  • Data: 2013-08-22 12:06:11
    Temat: Odp: Wyścigi mikrokontrolerów
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > może w końcu wpadną na pomysł, żeby wydać ARMa w dipie, nie wszyscy są
    > idiotami, żeby używać tych powalonych mikro obudów...
    Mi właśnie tego brakowało.
    Teraz w nowym projekcie, użyłem mikrokontrolera w DIP40.
    Przejrzałem, co jest dostępne w DIP40 z 16 i 32-bitowych.
    Wyszło mi, że tylko 4 modele DSP są w DIP40.
    Wybrałem najlepszy z nich: dsPIC30F4011 i spokojnie sobie poradzi.
    Po ostatnich moich problemach z 3-krotnym wylutowywaniem TQFP z rastrem
    0,5mm,
    mam już dość.
    Nawet sami producenci proponują przejściówki już z przylutowanym
    kontrolerem,
    na kwadrat 4x2rzędyx2,54mm.
    Ale to już jest porażka. Na płytę typowo modelową to się nadaje,
    ale już do prototypu to za wysokie, za szerokie, a 100 dziur milimetrowych
    to sitko
    do makaronu. 40 dziur to kilka cm2 mniej.

    DIP daje poniekąd 3 warstwę PCB, której tak często brakuje na płytach
    2-stronnych.
    Pod DIP40 zmieści się niemal cała reszta komponentów: przetwornice, bufory
    itp.
    No i przy okazji odradzam BGA.
    Właśnie niedawno jeden z kolegów miał problem: jak się dostać do pinu...
    Jaką wykazaliśmy wszyscy radość (zresztą słuszną), że można sposobem...
    kabelek do niego dolutować. Wcześniej wylutowując cały BGA Hot-airem i po
    naprawie reszty ~100 kulek,
    z których i tak po czasie jedna przestanie działać, wlutowanie ponowne z
    kabelkiem.
    No tak, ale w poprzednim wieku, kabelki do wyprowadzeń procesora
    dolutowywało się,
    nawet seryjnie w produkcji i nikt nie szukał specjalnego sposobu.

    Uprzedzając dalsze dyskusje dotyczące szybkości elektronów, które przebiegną
    DIPa 40 w różnym czasie, powtórzę, że marzę o tym, aby w jednej kości np.
    DIP8,
    było umieszczone wszystko co potrzeba (Memory, CPU,100MS/s ADC itp.)
    połączone magistralą 64-bitową o jednakowej długości - już w tej obudowie.
    Na zewnątrz 2 piny do RS485 lub szybszy standard z nadbudową
    "software'owo-licencyjną" o oznaczeniu USBX.0. I dodatkowo (jeśli konieczne)
    dwa piny do zasilania i może jeden do diody LED,
    jeśli w DIPie ciągle producenci będą mieli problem żeby ją już tam
    wyprowadzić z obudowy wprost do góry.

    --
    -- .
    pozdrawiam