-
31. Data: 2012-05-08 12:18:23
Temat: Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>
W dniu 2012-05-08 11:52, OGONek~ pisze:
> Bo są tak zrobione że przeważnie się zużywają w miarę jednocześnie.
aha
Czyli wymienia sie elementy zuzyte, a nie 'caly zestaw'.
W afryce to faktycznie mi sie pokrywa, ale w detku nie bylo sensu ruszac
tylu (+12 od nominalu) :)
> Jakie zębatki stosujesz?
Sunstar, vaz (chyba jtt tez, duzo zalezy od tego co jest w sklepie, oraz
co did wsadzil do zestawu) i... robione na zamowienie.
> Wiesz że są różnego gatunku? :)
Ba, one smaki maja inne! ;)
pozdr
newrom
--
RD07 - http://otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right
-
32. Data: 2012-05-08 12:20:21
Temat: Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
Od: de Fresz <d...@N...pl>
On 2012-05-08 11:37:37 +0200, Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl> said:
>> Legendy głoszą (bo sam jakoś nie sprawdzałem), że wymiana samej
>> przedniej zębatki potrafi znacznie wydłużyć żywotność łańcucha,
>> szczególnie w krossach/enduro chłopaki to często praktykują, bo tu
>> zestaw potrafi nie wytrzymać nawet jednego sezonu (mowa o amatorskim
>
> Jak zakladasz przod nominal, a tyl +12
W endurakach ten "nominał" to śliska sprawa, bo motóry z homo nierzadko
miewają strasznie kastrujące przełożenia fabrycznie i pierwszą rzeczą,
którą trzeba zrobić, jest zmiana na jakieś ludzkie 14/50 czy coś w tych
okolicach.
> W szosowych zawsze wymieniam komplet bo przewaznie konczy sie lancuch
> zanim zjade przednia zebatke :-/
W szosówkach miałem podobnie, co ciekawe w endurakach już ze 3 razy też
mi się całość dość równomiernie zużyła. No ale to już zależy od setki
czynników.
--
Pozdrawiam
de Fresz
-
33. Data: 2012-05-08 12:26:03
Temat: Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
Od: de Fresz <d...@N...pl>
On 2012-05-08 11:50:19 +0200, AZ <a...@g...com> said:
>> Sama przednia zębatka kosztuje
>> ile, z 70 zł? Cały sensowny napęd przynajmniej koło pińcet. No to sam
>> sobie odpowiedz czy opłaca się ryzykować (i co dokładnie ryzykujesz).
>>
> 70? 35 PLN.
Zależy od firmy i motóra. Osobiście jestem bardzo przywiązany do
zestawów Sunstar-DID i w zeszłym roku coś koło 70 zeta płaciłem za
przednią do Husqi. Acz faktycznie na takie dożynki może nie ma sensu
pchać się w nejlepsiejsze.
> Ja zrobiłem eksperyment i już wiem a inni bedą powtarząć że
> brońciepanieboże nie wymieniać pojedyńczo...
Wątki łańcuchowe są równie pełne klechd i bajań ludowych, co te
olejowe. Prosty test: co się powinno smarować w łańcuchu, rolki, czy
łączenia ogniw? Z obserwacji - rozkład odpowiedzi jest 50:50. Łącznie z
artykułami w gazetkach dla zmotoryzowanych gospodyń wiejskich.
--
Pozdrawiam
de Fresz
-
34. Data: 2012-05-08 12:30:16
Temat: Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
Od: de Fresz <d...@N...pl>
On 2012-05-08 12:01:21 +0200, "OGONek~"
<spamerzywszystkichkrajow@p#$^%$^&.sie> said:
> Co do przewodów to producent zaleca co 5 lat - ale nikt tego nie przestrzega.
W stalowym oplocie też?
--
Pozdrawiam
de Fresz
-
35. Data: 2012-05-08 12:31:17
Temat: Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
Od: AZ <a...@g...com>
On 05/08/2012 12:26 PM, de Fresz wrote:
>
> Wątki łańcuchowe są równie pełne klechd i bajań ludowych, co te olejowe.
> Prosty test: co się powinno smarować w łańcuchu, rolki, czy łączenia
> ogniw? Z obserwacji - rozkład odpowiedzi jest 50:50. Łącznie z
> artykułami w gazetkach dla zmotoryzowanych gospodyń wiejskich.
>
Nie wiem, mam olejarkę i ona się tym zajmuje. Widziałem natomiast
miszczów smarujących płytki z boku...
--
Artur
ZZR 1200
-
36. Data: 2012-05-08 12:40:19
Temat: Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
Od: "OGONek~" <spamerzywszystkichkrajow@p#$^%$^&.sie>
Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał w wiadomości
news:joasjo$5m4$1@inews.gazeta.pl...
> On 2012-05-08 12:01:21 +0200, "OGONek~"
> <spamerzywszystkichkrajow@p#$^%$^&.sie> said:
>
>> Co do przewodów to producent zaleca co 5 lat - ale nikt tego nie
>> przestrzega.
>
> W stalowym oplocie też?
A jakie są zazwyczaj instalowane fabrycznie?
Nie próbujesz się przypadkiem czepić żeby się "czepić"?
ps. Nie pisz mi tu proszę że w nowych GSX-R sa instalowane fabrycznie w
stalowym...
--
OGONek~
-
37. Data: 2012-05-08 12:42:02
Temat: Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
Od: "OGONek~" <spamerzywszystkichkrajow@p#$^%$^&.sie>
Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości
news:joasll$3ac$1@node2.news.atman.pl...
>Widziałem natomiast miszczów smarujących płytki z boku...
Białym smarem? :P
--
OGONek~
-
38. Data: 2012-05-08 12:46:50
Temat: Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
Od: de Fresz <d...@N...pl>
On 2012-05-08 12:40:19 +0200, "OGONek~"
<spamerzywszystkichkrajow@p#$^%$^&.sie> said:
>>> Co do przewodów to producent zaleca co 5 lat - ale nikt tego nie przestrzega.
>>
>> W stalowym oplocie też?
>
> A jakie są zazwyczaj instalowane fabrycznie?
W moim prawie pełnoletnim KTMie są fabrycznie w oplocie. Husqa też
takie montuje od lat nastu. I w wielu innych europejskich motocyklach.
> Nie próbujesz się przypadkiem czepić żeby się "czepić"?
Nie próbujesz aby poklepać w kibord dla samego klepania?
> ps. Nie pisz mi tu proszę że w nowych GSX-R sa instalowane fabrycznie w
> stalowym...
Łaaaa! Dżapsy po 30 latach wreszcie dokonały epokowego odkrycia! Szacun ;-)
--
Pozdrawiam
de Fresz
-
39. Data: 2012-05-08 12:50:57
Temat: Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
Od: AZ <a...@g...com>
On 05/08/2012 12:42 PM, OGONek~ wrote:
>> Widziałem natomiast miszczów smarujących płytki z boku...
>
> Białym smarem? :P
>
Tak.
--
Artur
ZZR 1200
-
40. Data: 2012-05-08 12:51:26
Temat: Re: Wymiana zębatki zdawczej - fakty i mity
Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>
W dniu 2012-05-08 12:31, AZ pisze:
> Nie wiem, mam olejarkę i ona się tym zajmuje.
Powinienes jeszcze zalozyc szczotki, bo jak wiadomo z precla i louisa,
lancuch trzeba czyscic przed smarowaniem ;)
pozdr
newrom
--
RD07 - http://otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right