-
21. Data: 2018-04-12 09:10:57
Temat: Re: Wypalanie DPFu - dwie procedury?
Od: p...@g...com
--Tak jak powiedziałem: 35-40% to zazwyczaj złom.
i w tym momencie posiadacze VW oraz Opli masowo biegna do serwisow po nowy DPF :-)
https://play.google.com/store/apps/details?id=tm.dpf
infolite
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ap
plagapp.vagdpf
temat DPF (dla Opla) byl dyskutowany m.in tutaj
https://groups.google.com/forum/#!topic/pl.misc.samo
chody/6qzHIH3lt8g%5B1-25%5D
decydujaca jest metodyka jaka przyjeli programisci aby zobrazowac stopien wypelnienia
DPF, automatyczne przenoszenie wynikow prowadzi do blednych wnioskow
-
22. Data: 2018-04-12 11:00:14
Temat: Re: Wypalanie DPFu - dwie procedury?
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik p...@g...com ...
> --Tak jak powiedziałem: 35-40% to zazwyczaj złom.
>
> i w tym momencie posiadacze VW oraz Opli masowo biegna do serwisow
> po nowy DPF :-)
>
> https://play.google.com/store/apps/details?id=tm.dpf
infolite
> https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ap
plagapp.vagdpf
>
> temat DPF (dla Opla) byl dyskutowany m.in tutaj
> https://groups.google.com/forum/#!topic/pl.misc.samo
chody/6qzHIH3lt8g
> %5B1-25%5D
>
> decydujaca jest metodyka jaka przyjeli programisci aby zobrazowac
> stopien wypelnienia DPF, automatyczne przenoszenie wynikow prowadzi
> do blednych wnioskow
Ok, zobaczymy jak bedzie, ja strzelam ze przyczyna awarii jest zupełnie
inna i niestety droga... a mianowicie podejrzewam ze winen sa wtryski.
Zobaczymy, dam znac za pare-parenascie dni.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Stanęliśmy na skraju przepaści,
ale teraz zrobiliśmy krok naprzód!"
-
23. Data: 2018-04-12 13:16:31
Temat: Re: Wypalanie DPFu - dwie procedury?
Od: p...@g...com
--a mianowicie podejrzewam ze winen sa wtryski.
vagcom/vcds i opcom potrafi pokazac czy wtryski leja (korekcja) do forda nie ma
jakiegos interfejsu ?
-
24. Data: 2018-04-12 22:02:03
Temat: Re: Wypalanie DPFu - dwie procedury?
Od: Marek S <p...@s...com>
W dniu 2018-04-12 o 09:10, p...@g...com pisze:
> --Tak jak powiedziałem: 35-40% to zazwyczaj złom.
>
> i w tym momencie posiadacze VW oraz Opli masowo biegna do serwisow po nowy DPF :-)
>
> https://play.google.com/store/apps/details?id=tm.dpf
infolite
> https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ap
plagapp.vagdpf
>
> temat DPF (dla Opla) byl dyskutowany m.in tutaj
> https://groups.google.com/forum/#!topic/pl.misc.samo
chody/6qzHIH3lt8g%5B1-25%5D
>
> decydujaca jest metodyka jaka przyjeli programisci aby zobrazowac stopien
wypelnienia DPF, automatyczne przenoszenie wynikow prowadzi do blednych wnioskow
Dlatego napisałem, że to najprawdopodobniej błąd w sofcie, być może
celowy - zwany metodyką. Dlatego też zaleciłem podpięcie pod komputer
diagnostyczny a nie odczytywanie z ECU syntetycznych procentów jakąś
aplikacją. Przypuszczam, że taki komputer sam sobie policzy % z danych o
różnicy ciśnień na DPF oraz charakterystyki danego modelu. Przynajmniej
tak to się dzieje w Star Diagnosis do Merca. Mam oba wyniki dostępne: te
kalkulowane przez ECU i komputer diagnostyczny.
--
Pozdrawiam,
Marek
-
25. Data: 2018-04-12 22:09:28
Temat: Re: Wypalanie DPFu - dwie procedury?
Od: Marek S <p...@s...com>
W dniu 2018-04-12 o 11:00, Budzik pisze:
>
> Ok, zobaczymy jak bedzie, ja strzelam ze przyczyna awarii jest zupełnie
> inna i niestety droga... a mianowicie podejrzewam ze winen sa wtryski.
> Zobaczymy, dam znac za pare-parenascie dni.
Napisałeś wcześniej, że podpinałeś auto pod komputer diagnostyczny. Nie
kazałeś przy okazji sprawdzić wszystkiego co się da? Wtrysków, EGR i
innych zależnych elementów???
Poszukaj sobie dobrego mechanika - elektronika, entuzjastę, który lubi
swoją pracę.
--
Pozdrawiam,
Marek
-
26. Data: 2018-04-12 23:00:15
Temat: Re: Wypalanie DPFu - dwie procedury?
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik p...@g...com ...
> --a mianowicie podejrzewam ze winen sa wtryski.
>
> vagcom/vcds i opcom potrafi pokazac czy wtryski leja (korekcja) do
> forda nie ma jakiegos interfejsu ?
>
Nie wiem jak do forda bo to fiar, ale sprawdzone menzurkami - 3 z 4
leja...
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Obelgi to argumenty tych, którzy nie mają argumentów"
Jan Jakub Rousseau
-
27. Data: 2018-04-13 08:12:07
Temat: Re: Wypalanie DPFu - dwie procedury?
Od: p...@g...com
--Przypuszczam, że taki komputer sam sobie policzy % z danych o różnicy ciśnień na
DPF oraz charakterystyki danego modelu.
w apce widac tylko temperatury (in/out) oraz soot mass i oil ash ale moze skusze sie
na platna wersje
ps informacja o cisnieniu bylaby tez przydatna np w razie uszkodzenia czujnika wiec
nie rozumiem czemu ja schowali
-
28. Data: 2018-04-13 17:00:11
Temat: Re: Wypalanie DPFu - dwie procedury?
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Marek S p...@s...com ...
>> Ok, zobaczymy jak bedzie, ja strzelam ze przyczyna awarii jest
>> zupełnie inna i niestety droga... a mianowicie podejrzewam ze winen
>> sa wtryski. Zobaczymy, dam znac za pare-parenascie dni.
>
> Napisałeś wcześniej, że podpinałeś auto pod komputer diagnostyczny.
> Nie kazałeś przy okazji sprawdzić wszystkiego co się da? Wtrysków,
> EGR i innych zależnych elementów???
>
> Poszukaj sobie dobrego mechanika - elektronika, entuzjastę, który
> lubi swoją pracę.
>
Jedyny błąd który pokazuje komputer diagnostyczny to P2002.
Wtryski sprawdzoen i leją.
Ja juz takich co to po komputerze naprawiaja to juz przerabiałem - 10
rzeczy musieli wymienic zanim doszli, ze zepsute jest coś innego a
komputer przekłamuje...
Pomijam juz takiego jednego co to zbyt pozno zorientował się ze komputer
pokazuje mu bzdury bo tak naprawde uszkodzona była wiązka wiec wskazania
komputera mozna było o kant dupy...
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
Jaki jest szczyt odwagi???
Chodzić w turbanie na Manhatanie :-))
-
29. Data: 2018-04-14 15:49:28
Temat: Re: Wypalanie DPFu - dwie procedury?
Od: Marek S <p...@s...com>
W dniu 2018-04-13 o 17:00, Budzik pisze:
> Jedyny błąd który pokazuje komputer diagnostyczny to P2002.
> Wtryski sprawdzoen i leją.
Jeśli wtryski leją, to trzeba to natychmiast zrobić. Ekonomiczna i
skuteczna regeneracja - jeśli masz farta i są to jakieś proste wersje. U
mnie piezzoelektryczne tylko na nowe mogłem wymienić. :-( Lejący wtrysk
bardzo skutecznie potrafi zniszczyć DPF i nie tylko.
> Ja juz takich co to po komputerze naprawiaja to juz przerabiałem - 10
> rzeczy musieli wymienic zanim doszli, ze zepsute jest coś innego a
> komputer przekłamuje...
Taaa... znam ten ból. Tak trafiłem do "kurnika" - jak go nazywam.
Warsztat wygląda jak porzucony kurnik lub dziupla, gdzie zaginione
samochody na części sprzedają. Wokół nie ma nic poza sporą liczbą aut
zaparkowanych na klepisku usianym muldami. Zdarzają się tam auta z
górnej półki.
Syf wszechobecny, fakturę uzyskać to miesiąc proszenia się, ale chłopaki
robią nawet najbardziej wyszukane awarie. Zdarzyło się np. że w jednym z
aut któryś z komputerów tracił kontakt ze światem od czasu do czasu.
Podpięli oscyloskop, zobaczyli, że inny komputer sieje szpilkami po
magistrali i wymienili właściwy.
Podesłałem do nich wspomnianego kolegę z Jaguarem i zatkanym w 35% DPFem
- jak się okazało. Silnik w tryb awaryjny zaczął wchodzić. Podpięli
komputer, podwyższyli tolerancję, kazali wypłukać chemicznie w innym
warsztacie filtr (płukanie zwiększa początkowo stopień przytkania więc
bez tej sztuczki nie dałoby się uratować DPF) i wrócić na przywrócenie
ustawień. Zgarnęli za to... 0zł :-D Im zależy na pozyskiwaniu klientów i
solidnej robocie. Jedyny mankament to terminy.
Piszę o tym bardziej jako ciekawostkę - jak w przedziwnych miejscach
można znaleźć fachowców. Nierzadko jest tak, że specjaliści po N
szkoleniach za granicą w markowych serwisach zachodnich marek zakładają
własne firmy i po normalnych cenach naprawiają auta. Robią też to, co
jest niewykonalne w ASO.
Warto pogadać z taksówkarzami itp. Może Ci się uda trafić do rzetelnej
firmy.
--
Pozdrawiam,
Marek
-
30. Data: 2018-04-14 15:55:14
Temat: Re: Wypalanie DPFu - dwie procedury?
Od: Marek S <p...@s...com>
W dniu 2018-04-13 o 08:12, p...@g...com pisze:
> --Przypuszczam, że taki komputer sam sobie policzy % z danych o różnicy ciśnień na
DPF oraz charakterystyki danego modelu.
>
> w apce widac tylko temperatury (in/out) oraz soot mass i oil ash ale moze skusze
sie na platna wersje
>
> ps informacja o cisnieniu bylaby tez przydatna np w razie uszkodzenia czujnika wiec
nie rozumiem czemu ja schowali
Szczerze mówiąc ja bym się na Twoim miejscu nie bawił w takie zabawki.
Jeśli chcesz kontrolować elektronikę i znasz się trochę na tym, to
lepszy normalny komputer diagnostyczny. Ceny już nie są z kosmosu jak do
niedawna. Wymienisz sobie sam jakiś czujnik i sam możesz przeprowadzić
jego adaptację. Chcesz przetestować czy przypadkiem zaciął się jakiś
element wykonawczy choćby w wentylacji lub turbinie - proszę bardzo.
Apka raczej takich rzeczy nie potrafi. Szkoda czasu na takie zabawki.
--
Pozdrawiam,
Marek