  • Data: 2011-01-14 14:39:40
    Temat: Re: Xsara Picasso - benzyna czy diesel?
    Od: AL <a...@s...tam> szukaj wiadomości tego autora

    Cavallino pisze:
    > Użytkownik "AL" <a...@s...tam> napisał w wiadomości

    > Ale to, że silniki o danej pojemności, mocy, w podobnych autach palą
    > podobnie.
    > A takich kilka już miałem, właściciele aut z tym konkretnym silnikiem
    > też to potwierdzają.
    > Więc szans na to, że znalazł się jeden cudowny, co pali tyle ile piszesz
    > nie ma.
    >
    > Ale jest jeszcze jedna możliwość poza powyższymi - licznik przekłamuje
    > Ci o te 20-30%. ;-)

    podalem Ci 3 samochody z tym samym silnikiem (nie przekladanym ;) , w
    tym 1 w sluzbowym auccie, ktore jest traktowane jak jest.

    komputer przeklamuje o 0.1-0.2l ponizej - porownywalne przy przeliczaniu
    przy tankowaniu i przebiegu

    predkosciomierz do 150km/h wskazuje niemal idealnie z gps

    no, wiec wymyslaj dalej co jest zepsute ;)

    a zeby Cie podlamac, powiem, ze zima mam dodatkowo box na dachu - pewnie
    zaraz napiszesz, ze to pewnie przez niego bo dziala jak skrzydlo i auto
    czesc drogi sie unosi nad ziemia (ROTFL)

    > Ceed pali 6,5 średnio.
    > Gdyby był z silnikiem benzynowym to pałiłby minimum 3 l więcej (średnio).

    no i w czym problem?
    a spritmonitorze z benzynowymi silnikami 1.6 'benzyna' sa i przypadki
    spalajace srednio po 7l/100km - tzn, ze Ci ludzie maja sie pochlastac,
    bo im za malo pali.

    Sa tez przypadki z 1.6 'diesel' ze srednio 8-9l/100km

    Wnioski sobie sam wyciagnij.

    > Dokładnie.
    > Albo średnio oznacza u Was praktycznie tylko trasę.

    Xsara II Break w trasie (predkosci 130-140 km/h) spokojnie schodzila
    ponizej 6.5km/h.
    U mnie i u nastepnego wlascicela rowniez.

    Samochod dod. bral udzial w testach predkosci na lotnisku - spokojnie
    dawal rade 1.6HDI 110KM w nowej C4 (wowczas podsatwionej przez CP do
    testow) - wiec i molem nie byl (w srodku po dwie osoby).

    > Nie - Ty się po prostu wleczesz starając się nie naciskać pedału gazu.
    > Znam kilku takich jak Ty, co to opowiadali banialuki o zużyciu paliwa.
    > Zawsze wychodziło im ze 2 l mniej niż mi.
    > Aż im zazdrościłem normalnie.

    jasnowidz, cy cos

    podejrzewam, ze trasy srednio robie w krotszym czasie niz ty - ale
    wymyslaj sobie dalej :)

    > Dokładnie.
    > I w ciemno zakładam w analogicznych przypadkach, że każdy któremu auto
    > dziwnie mało pali, po prostu tego robić nie umie.
    > Jeszcze nigdy się nie pomyliłem.

    ty moze wrozbita jestes?
    ;)

    > A mnie nie interesują kapelusznicze bajania o spalaniu.
    > "Jazdę na kropelce" też trenowałem, potrafię to zrobić, ale nie jestem
    > na tyle bezczelny, żeby nazywać to jazdą i opowiadać, że auto pali mi 4 l.

    a teraz podaj jakies przyklady na poparcie swoich tez.
    moje masz wyzej

    > Dokładnie - bajanie każdego melepety to właśnie to co napisałeś.

    > Oczywiście - sprostowałem Twoje bzdury.
    > Średnio podobny diesel będzie palił przy podobnej jeździe, podobnym
    > autem, gdzieś o 1/3 mniej.
    > W mieście różnica będzie większa, na trasie mniejsza.
    >
    > Można założyć średnie zużycie 6-7 l/100 km dla diesla 1.6 i 9-10 l/100
    > km dla benzyniaka 1.6.

    tak, tak - wrozbita jak nic

    ja podaje realia - ty prostujesz bo wiesz lepiej jak 90% polskich
    kierowcow uwaza sie za 'miszczow kierownicy'

    Odzywaj sie moze w tematach, w ktorych cos dodasz wartosciowego - bo
    dalej uwazam, ze pierdolisz jak jakis wiesniak.

    --
    pozdr
    Adam (AL)