  • 11. Data: 2012-03-16 09:59:44
    Temat: Re: Wypłata odszkodowania w kwocie netto
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:

    > Dla mnie to chora sytuacja - nie dość, że muszę tracić swój czas i nerwy,
    > to jeszcze realnie musiałbym do całości dołożyć.

    Ale to Ty spowodowałeś ten problem, a nie ubezpieczyciel.

    > I znając życie pewnie bez sądu się nie obejdzie.
    >
    > Wiem, że jest orzecznictwo NSA co VATu kiedy auto jest na firmę, ale
    > szukam informacji co: kiedy ta firma faktycznie nie działa.

    Działanie firmy nie ma tu nic do rzeczy, stanu prawnego to nie zmienia.
    Właściciel wyciaga auto z środków trwałych i nie ma problemu.

    Poszukaj lepiej, czy wolno Ci używać auta firmy która nie działa.
    Bo zapewne robisz to niedopłatnie.....

  • 12. Data: 2012-03-16 10:34:08
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Robert_J" <d...@g...pl> writes:

    > Dokładnie tak jak pisze Cavallino :-). Warsztat wystawia fakturę na
    > Ciebie, TU płaci kwotę netto, a Ty VAT i odliczasz go sobie, więc
    > wychodzisz na zero. A czy będzie to trwało pól roku czy rok to już
    > jakby nie jest problem TU ani warsztatu.

    A jak naprawa trwa pół roku to też nie jest problem TU, czy jednak
    samochód zastępczy się należy?

    MJ

  • 13. Data: 2012-03-16 10:44:45
    Od: Ariusz <a...@g...pl>

    W dniu 2012-03-16 09:59, Cavallino pisze:

> [...]
    > Właściciel wyciaga auto z środków trwałych i nie ma problemu.
    >
    > Poszukaj lepiej, czy wolno Ci używać auta firmy która nie działa.

    Właśnie przymierzam się do likwidacji działalności i jazda samochodem
    była czynnością niezbędną do załatwienia tej sprawy.

    To co napisałeś o wyciągnięciu ze środków trwałych - mogę to zrobić w
    każdej chwili i jeżeli zrobię to przed otrzymaniem faktury VAT za
    naprawę to będą musieli wypłacić brutto

    Dzięki za podpowiedź - jakoś nie przyszło mi do głowy, a przecież przy
    zawieszonej działalności i tak nic nie zyskuję.

    Mam nadzieję, że ubezpieczyciel nie będzie robił problemów.

    Ariusz

  • 14. Data: 2012-03-16 10:45:40
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Teoretycznie tak, tylko na zdrowy rozsądek nie mam kasy bo
    > NIE prowadzę działalności

    Skoro nie prowadzisz działalności to nie bardzo powineneś
    używać firmowego auta :-). Nie mów jeszcze że bierzesz
    faktury za paliwo i je odliczasz?

    > ...aby zapłacić VAT biorę kredyt,

    To co to za auto? Żeby pokryć VAT za naprawę i brać na to
    kredyt?? Maserati? ;-))

    > ... a że związane jest to bezpośredni ze zdarzeniem to
    > kosztami wzięcia kredytu (odsetki, prowizja) obciążam
    > sprawcę - jego OC. Dochodzą dodatkowe koszty z mojej
    > strony stracony czas na załatwienie kredytu.

    To raczej tylko Twoje nieskromne marzenia ;-). Szanse na to
    masz dokładnie zerowe :-). Kogo to interesuje że nie masz
    pieniędzy na zapłacenie VAT-u, który i tak sobie odliczysz w
    następnym miesiącu? A jeśli nie masz z czego odliczyć to
    Twój i tylko Twój problem...

    > Dla mnie to chora sytuacja - nie dość, że muszę tracić
    > swój czas i nerwy, to jeszcze realnie musiałbym do całości
    > dołożyć.

    A co w niej chorego? I co dołożysz? Twoje problemy finansowe
    nikogo nie interesują. Dostajesz od warsztatu fakturę i masz
    możliwość od razu odliczyć sobie VAT. A że nie masz
    przychodów to już sorry...

    > I znając życie pewnie bez sądu się nie obejdzie.

    Chyba ostatecznego ;-)

    > Wiem, że jest orzecznictwo NSA co VATu kiedy auto jest na
    > firmę, ale szukam informacji co: kiedy ta firma faktycznie
    > nie działa.

    Przełóż to na polski proszę ;-)

  • 15. Data: 2012-03-16 10:54:39
    Od: Ariusz <a...@g...pl>

    W dniu 2012-03-16 10:45, Robert_J pisze:

> [...]
    > odliczasz?

    > To co to za auto? Żeby pokryć VAT za naprawę i brać na to kredyt??

    Nie istotne jaki samochód i dlaczego zawieszona działalność - może i nie
    mam nawet 1000 zł

> [...]
    > zapłacenie VAT-u, który i tak sobie odliczysz w następnym miesiącu? A
    > jeśli nie masz z czego odliczyć to Twój i tylko Twój problem...

    Widzisz nie odliczę w następnym miesiącu bo DG jest zawieszona i zwrot
    mogę otrzymać dopiero po 180 dniach.

    > A co w niej chorego? I co dołożysz? Twoje problemy finansowe nikogo nie
    > interesują. Dostajesz od warsztatu fakturę i masz możliwość od razu
    > odliczyć sobie VAT. A że nie masz przychodów to już sorry...

    Czytaj ze zrozumieniem - jw. DG ZAWIESZONA

    Ariusz

  • 16. Data: 2012-03-16 10:55:54
    Od: Ariusz <a...@g...pl>

    > A jak naprawa trwa pół roku to też nie jest problem TU, czy jednak
    > samochód zastępczy się należy?
    >
    > MJ

    Ja samochód dostałem (na rzeczywisty czas naprawy) z warsztatu oni
    odzyskają sobie kasę od ubezpieczyciela

    Ariusz

  • 17. Data: 2012-03-16 11:29:20
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > A to już twój problem.

    No wlasnie to jest najbardziej wkurwiajace w naszym PRL v2.0, ze
    poszkodowany ma problem. Nie sprawca, nie wszelkie urzedy, tylko i
    wylacznie poszkodowany.
    Nawet gdyby dalej prowadzil dzialalnosc, to czemu ktos inny decyduje z
    czego facet ma odliczyc VAT i kiedy. Masz uslugi sezonowe, albo
    opracowujesz nowy produkt i przez dluzszy czas nie masz dochodu, a wrecz
    przeciwnie, potrzebny ci samochod, ale nie masz, bo przeciez jestes
    kulakiem, wrednym kapitalista i by default - oszustem. Jak sie nie
    podoba, to czekaj pol roku, albo idz do sadu, za 3 lata sad wyda wyrok,
    ze miales racje, dostaniesz samochod z powrotem, ale i tak zaplacisz za
    lawete zeby zawiesc na zlom, bo po 3 latach stania...

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 18. Data: 2012-03-16 11:31:34
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

    W dniu 2012-03-16 08:29, Ariusz pisze:
    > Witam, prowadziłem działalność gospodarczą teraz jest ona zawieszona ale
    > samochód figuruje w środkach trwałych tej działalności.
    >
    > Ubezpieczyciel sprawcy powiedział, że wypłaci odszkodowanie w kwocie netto. Ale
    > faktycznie działalność jest zawieszona. Wprawdzie mam możliwość zwrotu VATu ale
    > potrwa to 180 dni. A kwota dla mnie dość spora. Czy ktoś zna jakiś paragraf albo
    > coś podpowie jak zmusić ubezpieczyciela do wypłaty kwoty brutto?

    AFAIK nie da się. Nie ma znaczenia czy działalność jest zawieszona czy nie.
    Jest środkiem trwałym - możesz odliczyć VAT czyli nie odszkodowanie w kwocie netto.

    --
    [WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
    CB: Intek M-490 ML 145

    +-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
    | _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna |
    =-=-=-=-+

  • 19. Data: 2012-03-16 11:41:00
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    > Dzięki za podpowiedź - jakoś nie przyszło mi do głowy, a przecież przy
    > zawieszonej działalności i tak nic nie zyskuję.

    Sprawdź tylko czy gra warta świeczki, nie wiem dokładnie jakie są
    konsekwencje wyciagnięcia ŚT z działalności, ale obstawiam, że jeśli np.
    odpisywałeś VAT przy zakupie to trzeba będzie go zwrócić.
    O nadwyżce amortyzacji nad wartością rynkową nie wspominając.

    I tego już nikt Ci za pół roku nie zwróci.

  • 20. Data: 2012-03-16 12:03:48
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Sprawdź tylko czy gra warta świeczki, nie wiem dokładnie
    > jakie są konsekwencje wyciagnięcia ŚT z działalności, ale
    > obstawiam, że jeśli np. odpisywałeś VAT przy zakupie to
    > trzeba będzie go zwrócić.

    Pewnie tak właśnie będzie, czyli trzeba sprzedać środek
    trwały. Jak sprzeda to będzie musiał odprowadzić VAT, i to
    raczej więcej niż ma do odzyskania z tej naprawy ;-)