  • 81. Data: 2014-06-29 19:52:59
    Temat: Re: Z cyklu audiovoodoo...
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik <w.mak%gazeta.pl@gtempaccount.com> napisał w wiadomości
    news:8bf54395-bfee-4203-bf3d-b6ec0f4188e8@googlegrou
    ps.com...

    Szkoda, ze Panowie używają jakichś wymyślonych nazw elementów napędu
    taśmowego magnetofonu szpulowego i kasetowego.
    (Zaznaczyłem wielkimi literami w powyższym cytacie)
    Ta "ośka...." od zawsze po polsku zwana jest ROLKĄ PRZESUWU (capstan po
    angielsku) a ta z gumą naprzeciw ROLKĄ DOCISKOWĄ (pinch roller).
    Po co od nowa odkrywać Amerykę - po polsku.

    ============

    Bo nie ma nic ważniejszego, przy omawianiu elektryzowania się taśmy, niż to,
    jak się nazwie elementy toru... to tak diametralnie wpływa na wynik, że
    zniekształcenie tych nazw jest grzechem absolutnie najcięższym z możliwych
    ::P

    --
    Spamerów i "pytaczy" informuję, iż bardzo narażają się na to, że ich
    adresy e-mail będą podawane harwesterom służącym do rozsyłania spamu.

  • 82. Data: 2014-07-07 02:35:04
    Od: Zzennon <e...@d...com>

    On 2014-06-23 06:20:38 +0000, Latawiec said:

    > To ty nie wiem jakie miotełki widziałeś, bo ja wszystkie jakie miewałem
    > okazje mieć lub widzieć u kogoś były przewodzące i z kabelkiem
    > zakończonym krokodylkiem do podłączenia do masy urządzenia.

    Dawno to już było ale niczego nie podłączałem. Używałem tego jedynie do
    odkurzania po odkurzaniu ;-) W sensie: płytę przed odtwarzaniem
    odkurzałem delikatnie takim specjalnym czymś, miękkim i zbierającym
    kurz a w trakcie odtwarzania tą miotełką, na wypadek gdyby się coś
    ostało lub spadło w trakcie. Jeżeli to przy okazji zbierało ładunki to
    i dobrze ale do niczego tej miotełki nie podłączałem i na pewno nie
    wyglądało jakby miało coś przewodzić. W każdym razie niepowtarzalnych
    trzasków (a takie by musiały być gdyby były powodowane statyką) nie
    pamiętam.

  • 83. Data: 2014-07-07 02:35:52
    Od: Zzennon <e...@d...com>

    On 2014-06-22 20:20:37 +0000, Pszemol said:

    > Z elektrostatyką jak walczysz to nie musi to być przewodzące dobrze,
    > jak metal, nawet lepiej jak będą to wysokie megaohmy to rozładują
    > te kilovolty powoli i spokojnie, bez niepotrzebnych iskier...
    >
    > Spotkałeś się z woreczkami foliowymi w kolorze blado-różowym
    > lub blado-niebieskim? One są właśnie lekko przewodzące aby
    > eliminować niebezpieczne dla elektroniki ładunki elektryczne.

    Może - nie będę się spierał.

  • 84. Data: 2014-07-07 10:28:41
    Od: "Wojtus" <w...@n...dla.ciebie>

    Użytkownik "Zzennon" <e...@d...com> napisał w wiadomości

    > Dawno to już było ale niczego nie podłączałem. Używałem tego jedynie do
    > odkurzania po odkurzaniu ;-)

    To że ty nei podłączałeś, nie znaczy że takich nie było i nie ma.
    http://winyle.pl/726-4365-thickbox/ramie-antystatycz
    ne-carbon.jpg

  • 85. Data: 2014-07-07 19:49:28
    Od: Zzennon <e...@d...com>

    On 2014-07-07 08:28:41 +0000, Wojtus said:

    > Użytkownik "Zzennon" <e...@d...com> napisał w wiadomości

    > To że ty nei podłączałeś, nie znaczy że takich nie było i nie ma.
    > http://winyle.pl/726-4365-thickbox/ramie-antystatycz
    ne-carbon.jpg

    Ja nie pisałem, że nie było. Pisałem, że nie odczułem żadnego problemu
    ze statyką a jedyne co przypominało w jakiś sposób tamto urządzenie to
    była moja miotełka ale ona nigdzie nie była podłączona.