eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmYanosik Wymagane uprawnienie do wykonywania połączeń telefonicznychRe: Yanosik Wymagane uprawnienie do wykonywania połączeń telefonicznych
    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Yanosik Wymagane uprawnienie do wykonywania połączeń
    telefonicznych
    Date: Mon, 5 Aug 2024 22:59:11 +0200

    Dnia Mon, 5 Aug 2024 11:08:34 +0200, _Master_ napisał(a):

    > Jak musisz mieć hoooooojowy telefon aby jego wbudowany mikrofon nie
    > zbierał twojego głosu? ;-)
    >
    > (...)

    Tu Waść zaszalałeś ;)

    Telefony mają dość dobre mikrofony.
    Na tyle dobre, że jak kroś rozmawia w czasie jazdy korzystając z
    telefonicznego mikrofonu, to drugi rozmówca słyszy wszystko, włącznie z
    hałasem środowiska, szumem opon, dźwiękiem silnika.

    Tak więc w tym przypadku "dobry mikrofon" w telefonie to wada.

    W lepszych autach jest tak zrobione, że mikrofony samochodowe (albo
    procesor dźwięku) wyłapuje tylko głos kierowcy, reszta jest cichym tłem.

    Nawet lat temu wiele do Pajero II włożyłem najwyższy wtedy model stacji
    multimedialnej - bodajże F980DAB v.2, który miał mikrofony na kablach.
    Pajero - jak to terenówka - głośny był, dodatkowo w dizlu.
    Rozmówca słyszał mnie i niewiele więcej.

    Mam słuchawkę BT Plantronics Voyager Legend - ona wg opisu ma w wysięgniku
    kilka mikrofonów. Dla testów puszczałem radio w aucie na tyle głośno, że
    sam siebie prawie nie słyszałem. Natomiast rozmówca słyszał mnie i mówił,
    że chyba coś tam gra - słuchawka wycisza praktycznie wszystko poza mną.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam