  • Data: 2012-11-02 16:47:56
    Temat: Re: Wymuszenie pierwszeństwa
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-11-02 13:59, Myjk pisze:
    > Fri, 02 Nov 2012 13:12:27 +0100, Artur Maśląg

    > To w teorii. W praktyce, po co ciężarówka ma stać, gdy z naprzeciwka
    > poruszają się pojazdy, które siłą rzeczy "unieruchamiają" autobus, a nie
    > mają wpływu na pierwszeństwo ciężarówki? Dla zasady?

    Sprawa jest dość prosta - zupełnie nie wiem czemu ją komplikujesz, choć
    być może jest to kwestia braku zrozumienia PoRD itd.
    Ciężarówka (a wprost kierowca) ma obowiązek ustąpienia pierwszeństwa
    autobusowi. Gdyby autobus stał i kierowca w jakiś sposób przekazał
    temu z ciężarówki, że może jechać, to wszytko ok - nie wymusił itd.,
    co nie zmienia faktu, że pierwszeństwa nie miał.

    > Ja rozumiem i zgadzam
    > się, że w świetle przepisów BUS miał pierwszeńśtwo i stosunkowo łatwo jest
    > po kolizji przypisać winę, ale ostatecznie nie musi to być takie oczywiste.

    Nie ściemniaj - sprawa dość oczywista i tak naprawdę bezdyskusyjna.