  • 31. Data: 2018-04-14 19:27:50
    Temat: Re: Wypalanie DPFu - dwie procedury?
    Od: p...@g...com

    Apka ma pokazać czy trzeba użyć interfejsu. Dziś byłem zmienić opony i przyszedł
    klient po wtryski (diagnostyka)
    Facet mówi mu ze leją a ten pyta czy auto będzie jeździć ;-) odpowiedz tak ale mogą
    być problemy z mocą itp facet drąży a jak będę powoli jeździć ?

  • 32. Data: 2018-04-14 21:00:09
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek S p...@s...com ...

    > Jeśli wtryski leją, to trzeba to natychmiast zrobić. Ekonomiczna i
    > skuteczna regeneracja - jeśli masz farta i są to jakieś proste
    > wersje. U mnie piezzoelektryczne tylko na nowe mogłem wymienić. :-(
    > Lejący wtrysk bardzo skutecznie potrafi zniszczyć DPF i nie tylko.

    Dokładnie. Własnie jestem na tym etapie.
    Nie opłaca sie regenrowac bo za regenrowane chca ponad 500zł a nowe mozna
    za 700-800 wyrwac.
    Niemniej i tak koszt spory.

> [...]
    > DPF) i wrócić na przywrócenie ustawień. Zgarnęli za to... 0zł :-D Im
    > zależy na pozyskiwaniu klientów i solidnej robocie. Jedyny mankament
    > to terminy.
    >
    > Piszę o tym bardziej jako ciekawostkę - jak w przedziwnych miejscach
    > można znaleźć fachowców. Nierzadko jest tak, że specjaliści po N
    > szkoleniach za granicą w markowych serwisach zachodnich marek
    > zakładają własne firmy i po normalnych cenach naprawiają auta. Robią
    > też to, co jest niewykonalne w ASO.
    >
    > Warto pogadać z taksówkarzami itp. Może Ci się uda trafić do

    Cos w tym jest.
    Załozyłem gaz w jednym z najbardziej renomowanych gazowników w miescie.
    Same kłopoty, poczawszy od uszkodzenia weza od wody przy instalacji
    poprzez ułamany krociec przy wtrysku itd. O nierównej pracy po
    przełączeniu na gaz nawet nie wspominam.
    Ceny o 500zł wieksze niz w innych zakładach.
    Trafiłem do gazownika którego warsztat wyglada jak złomowisko.
    Gosc za 600zł wymienił mi wtryskiwacze na barracudy, auto chodzi jak nowo
    narodzone. Zadnych problemów - tylko lać i jechać.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest

  • 33. Data: 2018-04-15 00:41:11
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-14 o 21:00, Budzik pisze:

    > Dokładnie. Własnie jestem na tym etapie.
    > Nie opłaca sie regenrowac bo za regenrowane chca ponad 500zł a nowe mozna
    > za 700-800 wyrwac.
    > Niemniej i tak koszt spory.

    No coś Ty! Regeneracja wtrysków w Toruniu kosztuje 100-300zł w
    zależności od marki / stopnia złożoności. Jakość taka sama jak nówki.
    Wielu mechaników korzysta głównie z tego miejsca jako sprawdzone. Wpisz
    w Google i znajdziesz ich bez problemu. Robią w ciągu 1 dnia.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 34. Data: 2018-04-15 00:50:01
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-14 o 19:27, p...@g...com pisze:
    > Apka ma pokazać czy trzeba użyć interfejsu.

    Nadal mam obiekcje. Niewiele da się obejrzeć na interfejsie typu ODBII
    czy co tam masz. Bez dostępu do czujników nie ma sensu analizować
    wskazań typu obroty silnika czy napięcie akumulatora. To zabawka. No
    chyba, że zatkanie DPF w 400% cokolwiek Ci mówi :-D

> [...]
    > ten pyta czy auto będzie jeździć ;-) odpowiedz tak ale mogą być
    > problemy z mocą itp facet drąży a jak będę powoli jeździć ?

    Ja pier... No cóż :-D
    Ja dziś również byłem koła przełożyć na letnie (tak na marginesie nigdy
    opon nie przekładam bo potem co miesiąc je doważać muszę). Kolejka więc
    z nudów przyglądałem się kierowcom. W ciągu godziny 3 osoby wybierały
    stare używane opony jakie ten zakład oferował...

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 35. Data: 2018-04-15 07:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik p...@g...com ...

> [...]
    > ten pyta czy auto będzie jeździć ;-) odpowiedz tak ale mogą być
    > problemy z mocą itp facet drąży a jak będę powoli jeździć ?

    Nie dziw sie, skoro wtryski to wydatek kilku tysiecy złotych...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'

  • 36. Data: 2018-04-15 07:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek S p...@s...com ...

> [...]
    > nówki. Wielu mechaników korzysta głównie z tego miejsca jako
    > sprawdzone. Wpisz w Google i znajdziesz ich bez problemu. Robią w

    W Poznaniu a dokładnie Komornikach tez jest taki zakład i twierdza ze te
    wtryski dopiero zaczyna sie regenerowac a oni nie robią.

    http://www.naprawa-wtryskiwacze.pl

    Ten zakład masz na mysli?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jestem mały Talibanek, mam granatów cały dzbanek, nuklearną walizeczkę

  • 37. Data: 2018-04-15 08:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek S p...@s...com ...

> [...]
    > Kolejka więc z nudów przyglądałem się kierowcom. W ciągu godziny 3
    > osoby wybierały stare używane opony jakie ten zakład oferował...

    Bogaci ludzie.
    Biednego nie byłoby stać na takie kombinowanie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire

  • 38. Data: 2018-04-15 09:42:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 06 Apr 2018 17:05:12 GMT, Budzik napisał(a):
    > Czy wypalanie DPFu ma dwie procedury:
    > - jedna, tzw dopalanie, polegajaca na tym, ze DPF jest zatkany w
    > kilkudziesieciu procentach i nastepuje jego doczyszczenie, dopalenie
    > - druga, kiedy DPF jest juz pełny w ponad 100%, nastepuje dłuzsze
    > wypalanie i wtedy obowiazkowo nie mozna wyłączac auta?
    >
    > Pytam dlatego, ze w moim ducato pomimo tego ze słysze kiedy nastepuje
    > wypalanie, nigdy nie ma zadnego komunikatu na desce.

    Ja tam nie wiem, w oplu to widac i czuc - obroty nierownomierne,
    spalanie na komputerze kosmiczne, w lusterku dym ... ale zadnej lampki
    nie ma

    To sie powinno wypalac samo przy szybkiej jezdzie ?
    Lece sobie autostrada, a na drugi dzien w miescie wlacza mi sie
    wypalanie.

    > A teraz był mały problem z czujnikiem, DPF zapełnił się w ponad 100% i po
    > po odpaleniu auta włączyła sie procedura wypalania ktora napisała na
    > zegarach: prosze nie wyłączac auta.

    Taa ... i co wtedy zrobic, pokrazyc po miescie, czy wyjatkowo mozna
    smrodzic na parkingu ...

    > Pytam o ducato ale moze to jest jakas ogólna zaleznosc?

    Pewnie ogolna, sterownik pewnie Boscha, a DPF taki jak w wielu innych
    autach.

    J.

  • 39. Data: 2018-04-15 18:12:52
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-15 o 07:59, Budzik pisze:

    > W Poznaniu a dokładnie Komornikach tez jest taki zakład i twierdza ze te
    > wtryski dopiero zaczyna sie regenerowac a oni nie robią.
    >
    > http://www.naprawa-wtryskiwacze.pl
    >
    > Ten zakład masz na mysli?

    Nie. Chyba to był ten:
    http://pracowniamielewczyk.pl/

    Ale jeśli chcesz, to mogę jutro zapytać swojego mechanika - jemu ufam.
    Od lat z nimi współpracuje bez wtop.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek