niewątpliwie musiał się spotkać z wyładowaniami elektrostatycznymi,
    które to właśnie można eliminować choćby wspomnianą wcześniej miotełką.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2014-06-18 18:31:31
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Adam napisał:

    > A czy kiedykolwiek używałeś gramofon analogowy?

    Jakieś 10 lat zanim dostałem szpulowca M-2405S. Ale co to ma do rzeczy?

  • 8. Data: 2014-06-18 19:04:51
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Adam napisał:
    [..]
> [...]
    > to niewątpliwie musiał się spotkać z wyładowaniami elektrostatycznymi,
    > które to właśnie można eliminować choćby wspomnianą wcześniej miotełką.

    O to Ci chodzi, miotełka na wyposażeniu była ino do czyszczenia z kurzu
    a nie elektrostatyki, jakoś nie widzę jak te ładunki przechodzą przez
    metalową igłę z diamentowym czubkiem na plastikowe widełki które
    pobudzają płytki piezo. A dopiero gdyby dostały się do piezo to mogłyby
    cośkolwiek zdziałać.

  • 9. Data: 2014-06-18 23:10:11
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Luke" <l...@l...net> napisał w wiadomości
    > Dyskutować można najwyżej na temat faktycznych zakłóceń od ładunków
    > elektrycznych na płycie (na ile jest to realny problem w odsłuchu).

    Wystarczająco niekiedy, by popsuć przyjemność słuchania. To realne,
    zwłaszcza, gdy jest sucho. Przypomnijcie też sobie, co się działo przy
    wyciąganiu nowej płyty z koperty. Folia się przyklejała i ktoś z czułym
    słuchem słyszal ciche trzaski, podobne do tych przy zdejmowaniu swetra. Jak
    się tak nagromadzona elektryczność będzie rozładowywać przez wkładkę, to
    dość wyraźnie to słychać przy odsłuchu. Poza tym statyka przyciąga kurz, a
    to jest realny, nie audiowudu, wróg audiofila. Taka jest moja odpowiedź na
    to akcesorium. Przyjrzałbym się natomiast, jaka idea mu przyświeca, czy np.
    nie powoduje "przy okazji" uporządkowania polaryzacji czegoś-tam, co
    polepszy górę i zwiększy jasność średnicy. I to bym histerycznie wyśmiał.

    --
    Spamerów i "pytaczy" informuję, iż bardzo narażają się na to, że ich
    adresy e-mail będą podawane harwesterom służącym do rozsyłania spamu.

  • 10. Data: 2014-06-18 23:12:13
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > "Celem jej zastosowania jest usunięcie ładunków elektrostatycznych z
    > powierzchni płyty gramofonowej, a przez to zmniejszenie poziomu trzasków i
    > szumów."
    >
    > Ludzie serio wierzą w takie brednie?

    To wyjątkowo (sporadyczna sporadyczność) jest czysta prawda, nie ma w tym
    nic z bredni. Przyjrzałbym się natomiast temu, czy nie próbują przy tym
    przemycić czegoś między wierszami...
    Bo znając dążenia niektórych audiovoodoo, nie zdziwię się, jeśli czegoś się
    przy okazji "dowiem"...