eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaWytrzymałość połączenia gwintowanegoRe: Wytrzymałość połączenia gwintowanego
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for
    -mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Wytrzymałość połączenia gwintowanego
    Date: Tue, 4 Oct 2011 01:52:24 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 37
    Message-ID: <19jbz72dsxad4$.19fza77sbfcya.dlg@40tude.net>
    References: <j5kovc$c6u$1@news.onet.pl> <1...@4...net>
    <j5mkhn$lsv$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1317685918 1620 82.143.187.50 (3 Oct 2011 23:51:58 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 3 Oct 2011 23:51:58 +0000 (UTC)
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:29374
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sun, 25 Sep 2011 09:17:09 +0200, PeJot napisał(a):
    > W dniu 2011-09-25 08:42, J.F. pisze:
    >> A gdyby tak podejsc na logike ... gdyby moglo byc mniej, to juz by dawno
    >> bylo ? :-)
    >
    > Gdyby współczesny, europejski rower był zrobiony logicznie, toby od
    > dawna nie występowały w nim wymiary calowe.

    To moze nikomu nie przeszkadzac.
    A wszczegolnosci producentom rowerow, ktorzy maja stosowne oprzyrzadowane
    calowe.

    > Wymiar gwintu w korbach jest tak
    > *tradycyjny*, że aż zęby bolą. Dowód - pedały wyczynowe, odchudzone do
    > granic możliwości. Nie chcąc/nie mogąc ruszać średnicy gwintu,
    > konstruktorzy go nieprzyzwoicie skrócili, z 15 do 9-10 mm, a i tak
    > najczęściej pękają osie, nie połączenie gwintowe.

    W pierwszym odruchu chcialem napisac ze na moj gust to dwa zwoje takiego
    gwintu powinny wytrzymac. Ale potem pomyslalem.

    Zawsze mozesz poprobowac :-)

    > Koncepcja nr 2: zastępuję standardowy gwint 9/16" x 20 T.P.I, długości
    > 15 mm zwykłym metrycznym, np. M10. Takie otwory mogę swobodnie wykonać w
    > standardowej korbie, materiału wokoło jest dosyć. Nie bawię się w różne
    > kierunki gwintu, pedały wkręcam z użyciem kleju, nie powinny się
    > luzować. Pytanie czy tokarz będzie w stanie wykonać gwint M10 na osi
    > pedału ? Stal "na gwoździe" raczej toto nie jest.

    Mysle ze nie jest znowu jakas superduper.
    Tokarz tak czy inaczej zrobi to narzynka, tyle ze dobrze prowadzona.

    A moze jednak nie gwintowac tylko zaspawac ?

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: