    From: sundayman <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Wyścigi mikrokontrolerów
    Date: Thu, 22 Aug 2013 12:50:35 +0200

    > No i przy okazji odradzam BGA.

    Ciekawe jestem jak sobie wyobrażasz DIL z 512 nóżkami.
    Ja od DIL odszedłem już dawno (a nikt mnie nie zmuszał) z 3 powodów;

    - o dużo za duże (mamy XXI wiek) i to we wszystkie strony (łącznie z
    grubością)
    - zajmuje niepotrzebnie 2 warstwy (SMD jedną + parę przelotek, w mocno
    dowolnym miejscu)
    - robi wrażenie, że układ został wykonany 30 lat temu.

    W ogóle widzę, że się niektórzy boją tego SMD jak diabeł święconej wody.
    Dlaczego ? Nie wiem. Jak komuś się nie trzęsą mocno łapy to wszystkie
    TQFP można ślicznie zrobić ręcznie kopytkiem. BGA już nie, no ale - te
    500 czy 800 czy 1000 nóg to jednak ma swoje wymagania...

    W mocno wyjątkowych przypadkach DIL ma uzasadnienie - jeśli jest ryzyko
    poważne, że użytkownik będzie musiał na środku pola wymieniać uwalony
    chip, wtedy ok - DIL można wyjąć ręką. Ale inaczej - to historia
    techniki jest i tyle.