-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for
-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Wytrzymałość połączenia gwintowanego
Date: Tue, 4 Oct 2011 01:52:24 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 37
Message-ID: <19jbz72dsxad4$.19fza77sbfcya.dlg@40tude.net>
References: <j5kovc$c6u$1@news.onet.pl> <1...@4...net>
<j5mkhn$lsv$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1317685918 1620 82.143.187.50 (3 Oct 2011 23:51:58 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 3 Oct 2011 23:51:58 +0000 (UTC)
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:29374
[ ukryj nagłówki ]Dnia Sun, 25 Sep 2011 09:17:09 +0200, PeJot napisał(a):
> W dniu 2011-09-25 08:42, J.F. pisze:
>> A gdyby tak podejsc na logike ... gdyby moglo byc mniej, to juz by dawno
>> bylo ? :-)
>
> Gdyby współczesny, europejski rower był zrobiony logicznie, toby od
> dawna nie występowały w nim wymiary calowe.
To moze nikomu nie przeszkadzac.
A wszczegolnosci producentom rowerow, ktorzy maja stosowne oprzyrzadowane
calowe.
> Wymiar gwintu w korbach jest tak
> *tradycyjny*, że aż zęby bolą. Dowód - pedały wyczynowe, odchudzone do
> granic możliwości. Nie chcąc/nie mogąc ruszać średnicy gwintu,
> konstruktorzy go nieprzyzwoicie skrócili, z 15 do 9-10 mm, a i tak
> najczęściej pękają osie, nie połączenie gwintowe.
W pierwszym odruchu chcialem napisac ze na moj gust to dwa zwoje takiego
gwintu powinny wytrzymac. Ale potem pomyslalem.
Zawsze mozesz poprobowac :-)
> Koncepcja nr 2: zastępuję standardowy gwint 9/16" x 20 T.P.I, długości
> 15 mm zwykłym metrycznym, np. M10. Takie otwory mogę swobodnie wykonać w
> standardowej korbie, materiału wokoło jest dosyć. Nie bawię się w różne
> kierunki gwintu, pedały wkręcam z użyciem kleju, nie powinny się
> luzować. Pytanie czy tokarz będzie w stanie wykonać gwint M10 na osi
> pedału ? Stal "na gwoździe" raczej toto nie jest.
Mysle ze nie jest znowu jakas superduper.
Tokarz tak czy inaczej zrobi to narzynka, tyle ze dobrze prowadzona.
A moze jednak nie gwintowac tylko zaspawac ?
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 04.10.11 04:31 PeJot
- 04.10.11 09:42 Konrad Anikiel
- 04.10.11 18:22 Krzysztof Tabaczyński
- 05.10.11 04:31 PeJot
Najnowsze wątki z tej grupy
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
- Test samoodkręcania nakrętek
- Budowlańcy pomóżcie
- wyciskanie/odlewanie hdpe. Co ma sens?
- Pomysł na czujnik przeciążenia siłownika.
- dokładne poziomowanie
- Kije trekkingowe tuning
- Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- Stojak do wiertarki
Najnowsze wątki
- 2024-11-02 piszę list do św Mikołaja
- 2024-11-01 karta SIM nie działa w konkretnym smartfonie.
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-11-01 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-11-01 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-11-01 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-01 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2024-11-01 Warszawa => Dynamics 365 CRM Developer <=
- 2024-11-01 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-11-01 Chrzanów => Specjalista ds. PR Produktowego <=
- 2024-11-01 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-01 Łódź => Frontend Engineer (Three.js) <=
- 2024-11-01 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-11-01 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=