  • Data: 2013-08-23 00:31:08
    Temat: Re: Wyścigi mikrokontrolerów
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie mam doświadczenia z montażem automatycznym. Czy scalaka DIP tak samo
    > łatwo położyć jak smd?

    Nie tyle położyć, co wstawić. O tyle gorzej, że po pierwsze - SMD można
    położyć minimalnie nierówno, podczas lutowania wyprostuje się.

    A THT trzeba po prostu wcelować w otworki i tyle. Inaczej nóżka się
    wygnie - i dupa blada.

    > Wydaje mi się, że jedną z większych zalet stosowania _obecnie_ obudowy
    > DIP to odporność mechaniczna. Jeśli dobrze myślę, nóżki DIPa mogą się
    > wyginać redukując naprężenia powstające na lutowanym (bezołowiowo) styku.

    Tyle, że w roku 2013 jak płytka ma się wyginać, to się stosuje flex PCB,
    które może się NAPRAWDĘ wyginać. I kombinowanie, że "DIP się bardziej
    wygnie" jest kombinowaniem jak koń pod górę.

    Poza tym takie kombinacje można prowadzić sobie tylko przy założeniu, że
    całe PCB jest obsadzone THT. Czyli technologia lat 70-tych. Bo co z
    tego, że MCU w DIP się "wygnie", jak najbliższy rezystor 1206 odpadnie.

    Jedyną prawdziwą korzyścią z DIP/DIL jest to, że można to wylutować
    lutownicą transformatorą w garażu. I może to zrobić amator nie mający
    pojęcia o lutowaniu czegokolwiek bardziej precyzyjnego.

    Ale - to jest korzyść tylko dla tego właśnie amatora...