  • Data: 2012-11-02 15:14:18
    Temat: Re: Wymuszenie pierwszeństwa
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 2 Nov 2012, Myjk wrote:

    > Fri, 02 Nov 2012 13:12:27 +0100, Artur Maśląg

    > To w teorii. W praktyce, po co ciężarówka ma stać, gdy z naprzeciwka
    > poruszają się pojazdy, które siłą rzeczy "unieruchamiają" autobus,

    Ma tak jechać, żeby móc ustąpić mu pierwszeństwa, jeśli będzie taka potrzeba.
    Ci z przeciwka mogą np. dobrowolnie ustąpić pierwszeństwa, i co wtedy?
    "Nie widziałem że tamten mu ustąpił"?
    A kogo to obchodzi?
    Ba, przepis o zakazie blokowania skrzyżowania nie uchyla pierwszeństwa.
    Złamanie (lub nie) zakazu (przez busmena) nie wpływa na pierwszeństwo.

    > a nie mają wpływu na pierwszeństwo ciężarówki?

    Jaki mają mieć, skoro (ciężarówka) już go nie ma?
    "Głębszy brak pierwszeństwa"?
    To nie "ostrożność", która jest w przepisach stopniowana :)

    > Dla zasady?

    Nie. Dla ustąpienia pierwszeństwa!
    (i nie napisałem, ze nie może jechać - tyle, że teza "tamten musi stać"
    nie jest źródłem żadnego uprawnienia, teza "tamten mi dobrowolnie
    ustąpił" to co innego).

    > Ja rozumiem i zgadzam
    > się, że w świetle przepisów BUS miał pierwszeńśtwo i stosunkowo łatwo jest
    > po kolizji przypisać winę, ale ostatecznie nie musi to być takie oczywiste.

    To zgadzasz się czy nie zgadzasz się?
    Usiłujesz obrócić kota ogonem w wyjątkowo oczywistym przypadku :]
    A potem wszyscy zachodzą w głowę "czemu te przepisy takie skomplikowane".
    Bo czytelnicy (przepisów) szukają dziury w całym! ;)

    pzdr, Gotfryd