  • 21. Data: 2011-02-13 21:58:58
    Temat: Re: Wyrobnienie talbicy rejestracyjnej
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    W dniu 2011-02-13 17:12, J.F. pisze:
    > On Sun, 13 Feb 2011 14:53:17 +0100, "Michał \"HoMMeR\" Paszek"
    >
    > No i co bys zrobil - odwolal wyjazd, wypozyczyl samochod czy poszukal
    > pociagu ?

    Spróbował wyrobić duplikat lub zmienić całkowicie tablice, a gdyby ta
    sztuka się nie udała to odwołałbym wyjazd (jeśli istniałaby taka
    możliwość) lub zmienił środek lokomocji.

    > A widziales belgijskie eksportowe ?

    Nie widziałem, ale przypuszczam, że też są określone jakimś wzorem.
    Gdyby nawet wystarczyło napisać sobie na kartce, to wynikałoby to z
    posiadanego dowodu rejestracyjnego czy innego "papierka". Autor wątku
    posiada polski dowód rejestracyjny i obowiązują go polskie standardy
    oznakowania.

    > Zmiany numerow w jeden dzien nie zalatwisz, no chyba ze pojedziesz na
    > tymczasowym dowodzie.

    Dlaczego, skoro rejestruję świeżo zakupiony samochód w jeden dzień? (W
    Katowicach - tych słynnych z kolejek od 1 w nocy i sprzedawanych
    biletach przez koników)
    OIDP nie ważne, czy dowód tymczasowy czy stały, na obu zagranicę
    wyjechać prawnie mogę.

    > Alez jak tak mogles, bez tablic po kraju :-)

    Nie mogłem. Ze względu, na fakt, że samochód był moim narzędziem pracy
    byłem zmuszony. To tylko świadczy o podejściu polskich policjantów do
    faktu braku tablicy rejestracyjnej. Nic więcej.

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen Xantia

  • 22. Data: 2011-02-13 22:17:37
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 13 Feb 2011 21:58:58 +0100, "Michał \"HoMMeR\" Paszek" >
    >Spróbował wyrobić duplikat lub zmienić całkowicie tablice, a gdyby ta
    >sztuka się nie udała to odwołałbym wyjazd (jeśli istniałaby taka
    >możliwość) lub zmienił środek lokomocji.

    A co bys zrobil jakby ci tablica znikla w czasie wycieczki do
    Hiszpanii :-)

    >Nie widziałem, ale przypuszczam, że też są określone jakimś wzorem.

    Zapewne. Ale wygladaja .. zenujaco i podejrzanie :-)

> [...]
    >posiadanego dowodu rejestracyjnego czy innego "papierka". Autor wątku
    >posiada polski dowód rejestracyjny i obowiązują go polskie standardy

    I zachodnie policje tak swietnie te przepisy znaja :-)

    >OIDP nie ważne, czy dowód tymczasowy czy stały, na obu zagranicę
    >wyjechać prawnie mogę.

    Ciekawe co na to niemiecka policja. Bo ona mniej wiecej wie jak
    wyglada polski DR :-)

    >Nie mogłem. Ze względu, na fakt, że samochód był moim narzędziem pracy
    >byłem zmuszony.

    Myslisz ze cie to usprawiedliwia ? :-P

    J.

  • 23. Data: 2011-02-13 23:18:36
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    W dniu 2011-02-13 22:17, J.F. pisze:

    > A co bys zrobil jakby ci tablica znikla w czasie wycieczki do
    > Hiszpanii :-)

    Zgłosiłbym fakt na tamtejszej policji oraz odwiedziłbym ambasadę czy
    inny konsulat. Zapewne mają odpowiednie procedury na takie sytuacje.

    > Zapewne. Ale wygladaja .. zenujaco i podejrzanie :-)

    Ale są określone.

    > I zachodnie policje tak swietnie te przepisy znaja :-)

    Nie, ale mniej więcej wiedzą jak wygląda wzór polskiej tablicy
    rejestracyjnej i na pewno nie jest nim kartka papieru.

    > Ciekawe co na to niemiecka policja. Bo ona mniej wiecej wie jak
    > wyglada polski DR :-)

    To już jej zmartwienie. Masz dokument uprawniający się do poruszania
    samochodem, który na nim widnieje. Ciekawe czy wschodnie dowody
    rejestracyjne mają opis pól po np. angielsku. Ciebie interesuje tylko
    to, że nie łamiesz przepisów administracyjnych. Skoro ktoś dopuścił
    poruszanie się pojazdem zagranicą, do którego wydano dowód tymczasowy to
    zapewne ujął to też w ustaleniach międzynarodowych.

    > Myslisz ze cie to usprawiedliwia ? :-P

    W ogóle mnie to nie usprawiedliwia. Ten wpis miał na celu zobrazowanie,
    jak do takich sytuacji podchodzi polska policja.

    Tak, widziałem emotikony w Twoim poście ;-)

  • 24. Data: 2011-02-14 14:26:36
    Od: "Jan-xx" <j...@g...pl>

    > buchneli mi dzis w nocy jedna tablice rejestracyjna. [...]
    > Niestety w przyszlym tygodniu wyjezdzam do Austrii.

    Nie wiem, na ile Ci to moze pomoc - zrobisz z tym, co zechcesz. W UK sprawa
    tablic rejestracyjnych wyglada tak, ze bierze sie plastikowa plytke i na
    niej drukuje numery - mozna cos takiego zamowic w wielu warsztatach. Nie ma
    zadnych hologramow i innych zabezpieczen. Kazdy moze zrobic tablice
    rejestracyjna - sa jakies ograniczenia odnosnie czcionki i kolorow. Znam
    Polakow z polskimi samochodami, ktorzy zrobili sobie tutejsze tablice, na
    ktorych sa nadrukowane oryginalne numery, ale nie ma oznaczenia 'PL'.
    Zrobili to w tym celu, zeby w razie sfotografowania samochodu na
    wykroczeniu, nie dalo sie go zidentyfikowac. Nikt sie tego nie czepia.
    Policja przy kontroli probuje sprawdzic, czy numery zgadzaja sie z tymi w
    dowodzie rejestracyjnym, czy jest kupione ubezpieczenie, i czy jest zrobiony
    przeglad. Wydaje mi sie, ze kazda zagraniczna policja w cywilizowanym kraju
    bedzie probowala sprawdzac wlasnie to, ale z braku wiedzy nie bedzie
    dochodzic, czy tablice sa legalne, czy nie - byle numer sie zgadzal.

    --
    Jan-xx

  • 25. Data: 2011-02-14 14:54:52
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 13 Feb 2011 02:50:33 +0000 osobnik zwany to wystukał:

    > begin masti

    > A jak napisze na kartce "100 zł" to podlega to pod podrabianie
    > banknotów?

    jeśli będziesz tym próbował zapłacić to tak.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 26. Data: 2011-02-14 15:31:41
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Feb 2011 13:54:52 +0000 (UTC), masti wrote:
    >Dnia pięknego Sun, 13 Feb 2011 02:50:33 +0000 osobnik zwany to wystukał:

    >jeśli będziesz tym próbował zapłacić to tak.

    W zaleznosci od jakosci tego napisania to czasem i probowac nie
    trzeba. Strach wstawic banknot do skanera ..

    J.