-
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Subject: Re: Wymuszenie pierwszeństwa
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Sender: Myjk <>
Reply-To: m...@n...op.pl
References: <50938681$1@news.home.net.pl> <c1.01.3XtKkx$1N2@mike.oldfield.org.pl>
<1...@4...net> <5...@m...org>
<k70d2g$7d5$1@adenine.netfront.net> <1f9wauyw8mico$.dlg@myjk.org>
<k70h8t$aab$1@adenine.netfront.net>
Date: Fri, 2 Nov 2012 15:05:12 +0100
Message-ID: <1...@m...org>
NNTP-Posting-Host: 83.13.244.130
X-Trace: news.home.net.pl 1351865422 83.13.244.130 (2 Nov 2012 15:10:22 +0100)
Organization: home.pl news server
Lines: 79
X-Authenticated-User: m...@e...pl
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!nf1.ipart
ners.pl!ipartners.pl!news.home.net.pl!not-for-mail
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2470725
[ ukryj nagłówki ]Fri, 02 Nov 2012 14:19:17 +0100, The_EaGle
>> Nie wiem co jest takiego dobrego w skrzyżowaniu równorzędnym, i to
>> niezależnie od jakości jego oznakowania.
> To co napisałem wyżej - powoduje że kierowca
> czuje stan permanentnego zagrożenia
:D~~
Przepraszam, ale poległem. :))
> i jedzie wolniej.
Wolniej to lepiej? Ja z tym wolniej to mam zawsze nieszczęście. Każda
kolizja jaką miałem to dlatego, że jechałem "wolniej". 4x to w ogóle stałem
w miejscu (w tym raz żóna i jest to zarejestrowane:
http://youtu.be/fWa3DbHW3N4?hd=1 jakby co, to żonie po powrocie
powiedziałem, że mogła _przyśpieszyć_ zamiast być w "stanie permanentnego
zagrożenia" -- innmi słowy: spieprzać z linii strzału), 2x jechałem nie
prędzej jak 10/h. Tak sobie myślę, że wolniej się już chyba nie bardzo
dało. Z drugiej strony, z pewnością ani ja, ani żona (no, może w ostatniej
fazie przed kolizją), nie byliśmy w "stanie permanentnego zagrożenia", może
dlatego te dzwonki. :(
> W przeciwieństwie do stanu pewności siebie
> i złudnego bezpieczeństwa na drodze z pierwszeństwem,
> gdzie jak dochodzi do wypadku to jest zajebisty dzwon
> zamiast stłuczka.
Może nie mieszajmy w to prędkości i skutków, bo nie o tym jest dyskusja.
Dyskusja jest o tym jak uniknąć kontaktu z drugim użytkownikiem --
skrzyżowanie równorzędne w tym wcale nie pomaga. Do tego często prowadzi do
patowych sytuacji i zawsze musi się znaleźć ten w stanie mniejszego
permanentnego zagrożenia. ;)
>> Jeśli dojdzie do sytuacji, a ma to
>> miejsce wcale nie rzadko, gdy na każdym wjeździe pojawi się pojazd, to ktoś
>> zawsze będzie musiał "wymusić" pierwszeństwo. Jak w rezultacie jest
>> kolizja, to jest jeden winny. Jak w przedstawionym przykładzie.
> To wtedy trzeba zacząć być kierowcą a nie burakiem i dać znać ręką żeby
> ten który wjechał przejechał pierwszy. Proste i działa.
Mam sobie sam ręką pomachać, że mam jechać? Może stanąć i czekać aż ktoś mi
łaskawie machnie? Jak machnie, to jaką mam pewność, że mi nie wyjedzie
przez maskę prowadząc do kolizji, a potem zełga, że tylko muchę odganiał
(albo i tego nie), bo przecież to nielogiczne żeby mnie puszczać, wszak
miał przede mną ewidentne pierwszeństwo? Może mam machać innym, żeby nie
wyjść na buraka i "typowego"? Jak nie zechcą zaufać moim dobrym intencjom,
to mam rozłożyć namiot i się zdrzemnąć? Przepraszam, ale nie rozumiem co do
mnie piszesz.
Poważniej, choć niewiele: mnie wystarczy czytanie sytuacji na drodze i
zachowania innych użytkowników drogi. Jak widzę kogoś, kto jest bardziej
zdeterminowany do przejęcia inicjatywy w takiej sytiacji, to się wykazuję i
nie przedłużam sobie kuśki pokazując "kto tu rządzi". Ot, takie to proste.
Po prostu cenię sobie czas swój i innych, cenie tych, którzy cenią czas
innych. I błagam, nie utożsamiaj tego z brakiem szacunku, buractwem czy też
"piractwem".
>> Sam najczęściej w takiej sytuacji przejmuję inicjatywę, zwłaszcza jak,
>> będąc na miejscu tej "chłodni", dojeżdżam do skrzyżowaniai i widzę, że stoi
>> dwóch palametów czekając co ja zrobię, modlą się już do boga, aby ich
>> pierwszych wypuścił z bloków... Wtedy po prostu zwalniam, ale bez
>> zatrzymywania się, przejeżdżam.
> Czyli zachowujesz się .... typowo.
Chciałeś napisać przez to, że "pruję" przez skrzyżowania równorzędne, nie
zwracam uwagi na bezpieczeństwo swoje i innych użytkowników? Jeśli tak, to
po pierwsze: samo skrzyżowanie równorzędne nie nakazuje zatrzymywania się
przed nim, nawet jeśli znajdują się przed nim pojazdy nadjeżdżające z
innych kierunków. Po drugie, to że przejeżdżam bez zatrzymania, nie
oznacza, że przekraczam dozwoloną prędkość lub stwarzam zagrożenie.Po
trzecie, w teorii wymuszam pierwszeństwo, tak. Ale jakie ma znaczenie, czy
robię to za przyzwoleniem tego na którym wymuszam, czy samodzielnie
podejmuję ryzyko? W przypadku kolizji nie ma żadnego znaczenia jak to się
odbyło.
--
Pozdor Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 02.11.12 15:16 Jakub Witkowski
- 02.11.12 15:40 Myjk
- 02.11.12 15:14 Gotfryd Smolik news
- 02.11.12 15:52 Myjk
- 02.11.12 15:59 jerzu
- 02.11.12 16:34 Artur Maśląg
- 02.11.12 16:47 Artur Maśląg
- 02.11.12 17:19 Artur Maśląg
- 02.11.12 18:36 Deflegmator
- 02.11.12 18:53 Bartas_M5
- 02.11.12 20:37 Deflegmator
- 02.11.12 20:39 Deflegmator
- 02.11.12 20:44 Artur Maśląg
- 02.11.12 21:08 Deflegmator
- 02.11.12 21:59 UnclePete
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
Najnowsze wątki
- 2025-03-01 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-03-01 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-03-01 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-02-28 Chrzanów => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-28 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+ experience) <=
- 2025-02-28 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-28 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-28 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2025-02-28 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-28 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2025-02-28 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-02-28 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-02-28 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-28 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-28 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=