  • Data: 2011-01-14 13:22:26
    Temat: Re: Xsara Picasso - benzyna czy diesel?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "AL" <a...@s...tam> napisał w wiadomości
    news:igpee2$62v$1@inews.gazeta.pl...

    > ale co - masz taki samochod z tym silnikiem, ze cos insynuujesz?

    Ale to, że silniki o danej pojemności, mocy, w podobnych autach palą
    podobnie.
    A takich kilka już miałem, właściciele aut z tym konkretnym silnikiem też to
    potwierdzają.
    Więc szans na to, że znalazł się jeden cudowny, co pali tyle ile piszesz nie
    ma.

    Ale jest jeszcze jedna możliwość poza powyższymi - licznik przekłamuje Ci o
    te 20-30%. ;-)

    > jechales kiedys za mna, ze narzekasz, ze sie wloke?
    >
    > Ceed pali Ci 10l/100 i przezyc nie mozesz?

    Ceed pali 6,5 średnio.
    Gdyby był z silnikiem benzynowym to pałiłby minimum 3 l więcej (średnio).

    > Jak dodatkowo powiem, ze z tym silnikiem Xsara Break II palila 1l mniej
    > niz Picasso, ze obecne C4 (z tym samym silnikiem) pali ponizej 8l/100km
    > przy czym jest uzywane przez pare osob - to rowniez znaczy, ze wszyscy sa
    > zepsuci.

    Dokładnie.
    Albo średnio oznacza u Was praktycznie tylko trasę.

    > Ale ja nie zapierdalam po uliczkach osiedlowych rozganiajac dzieci, nie
    > cisne w deche od swiatel do swiatel,

    Nie - Ty się po prostu wleczesz starając się nie naciskać pedału gazu.
    Znam kilku takich jak Ty, co to opowiadali banialuki o zużyciu paliwa.
    Zawsze wychodziło im ze 2 l mniej niż mi.
    Aż im zazdrościłem normalnie.

    Tyle że parę razy miałem okazję jechać wspólnie z nimi na jakiś wyjazd.
    I w cudowny sposób zużycie nagle rosło im i kilka litrów, podczas gdy mi
    spadało, do tego stopnia, że auta paliły im mniej więcej tyle co moje.
    A i tak trzeba było za tymi melepetami czekać co kilka km, bo nie potrafili
    sprawnie ruszyć/wyprzedzić/utrzymać sensownej prędkości przelotowej.

    > No coz chlopie, trza sie przyznac, ze jezdzic trza umic

    Dokładnie.
    I w ciemno zakładam w analogicznych przypadkach, że każdy któremu auto
    dziwnie mało pali, po prostu tego robić nie umie.
    Jeszcze nigdy się nie pomyliłem.

    > Ja mam fakty w temacie (zobacz co jest w temacie), a Ty?

    A mnie nie interesują kapelusznicze bajania o spalaniu.
    "Jazdę na kropelce" też trenowałem, potrafię to zrobić, ale nie jestem na
    tyle bezczelny, żeby nazywać to jazdą i opowiadać, że auto pali mi 4 l.

    > Jak zwykle bajki wyssane z palca

    Dokładnie - bajanie każdego melepety to właśnie to co napisałeś.

    > A teraz jedno pytanie kluczowe (ja zwykle w Twoim przypadku retoryczne):
    > - co z Twoich kwiecistych wypowiedzi jest wartosiowe dla osoby pytajacej
    > sie na gorze watku?

    Oczywiście - sprostowałem Twoje bzdury.
    Średnio podobny diesel będzie palił przy podobnej jeździe, podobnym autem,
    gdzieś o 1/3 mniej.
    W mieście różnica będzie większa, na trasie mniejsza.

    Można założyć średnie zużycie 6-7 l/100 km dla diesla 1.6 i 9-10 l/100 km
    dla benzyniaka 1.6.