-
21. Data: 2011-02-15 16:21:53
Temat: Re: Wymiana swiec na zimnym czy goracym silniku?
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2011-02-15 13:31, Waldek Godel pisze:
> Dnia Tue, 15 Feb 2011 10:30:28 +0100, Jakub Witkowski napisał(a):
>
>> Raczej nie :)
>> Wyobraź to sobie tak: przedmiot o dowolnym kształcie, który w czasie
>> rozgrzewania powiększa się liniowo, cały, o X%.
>> To tak jakbyś go ciut powiększył na ekranie...
>> Oczywiście powiększają się również otwory :)
>
> Oczywiście zakładając, że cały przedmiot rozgrzewa się równo w całej
> objętości, czyli że głowica na zewnątrz ma równiez te kilkaset stopni.
Czy ktoś wymienia świece na silniku *pracującym*? :)
Głowica to aluminium o b. dobrej przewodności cieplnej. Po zgaszeniu
silnika temperatura całego elementu bardzo szybko wyrównuje się.
Zresztą nawet w czasie pracy 90% jej objętości ma temperaturę dość
równą, zbliżoną do 100st (dla silnika chłodzonego cieczą).
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.