  • Data: 2012-01-20 14:35:58
    Temat: Re: [YT] Ten to miał wielkiego fuksa!!
    Od: SW3 <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 20-01-2012 o 00:33:21 DoQ <p...@g...com> napisał(a):

    > Sraty taty - na niebie migają LEDy STOP, na jezdni jak wół wymalowany w
    > poprzek STOP - nawet jak ktoś nie patrzy na znaki pionowe i nie jest
    > przy tym ślepy to MUSI to zauważyć.

    Najważniejsze są jednak znaki pionowe a tu sytuacja wygląda tak, że owszem
    są 3 znaki likwidujące pierwszeństwo (stop, ustąp, koniec drogi z
    pierwszeństwem) ale wszystkie w jednym miejscu (właściwie na samym
    skrzyżowaniu) zasłaniane przez znak droga z pierwszeństwem przejazdu. Z
    daleka widać, że jest skrzyżowanie i że jest znak droga z pierwszeństwem
    więc mózg to interpretuje "mam pierwszeństwo". Dopiero po zbliżeniu do
    skrzyżowania okazuje się, że sytuacja jest dokładnie przeciwna. Mózg musi
    w ciągu krótkiego czasu przemodelować sytuację. To o wiele trudniejsza
    sytuacja niż w przypadku gdy początkowo brak informacji. Gdyby ten stop i
    ustąp były tak samo ukryte ale nie za D-1 to w momencie ich zobaczenia
    mózg musiałby tylko przyswoić informację "nie mam pierwszeństwa" a nie
    zamienić "mam pierwszeństwo" na "nie mam pierwszeństwa". Po za tym
    dojeżdżając do skrzyżowania jest się uważniejszym nie mając informacji niż
    mając błędną informację "mam pierwszeństwo".
    Oczywiście nie usprawiedliwiam kierowcy ale oznakowanie można poprawić.
    Nawet jeśli formalnie nie jest błędne (aczkolwiek nie byłbym pewien czy
    stawianie D-1 tak, żeby zasłaniał D-2 jest zgodne z wytycznymi) to nic nie
    stoi na przeszkodzie, żeby usunąć ten potencjalnie wprowadzający w błąd
    D-1. Nie ma obowiązku powtarzania tego znaku przed każdym wyjazdem z
    parkingu itp. Znaki poziome by wystarczyły. (a nawet jeśli jest powtórzony
    to mógłby być przynajmniej mniejszy)

    Podsumowując: wyciąć jeden znak (D-1) i już byłoby dużo bezpieczniej.
    A żeby jeszcze bardziej poprawić bezpieczeństwo można kilkadziesiąt metrów
    wcześniej postawić A-7 albo D-2 z odpowiednią tabliczką T-1 co będzie dużo
    skuteczniejsze niż postawienie dziecięciu stopów na skrzyżowaniu.

    OT: Ktoś zna jakieś rozsądne wytłumaczenie po co stawiać D-2 razem z A-7
    skoro sam A-7 znaczy to samo?

    --
    SW3
    ----