-
Data: 2012-01-20 14:35:58
Temat: Re: [YT] Ten to miał wielkiego fuksa!!
Od: SW3 <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia 20-01-2012 o 00:33:21 DoQ <p...@g...com> napisał(a):
> Sraty taty - na niebie migają LEDy STOP, na jezdni jak wół wymalowany w
> poprzek STOP - nawet jak ktoś nie patrzy na znaki pionowe i nie jest
> przy tym ślepy to MUSI to zauważyć.
Najważniejsze są jednak znaki pionowe a tu sytuacja wygląda tak, że owszem
są 3 znaki likwidujące pierwszeństwo (stop, ustąp, koniec drogi z
pierwszeństwem) ale wszystkie w jednym miejscu (właściwie na samym
skrzyżowaniu) zasłaniane przez znak droga z pierwszeństwem przejazdu. Z
daleka widać, że jest skrzyżowanie i że jest znak droga z pierwszeństwem
więc mózg to interpretuje "mam pierwszeństwo". Dopiero po zbliżeniu do
skrzyżowania okazuje się, że sytuacja jest dokładnie przeciwna. Mózg musi
w ciągu krótkiego czasu przemodelować sytuację. To o wiele trudniejsza
sytuacja niż w przypadku gdy początkowo brak informacji. Gdyby ten stop i
ustąp były tak samo ukryte ale nie za D-1 to w momencie ich zobaczenia
mózg musiałby tylko przyswoić informację "nie mam pierwszeństwa" a nie
zamienić "mam pierwszeństwo" na "nie mam pierwszeństwa". Po za tym
dojeżdżając do skrzyżowania jest się uważniejszym nie mając informacji niż
mając błędną informację "mam pierwszeństwo".
Oczywiście nie usprawiedliwiam kierowcy ale oznakowanie można poprawić.
Nawet jeśli formalnie nie jest błędne (aczkolwiek nie byłbym pewien czy
stawianie D-1 tak, żeby zasłaniał D-2 jest zgodne z wytycznymi) to nic nie
stoi na przeszkodzie, żeby usunąć ten potencjalnie wprowadzający w błąd
D-1. Nie ma obowiązku powtarzania tego znaku przed każdym wyjazdem z
parkingu itp. Znaki poziome by wystarczyły. (a nawet jeśli jest powtórzony
to mógłby być przynajmniej mniejszy)
Podsumowując: wyciąć jeden znak (D-1) i już byłoby dużo bezpieczniej.
A żeby jeszcze bardziej poprawić bezpieczeństwo można kilkadziesiąt metrów
wcześniej postawić A-7 albo D-2 z odpowiednią tabliczką T-1 co będzie dużo
skuteczniejsze niż postawienie dziecięciu stopów na skrzyżowaniu.
OT: Ktoś zna jakieś rozsądne wytłumaczenie po co stawiać D-2 razem z A-7
skoro sam A-7 znaczy to samo?
--
SW3
----
Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych.
/Bastiat
Następne wpisy z tego wątku
- 20.01.12 14:43 LEPEK
- 20.01.12 14:48 DoQ
- 20.01.12 14:54 Krzysiek Kielczewski
- 20.01.12 14:59 J.F
- 20.01.12 15:00 Artur Maśląg
- 20.01.12 15:03 Artur Maśląg
- 20.01.12 15:09 J.F
- 20.01.12 15:13 Artur Maśląg
- 20.01.12 15:20 Krzysiek Kielczewski
- 20.01.12 15:48 RoMan Mandziejewicz
- 20.01.12 16:35 SW3
- 20.01.12 16:43 Artur Maśląg
- 20.01.12 17:16 Artur Maśląg
- 20.01.12 17:38 Krzysztof 45
- 20.01.12 17:44 masti
Najnowsze wątki z tej grupy
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
- USB -> jack
- Kupcie sobie nowoczesne auto
- Linie zatrzymania
- Obostrzenia
- Przyczyna piszczenia...
- Co to k jest?
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
Najnowsze wątki
- 2024-07-13 256 świadków nie ma racji
- 2024-07-11 Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- 2024-07-12 Zgody na przetwarzanie danych
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- 2024-07-12 stare graty młode kozy
- 2024-07-11 8080
- 2024-07-13 Przyłącze dolne grzejnika
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Overview
- 2024-07-12 Czym wykonać otwór fi 100 w betonie komórkowym?
- 2024-07-12 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-12 Warszawa => Business Unit Manager (Recruitment Business) <=
- 2024-07-12 Warszawa => Head of WMS Competence Center for IT&D Contract Logistics
- 2024-07-12 Warszawa => Head od WMS Competence Center dla IT&D (Blue Yonder) <=
- 2024-07-12 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-07-12 Warszawa => UX/UI Designer <=