-
31. Data: 2017-03-05 11:02:07
Temat: Re: Wyścigi ślimaków II
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 5 Mar 2017 09:46:23 +0100, LEPEK napisał(a):
> W dniu 04.03.2017 o 21:15, RadoslawF pisze:
>> W dniu 2017-03-04 o 20:18, Cavallino pisze:
>> ponoć w naszym kraju brakuje 50-
>>> 100 tys kierowców tirów.
>>>
>> Nieprawda ze brakuje.
> Oczywiście, że brakuje.
> Dlatego w wielu firmach połowa kierowców to Ukraińcy i inni zagramaniczni.
W ogole Ukraincow jest u nas duzo, ewentualnie jakis innych
wschodniojezycznych. We Wroclawiu co krok spotykam.
Trudno mi powiedziec - emigracja ekonomiczna, czy wojenna.
Dla tirmana to czesto zadna roznica, bo i tak 3 tygodnie w trasie.
J.
-
32. Data: 2017-03-05 11:06:39
Temat: Re: Wyścigi ślimaków II
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 5 Mar 2017 08:10:34 +0100, Shrek napisał(a):
> W dniu 05.03.2017 o 01:40, J.F. pisze:
>> Dnia Sat, 4 Mar 2017 16:04:37 +0100, Shrek napisał(a):
>>> Takie coś zobaczyłem na youtube.
>>> https://www.youtube.com/watch?v=gI7Xq2Hqx8Q
>>> I teraz kilka pytań.
>>> 1 - co tam własciwie się stało?
>>
>> I co to za "sciaganie" ... bo tak to moga dwa samochody zatrzymac.
>> Autora nie bardzo wiadomo za co, a tego z tylu ... powinien na lewy
>> zjechac ktos dalej z tylu :-)
>
> Autora to nie wiadomo, bo uciął.
Policja jakos dziwnie go sciagala, a potem cos nie podeszli do niego.
>>> 3 - jednak wychodzi mimo wszystko hipokryzja kierowców tirów, bo według
>>> nich jak ty pojedziesz minutę 91 zamiast 140 to jest to poświęcenie na
>>> które oni są gotowi, ale kilka minut 72@80 to już takie wiązki lecą po
>>> CB jakby któremuś z nich ten radiowóz matkę przejechał.
>>
>> No ale wiesz - powodu do tak wolnej jazdy nie ma.
>
> Podobnie jak do wyprzedzania się z różnicą 2km/h.
A do tego to powod jest :-)
>> Miedzy Wroclawiem a Legnica jakis zakaz wyprzedzania byl, nie bardzo
>> wiadomo po co. Pomiar ruchu ?
>> Ale to chyba zdjeli.
>
> Na A2 wiadomo po co. Żeby się nie wyuprzedzali. Postawili całkiem
> niedawno, mam nadzieję, ze zaczną egzekwować.
Na A4 to wyprzedzanie przez tiry nie jest jakims wielkim problemem.
Rzadko sie zdarza, jak tirman ma troche oleju i spojrzy w lusterko i
poczeka na jakas luke, to nawet nie bardzo jest na co narzekac.
Najgorsi ci, co w lusterko wcale nie popatrza i zajada droge przed
nosem szybko jadacemu.
J.
-
33. Data: 2017-03-05 11:11:59
Temat: Re: Wyścigi ślimaków II
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 05.03.2017 o 11:06, J.F. pisze:
>>> I co to za "sciaganie" ... bo tak to moga dwa samochody zatrzymac.
>>> Autora nie bardzo wiadomo za co, a tego z tylu ... powinien na lewy
>>> zjechac ktos dalej z tylu :-)
>>
>> Autora to nie wiadomo, bo uciął.
>
> Policja jakos dziwnie go sciagala, a potem cos nie podeszli do niego.
No właśnie dziwna cała ta akcja - odnosze wrażenie, że celowo pocięta.
>>> No ale wiesz - powodu do tak wolnej jazdy nie ma.
>>
>> Podobnie jak do wyprzedzania się z różnicą 2km/h.
>
> A do tego to powod jest :-)
No to ci tez mieli powód - chcieli ściągnąć tira z autostrady, to
musieli jechać nie więcej niż 80, bo by im przecież z tyłu został:P
> Na A4 to wyprzedzanie przez tiry nie jest jakims wielkim problemem.
> Rzadko sie zdarza, jak tirman ma troche oleju i spojrzy w lusterko i
> poczeka na jakas luke, to nawet nie bardzo jest na co narzekac.
To z czego wynika, że na A4 mają rozum w bańce, a na A2 już nie?
Shrek
-
34. Data: 2017-03-05 11:32:08
Temat: Re: Wyścigi ślimaków II
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 5 Mar 2017 11:11:59 +0100, Shrek napisał(a):
> W dniu 05.03.2017 o 11:06, J.F. pisze:
>>>> I co to za "sciaganie" ... bo tak to moga dwa samochody zatrzymac.
>>>> Autora nie bardzo wiadomo za co, a tego z tylu ... powinien na lewy
>>>> zjechac ktos dalej z tylu :-)
>>>
>>> Autora to nie wiadomo, bo uciął.
>>
>> Policja jakos dziwnie go sciagala, a potem cos nie podeszli do niego.
>
> No właśnie dziwna cała ta akcja - odnosze wrażenie, że celowo pocięta.
Akurat mam wrazenie ze do tego momentu wcale nie pocieta.
>>>> No ale wiesz - powodu do tak wolnej jazdy nie ma.
>>> Podobnie jak do wyprzedzania się z różnicą 2km/h.
>> A do tego to powod jest :-)
> No to ci tez mieli powód - chcieli ściągnąć tira z autostrady, to
> musieli jechać nie więcej niż 80, bo by im przecież z tyłu został:P
Ale jechali 60-70.
I tak wyglada to sciaganie ? Niemcy wyswietlaja "Polizei bitte folgen"
>> Na A4 to wyprzedzanie przez tiry nie jest jakims wielkim problemem.
>> Rzadko sie zdarza, jak tirman ma troche oleju i spojrzy w lusterko i
>> poczeka na jakas luke, to nawet nie bardzo jest na co narzekac.
>
> To z czego wynika, że na A4 mają rozum w bańce, a na A2 już nie?
Moze 25-70 lat doswiadczenia wiecej :-)
J.
-
35. Data: 2017-03-05 12:07:46
Temat: Re: Wyścigi ślimaków II
Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>
On Sun, 05 Mar 2017 07:46:51 +0100, Cavallino wrote:
> W dniu 05-03-2017 o 00:33, Tomasz Stiller pisze:
>> On Sat, 04 Mar 2017 23:21:09 +0100, Cavallino wrote:
>>
>>> Ale kto poza Tobą gadał coś o mieście?
>>
>> To Ty twierdzisz,
>
> Nie kłam, ja nic o mieście nie mówiłem.
Może więcej ad meritum kolego, zamiast tak od razu ad personam? Czekam na
poparcie Twojej tezy, że tirmani zawsze i wszędzie jeżdzą na kagańcu. Dla
mnie zawsze i wszędzie to jest również w mieście.
Tomek
-
36. Data: 2017-03-05 12:09:01
Temat: Re: Wyścigi ślimaków II
Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>
On Sun, 05 Mar 2017 07:46:20 +0100, Cavallino wrote:
> W dniu 05-03-2017 o 00:49, Tomasz Stiller pisze:
>
>> Jeszcze raz, odpalamy wujka wpisujemy truck speed limit, klikamy
>> pierwszy odnośnik. Lecimy od góry. W ilu stanach
>
> NIe widzę żadnego związku między drogami w Stanach i w Polsce.
> Równie dobrze możesz analizować ruch w Bangladeszu i równie żaden będzie
> to miało związek z naszymi drogami.
Ja również nie widzę żadnego związku z podniesieniem maksymalnej
prędkośći jazdy dozwolonej na drogach ekspresowych/autostradach a
zwiększeniem wypadkowości w miastach/drogach lokalnych.
Tomek
-
37. Data: 2017-03-05 12:18:56
Temat: Re: Wyścigi ślimaków II
Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>
On Sun, 05 Mar 2017 08:00:44 +0100, Shrek wrote:
>>> Oni sami może nie. Innych raczej.
>>
>> Ale masz jakieś dane na poparcie tej tezy? Jak widzisz są kraje, gdzie
>> tak jeżdżą i nie ma tragedii.
>
> Ty chcesz wprowadzać zmiany, ty uzasadniasz, ty dostarczasz dane - tak
> toi działa.
Wybacz kolego, ale to nie ja stwierdziłem, że to nagle poniesie za
sobą zwiększenie liczby wypadków. To Ty chcesz to udowodnić, nie ja. Ja
uważam, że to zwyczajnie nie prawda i nawet podałem jeden prosty przykład
na to, że tak jest w istocie :)
> Tak - boli mnie, że na Warszawa Łódź mimo zakazu nototycznie na 100km
> zdarza się co najmniej 5 takich buraków. Co oznacza buraka na 10 minut
> czyli już nie tak bardzo od czasu do czasu. Żeby było symetrycznie -
> włącz linka z pierwszego posta i posłuchaj tych samych tirmanów, którzy
> nie widzą problemu żebym to ja ze 150 hamował do 90 co 10 minut, jak raz
> na ruski rok musieli zwolnić z 80 do 72. No czemu się tak wkurwiali,
> skoro hamowanie co 10 minut o 60km/h to żaden problem?
Ja tu widzę ciężki okaz hipokryzji. Tobie wg. Ciebie wolno łamać przepisy
i niech sie buraki z tirów dostosowują. Im nie wolno, bo Ty musisz
zwalniać z zapierdalania. Nie ładnie. Ja nie jestem święty i też zdarza
mi się zapierdalać, ale nie opowiadam wszem i wobec jacy to wszyscy inny
są be.
>>> No właśnie próbuję dojść i wychodzi, że w większości stanów jest 65-70
>>> mil, z dopiskiem na wiki, że ciężarówki w zależności od stanu 5-15 mil
>>> wolniej. (...)
>> Jeszcze raz, odpalamy wujka wpisujemy truck speed limit (...)
>
> Więc?
>
> Dalej nie wiem, mimo że szukałem ile te trucki mogą jechać naprawdę.
Litości, przecież masz opasłą tabelkę z dokładną rozpiską kto, kiedy i
ile może. Zapoznaj się z drugą kolumną - Freeway (trucks) - W odróznieniu
od Freeway (rural) co w zasadzie oznacza wszystkich innych.
Niektóre stany i owszem mają niższe limity dla cieżarówek. Pierwszy na
liście California. Normalni do 70mph, cieżarówki 55mph. Dalej Idaho,
normalni 80mph, cieżarówki 70mph. Są też osobne limiy obowiązujące
wszystkich na autostradach przebiegających przez tereny zurbanizowane
Freeway (urban) itd...
Tomek
-
38. Data: 2017-03-05 12:19:32
Temat: Re: Wyścigi ślimaków II
Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>
On Sun, 05 Mar 2017 08:07:35 +0100, Shrek wrote:
> Ja bym się jeszcze zastanowił ile jest tirów na kilometr dróg o
> standardzie powiedzmy wojewódzkim u nas i u nich.
No to się nie zastanawiaj, tylko poszukaj odpowiednich danych :)
Tomek
-
39. Data: 2017-03-05 12:24:32
Temat: Re: Wyścigi ślimaków II
Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>
On Sun, 05 Mar 2017 10:34:04 +0100, Shrek wrote:
> W dniu 05.03.2017 o 10:01, Budzik pisze:
>> Mam wrażenie ze dzieki temu codziennie po 17 miedzy Komornikami a
>> zjazdem
>
> Rozwiniesz? Bo do tej pory parę osób tłumaczyło, że jak wprowadzisz
> zakaz, to się na prawym pasie pojawi sznur ciężarówek po horyzont, a za
> horyzontem po następny i tak dalej. Ale teoria ta ma słaby punkt, bo
> wymagałaby skokowego zwiekszenia ilości cięzarówek;)
>
> Shrek
Czy Ty jeździsz często po jakiejś mocno obciążonej autostradzie z takim
zakazem? Ja na obwodnicy poznania jestem codziennie. Ten zakaz jest od
kiedy pamiętam i jednak bardzo zdecydowana większość tirmanów się go
grzecznie trzyma i jadą prawym. Lewym zazwyczaj jedzie sznurek 100-120.
Afair na całej obwodnicy poznania w ciągu A2 jest ograniczenie do 120.
Oczywiście zdarzają się jednostkowe przypadki wyprzedzania, najczęściej
na najdłuższym odcinku mięzdy zjazdem poznań krzesiny a poznań luboń. I
co z tego?
Tomek
-
40. Data: 2017-03-05 13:01:00
Temat: Re: Wyścigi ślimaków II
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Shrek ...@w...pl ...
>> Mam wrażenie ze dzieki temu codziennie po 17 miedzy Komornikami a
>> zjazdem
>
> Rozwiniesz? Bo do tej pory parę osób tłumaczyło, że jak wprowadzisz
> zakaz, to się na prawym pasie pojawi sznur ciężarówek po horyzont, a
> za horyzontem po następny i tak dalej. Ale teoria ta ma słaby punkt,
> bo wymagałaby skokowego zwiekszenia ilości cięzarówek;)
>
Spróbuje.
skąd sie biorą korki na autostradzie - z braku płynnego ruchu.
Ciezarówki jada na prawym zbyt blisko siebie, osobówki za to do konca
ciągną lewym po czym wciskają się miedz ciezarówki, hamując, powodujac ze
ciezarówki tez hamują i koło się zamyka.
Gdyby ciezarówki jechały lewym i prawym w szczycie po 70-80 na godzine, byc
moze ruch byłby płynniejszy, osobówki nie cisnełyby lewym bo ram ruch byłby
tak samo szybki jak na prawy.
Dodatkowo tiry jadace lewym mykałyby dalej w strone Warszawy bez zmieniania
pasa, co zmniejszałoby ilośc zmian pasa w okolicach zjazdów.
Reasumujac - na miejscu ZDMu lub AW przemyslałbym postawienie
elektronicznych znaków zakazu wyprzedzania ktore wyłączałyby sie w
okolicach szczytu.
Zobaczymy jak to bedzie jak dobudują trzeci pas.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
Miłosierdzie jest początkiem okrucieństwa.
Frank Herbert