  • 1. Data: 2014-06-21 14:01:55
    Temat: Xiaomi
    Od: Kamikazee <n...@n...pl>

    Co sądzicie o chińskich telefonach firmy Xiaomi (http://www.mi.com/my/)?

  • 2. Data: 2014-06-21 14:09:22
    Temat: Re: Xiaomi
    Od: ToMasz <t...@p...fm>

    W dniu 21.06.2014 14:01, Kamikazee pisze:
    > Co sądzicie o chińskich telefonach firmy Xiaomi (http://www.mi.com/my/)?

    marka nie tak znana jak LG albo Samsung. Nawet mniej znana niż ZTE ablo
    huawej. Powiem więcej. mniej znana niż Goclever albo kruger&matz. Czyli
    obawiam się że poza trolami nikt nie ma wyrobionego zdania. Co więcej,
    pytasz o konkretny telefon, za jakąś cene, czy tak tylko zagadujesz bo
    Ci się nudzi?

    ToMasz

  • 3. Data: 2014-06-21 14:25:54
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    . mniej znana niż Goclever albo kruger&matz.

    Sam jesteś trollem. To nie są chińskie marki. Goclever to firma z
    Poznania. Więcej o Xiaomi tu http://telchina.pl/

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 4. Data: 2014-06-21 14:31:08
    Od: Dylon <d...@n...chcialbym.spamu.hi.hi.wp.pl>

    W dniu 2014-06-21 o 14:09, ToMasz pisze:

    > marka nie tak znana jak LG albo Samsung. Nawet mniej znana niż ZTE ablo
    > huawej. Powiem więcej. mniej znana niż Goclever albo kruger&matz. Czyli
    > obawiam się że poza trolami nikt nie ma wyrobionego zdania.

    To że Ty nie znasz, nie znaczy od razu że cały świat jej nie zna ;)
    Wystarczy poczytać opinie, a tych jest od zatrzęsienia w necie.

    Od modelu Mi one, robią świetne telefony. Jakość bardzo dobra (miałem w
    rękach Mi2), parametry nieustepujące lub nawet lekko przewyższające
    konkurencyjne modele. Niestety, wraz z jakością idzie także cena, a ta
    jest zbliżona do topowych modeli głównych graczy na rynku.

    Telefony serii Mi są już dobrych kilka lat na rynku, więc niedomagania
    byłyby już szeroko znane.

    Jak znajdziesz dobrego sprzedawcę chińskiego, to możesz brać w ciemno.

    Pozdrawiam,
    --
    Maciej Dylski
    "[...]Licznik Millera jest lepszym detektorem promieniowania

  • 5. Data: 2014-06-21 14:33:40
    Od: Dylon <d...@n...chcialbym.spamu.hi.hi.wp.pl>

    W dniu 2014-06-21 o 14:25, Jingiel pisze:
    > . mniej znana niż Goclever albo kruger&matz.
    >
    > Sam jesteś trollem. To nie są chińskie marki.

    A jednak można powiedzieć, że chińskie :P

    Odbywa się to tak, że jedziesz do chin, do fabryki smartfonów, wybierasz
    sobie gotowy model lub komponujesz z listy dostępnych części i zlecasz
    wykonanie loga swojego na obudowach i opakowaniu.

    Goclever, Kruger i overmax (firmy polskie) właśnie tak robią.

    Pozdrawiam,

  • 6. Data: 2014-06-21 15:43:27
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    > Jak znajdziesz dobrego sprzedawcę chińskiego, to możesz brać w ciemno.

    Tylko jeszcze uwaga na parametry, bo niektóre tylko na rynek
    dalekowschodni i w związku z tym inne częstotliwości.

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 7. Data: 2014-06-21 16:49:27
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 21 Jun 2014 14:31:08 +0200, Dylon
    <d...@n...chcialbym.spamu.hi.hi.wp.pl> wrote:
    > To że Ty nie znasz, nie znaczy od razu że cały świat jej nie zna ;)

    Ja nie wiem czy używanie pojęcia "marka" przy tego typu chińskich
    wyrobach nie jest nadużyciem. Marka kojarzy się nie tylko jakością
    ale i unikalnością pewnych cech, które są charakterystyczne dla danej
    marki i nie występują nigdzie indziej. W tym przypadku można mówić
    raczej o nazwie a nie o marce.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2014-06-21 16:58:27
    Od: ToMasz <t...@p...fm>

    Jakie to dziwne, że gdy Kamikadze pytał, wyszyscy milczeli. Gdy ja
    piszę, wszyscy mają pretensje do mnie.

    Dalej nie wiemy, jaki telefon interesuje Kamikadze, bo ja zakładam że
    chce kupić jeden model, a nie całą firmę.

    Na podanym wcześniej forum trafiłem na super model Redmi. Jeśli ktoś nie
    śledzi rynku, to fakt że taki telefon jest szybszy niż sgs3 może wywołać
    konsternacje. Jednak szybkość to nie wszystko. reakcję na dotyk, jakość
    aparatu, ewentualne problemy z GPSem, zasięgiem, stabilnością, ujawnią
    dopiero polscy użytkownicy. Mało tego, zazwyczaj po zakupie nikt nie
    jest chętny do spojrzenia prawdzie w oczy i przyznania się do faktu że
    nabyło się bubula. Żeby nie być gołosłowny, przypomnę historię Zte grand
    X in. na początku wszyscy się podniecali tym że telefon w paru testach,
    w tym w szybkości przeglądarki internetowej, jest szybszy niż topowoe
    modele samsunga i htc. Coś ktoś przebąkiwał o słabym dotyku, i nie za
    dobrym aparacie. Sam się mocno zastanawiałem czy nie kupić tego
    telefonu. _Dopiero_ rok później, okazało się że prawie każdy modlel ma
    problem z dotykiem. o ile suwanie jeszcze "widzi" to dotknięcie i
    puszczenie palca już prawie wcale. Aparat fotograficzny ma "zielony
    filtr" i nadaje się do pstrykania fotek wizytówkom, albo cenom w marketach.
    Tego się właśnie obawiam w chińskich telefonach. Bo w zasadzie działa, a
    że nie tak jak iPhone - mówi się trudno. Na szczęście są tanie. Chociaż
    nie bardzo. 170 usd to ponad 500zł, plus ewentualny VAT. (chyba że coś
    się zmieniło?). O ile dojdzie w pełni sprawny, to o gwarancji lub
    ewentualnych częściach zamiennych można zapomnieć. Podobnie o dodatkach
    typu druga bateria, solidna obudowa, etui czy folia na szybkę. Biorąc to
    pod uwagę ja bym dopłaciłem 200zł i kupiłem sgs3. Dla siebie, bo
    traktuję telefon jak narzędzie, jak młotek czy komputer - ma działać,
    nie ma prawa powodować problemów. Natomiast dzieciom do zabawy, chętnie
    kupuje telefony na ebayu, ale tanie!
    ToMasz

  • 9. Data: 2014-06-21 17:01:24
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2014-06-21 16:49, Marek pisze:

    > Ja nie wiem czy używanie pojęcia "marka" przy tego typu chińskich
    > wyrobach nie jest nadużyciem.

    przy koerańskich wyborach wszystko jest ok?

    > Marka kojarzy się nie tylko jakością

    jakość xiaomi nie odbiega od samsungów

    > ale i unikalnością pewnych cech, które są charakterystyczne dla danej marki i
    > nie występują nigdzie indziej.

    np. ich nakładka na system?

    W tym przypadku można mówić raczej o
    > nazwie a nie o marce.

    pier***isz :)

  • 10. Data: 2014-06-21 18:04:19
    Od: ToMasz <t...@p...fm>

    W dniu 21.06.2014 16:49, Marek pisze:

> [...]
    > unikalnością pewnych cech, które są charakterystyczne dla danej marki i
    > nie występują nigdzie indziej. W tym przypadku można mówić raczej o

    coś w tym jest, ale to raczej trend światowy. Patrz kooperacja
    peugeot-citroen. Kiedyś pratner to było to samo auto co berlingo. Wiem
    że to modele nie marki, ale nazwy mają unikalne. Telefony z windows
    mobile też były nazywane era mda, Qtec, albo htc, pomimo ze to był ten
    sam produkt.
    ToMasz