  • 81. Data: 2010-11-26 12:32:53
    Temat: Re: Zemsta kierowcy po utrudnianiu wypredzania
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2010-11-26 12:23:08 P.B.

    > Późne żółte było - nie opłacało się temu białemu hamować.

    Nieznasz się, to było jeszcze wczesne żółte. ;)

    --
    Pozdor Myjk

  • 82. Data: 2010-11-26 13:13:40
    Temat: Re: [YT] Zemsta kierowcy po utrudnianiu wypredzania
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-11-26, kamil <k...@s...com> wrote:

    > "Sarna wyskoczyla na droge i musialem zahamowac awaryjnie, nie bylo czasu na
    > ogladanie sie w lusterka bo poboczem wlasnie szla grupa grzybiarzy i nie
    > chcialem doprowadzic do tragedii".

    To kto jakie ma szanse na udowodnienie swojej racji to inna sprawa.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 83. Data: 2010-11-26 14:02:57
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *Mateusz* w wiadomości
    y.googlegroups.com
    napisał(a):
    > Możesz mieć rację, ale kilka razy znajomi mieli takie przygody i
    > ZAWSZE dostawali mandat za niezachowanie należytej odległości.

    Nie ma możliwości zachowania bezpiecznego odstępu w chwili gdy ktoś Ci
    zajeżdża droge i hamuje bo się światło zmieniło lub coś wybiegło pod koła.
    Policjanci analizują ciąg przyczynowo-skutkowy, jeśli mamy taki przypadek i
    świadka to nie będzie mandatu, a uderzony w tył będzie winnym kolizji :)

    Pozdr

  • 84. Data: 2010-11-26 14:14:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 Nov 2010, Przembo wrote:

    > Nie ma możliwości zachowania bezpiecznego odstępu w chwili gdy ktoś Ci
    > zajeżdża droge i hamuje bo się światło zmieniło
    > lub coś wybiegło pod koła.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > Policjanci analizują ciąg przyczynowo-skutkowy, jeśli mamy taki przypadek
    > i świadka to nie będzie mandatu, a uderzony w tył będzie winnym kolizji :)

    Podkreślony przypadek jest takim samym generalizowaniem jak teza
    że to wjeżdżający będzie winien ;)
    (dajmy na to: "coś" ma postać krowy pędzonej przez poganiacza)

    pzdr, Gotfryd

  • 85. Data: 2010-11-26 14:17:11
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-11-26 12:23, P.B. pisze:

    > Późne żółte było - nie opłacało się temu białemu hamować.

    Z tych bardzo ciemnych żółtych :( Moja żona też kiedyś
    ruszyła na zielonym, po czym dostała w lewy tył od amatora
    jazdy na dowolnym świetle...

  • 86. Data: 2010-11-26 14:18:23
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    On 26 Lis, 14:02, "Przembo" <x...@x...xx> wrote:

    > Nie ma mo liwo ci zachowania bezpiecznego odst pu w chwili gdy kto Ci
    > zaje d a droge i hamuje bo si wiat o zmieni o lub co wybieg o pod ko a.
    > Policjanci analizuj ci g przyczynowo-skutkowy, je li mamy taki przypadek i
    > wiadka to nie b dzie mandatu, a uderzony w ty b dzie winnym kolizji :)

    hmmm, co do mandatu to nie wiem, pewnie masz rację. Jeżeli chodzi o
    ten bezpieczny odstęp - powiem Ci, że trochę widziałem takich akcji,
    nie były zakończone jakąś kolizją ale dla mnie to wygląda tak, że ktoś
    Ci siedzi na zderzaku, wyprzedza, pakuje Ci się na przedni zderzak i
    ty tym momencie już jesteś wkurwiony dlatego tez mu siedzisz na
    zderzaku zamiast jechać wolniej.

    Zerknij na filmik, policz sobie ile sekund gościu z łady miał na
    zwiększenie dystansu jak został wyprzedzony. Moim zdaniem miał co
    najmniej 7s. wystarczyłoby zdjęcie nogi z gazu... tak na moje oko.
    Nachodzą mnie wątpliwości czy faktycznie gość z tego większego auta
    specjalnie mu przyhamował. Przecież jakby chciał to zrobić specjalnie,
    to by wcisnął od razu hamulec po wyprzedzaniu.

  • 87. Data: 2010-11-26 14:34:31
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com> wrote in message
    ho.pl...

    > To kto jakie ma szanse na udowodnienie swojej racji to inna sprawa.

    Slowo twoje przeciwko slowie kogos, kto nie zachowal odpowiedniego dystansu.
    Raczej przesadzone.. :)

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 88. Data: 2010-11-26 15:00:12
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *Gotfryd Smolik news* w wiadomości
    news:Pine.WNT.4.64.1011261412390.3040@quad napisał(a):
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > Podkreślony przypadek jest takim samym generalizowaniem jak teza
    > że to wjeżdżający będzie winien ;)
    > (dajmy na to: "coś" ma postać krowy pędzonej przez poganiacza)

    Jeśli Cię dobrze zrozumiałem to nie do końca się zgodze, jeśli
    poprzedzającemu auto wyskoczy ufo zza drzewa to jadący z tyłu winien
    zachować odstęp pozwalający na uniknięcie kolizji, takie osobliwe
    przewidywanie wystąpienia sytuacji nieprzewidywalnej :) Jeśli pojazd
    bezpośrednio przed Ciebie wjedzie i od razu zahamuje to nie masz szans,
    generalizowanie nie ma znaczenia :)

    Pozdr

  • 89. Data: 2010-11-26 15:04:36
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *Mateusz* w wiadomości
    e.googlegroups.com
    napisał(a):
> [...]
    > Ci siedzi na zderzaku, wyprzedza, pakuje Ci się na przedni zderzak i
    > ty tym momencie już jesteś wkurwiony dlatego tez mu siedzisz na

    Jak widze takiego skoczka to nieraz w trakcie wyprzedzania zdejmuje noge z
    gazu jak jest gęsto, jezdnia to nie miejsce walki jak sądzi masti w tym
    wątku, nie ma powodów do oburzenia się jak ktoś kogoś wyprzedzi :)

> [...]
    > specjalnie mu przyhamował. Przecież jakby chciał to zrobić specjalnie,
    > to by wcisnął od razu hamulec po wyprzedzaniu.

    Według mnie z tego filmu nie wynika wszystko na 100%, ale ja obstawiam że
    kierowca Łady to frustrat, który się właśnie "oburzył" że ktoś miał czelność
    go wyprzedzić, czasu miał bardzo dużo by zwiekszyć odstęp, więc wg.
    polskiego prawa miałby marne szanse by się obronić.

    Pozdr

  • 90. Data: 2010-11-26 15:06:38
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *kamil* w wiadomości news:icod18$q1q$1@inews.gazeta.pl napisał(a):
    > "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com> wrote in message
    ho.pl...
    > Slowo twoje przeciwko slowie kogos, kto nie zachowal odpowiedniego
    > dystansu. Raczej przesadzone.. :)

    U znajomego wystarczył 1 niespokrewniony świadek, tam było wjechanie w tył
    auta zmieniającego pas jak się zaświeciło pomarańczowe światło. Pojazd z
    przodu nie dał szans temu z tyłu, do czasu przyjazdu policji też gość był
    pewien że winny zostanie uznany mój znajomy bo miał zachować odstęp :)

    Pozdr