  • 31. Data: 2018-06-06 19:47:17
    Temat: Re: Wymiana oleju i plukanie silnika
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dalej manipulujesz. Kolo chuja mi lata co sobie wykombinowales. Wygrac nie mozesz
    przegrac nie potrafisz. W samochodach sa waly wykorbione i tyle w temacie.

  • 32. Data: 2018-06-07 09:46:42
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-06-05 o 15:26, RadoslawF pisze:

    > Nie nie stwierdzono nic takiego.
    > Zmieniły się silniki, poprawiły się oleje i nie było potrzeby
    > płukania. Szkód nie było. Ale też i przebiegi były inne
    > niż dzisiaj.
    >

    > Pozdrawiam

    E tam, ani same silniki ani przebiegi się nie zmieniły. Co do poprawy
    olejów, tu też mam wątpliwości - proszek do prania od lat w skuteczności
    taki sam to dlaczego oleje miałyby być jakieś lepsze.

  • 33. Data: 2018-06-07 09:47:56
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-06-05 o 18:31, Uzytkownik pisze:

    > Jest to pewne rozwiązanie, kiedy kupuje się używane auto i nie wie jak
    > było eksploatowane.

    No ale to już trochę inna historia.

    > Nie do końca. Stosując taką płukankę przez następne kilka wymian oleju
    > można usunąć naprawdę sporo syfu, który latami sie nagromadził w silniku.
    > Oczywiście rozebranie silnika byłoby najlepszym rozwiązaniem, ale
    > koszt takiej operacji zapewne przewyższa zakup następnego, używanego
    > silnika.
    > Taka płukanka ma wiele innych zalet: poprawia obieg oleju, poprawia
    > smarowanie oraz chłodzenie silnika,

    Sporo, to za mało, poza tym istnieje duże ryzyko że te syfy które są w
    silniku to jakby coś stałego, po kuracji płukania mogą się przemieścić i
    pozatykać wrażliwe miejsca.

    > Oczywiście, że tak - zapewni utrzymanie cwaniaczkom :)

    Sytuacja dokładnie jak napisałem powyżej - jest sobie syf w zbiorniku,
    dodanie płukacza  do paliwa możne poskutkować uwolnieniem owego syfu do
    pompy i wtryskiwaczy, wszystkiego filtr nie możne wyłapać, tak i mamy z
    naszej fanaberii poważny problem.

  • 34. Data: 2018-06-07 10:29:47
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Dalej manipulujesz. Kolo chuja mi lata co sobie wykombinowales. Wygrac nie mozesz
    przegrac nie potrafisz. W samochodach sa waly wykorbione i tyle w temacie.

    W każdym podręczniku te wały wykorbione nazywane są wałami korbowymi,
    podobnie w sklepach i hurtowniach z częściami do silników.
    Więc wygrać nie możesz, przegrać nie potrafisz podobnie jak cytować.

    Pozdrawiam

  • 35. Data: 2018-06-07 10:33:31
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-06-07 o 09:46, Trybun pisze:

    > E tam, ani same silniki ani przebiegi się nie zmieniły. Co do poprawy
    > olejów, tu też mam wątpliwości - proszek do prania od lat w skuteczności
    > taki sam to dlaczego oleje miałyby być jakieś lepsze.

    Zmieniły się a może robiłeś remont swojego co sto tysięcy kilometrów?
    Robiłeś?

    Pozdrawiam

  • 36. Data: 2018-06-07 14:11:08
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie widziales wszystkich podrecznikow tylko jeden czy dwa wpisy w internecie.
    Wszystkich podrecznikow na swiecie sa dziesiatki jesli nie setki tysiecy a jak by
    liczyc naklady to setki milionow moga byc. Powolywanie sie przez Ciebie na "wszyskie"
    wskazuje ze na sile udowadniasz cos czego nie mozesz udowodnic. Wystarczy ze w
    najwazniejszej ksiazce mechanikoww jest podzial na korbowe i wykorbione. Zwyczajowo
    wykorbiony nazywa sie korbowym. I zostalo to zaznaczone w linku jaki dales. Duzo jest
    powszechnie uzywanych nieprawidlowych nazw mechanizmow. Przegub przy kole to sprzeglo

  • 37. Data: 2018-06-07 14:21:30
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ups. Rzeppa. I zaden student mechaniki w moich czasach nie zliczyl by egzaminu jak by
    sprzeglo nazwal przegubem. Podobnie z walem. Nazwanie walu wykorbionego korbowym
    skonczylo by sie wyznaczeniem nowego terminu na zdanie. Nie widze nic zlego z
    uzywania nazw zwyczajowych. Ale jak jakis mlotek chce sie do mnie bezpodstawnie
    przypierdolic i uzywa nieprawidlowych nazw to mam prawo zwrocic mu uwage ze jest
    glupi.

  • 38. Data: 2018-06-07 17:27:34
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    Ile kosztuje wymiana w bugatti?
    http://faktopedia.pl/523003

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 39. Data: 2018-06-07 20:39:06
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

> [...]
    przypierdolic i uzywa nieprawidlowych nazw to mam prawo zwrocic mu uwage ze jest

    Tyle że na głupiego w tej dyskusji to ty wyszedłeś.
    "Nazwy wał korbowy i wykorbiony stosowane bywają zamiennie".
    A w użyciu potocznym ta druga nie jest używana wcale.

    Co do podręczników to wszystkich oczywiście nie widziałem, ale te
    które widziałem nie używały nazwy "wał wykorbiony".
    Myślisz że jak znajdziesz jeden czy dwa używające "wał wykorbiony"
    to przeważy to setki innych gdzie jest "wał korbowy"?

    Pozdrawiam

  • 40. Data: 2018-06-07 22:07:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mozesz sie mylic ale to nie moja sprawa i nie moj problem. Dla mnie wal korbowy i wal
    wykorbiony to dwa rozne podzespoly. Zwyczajowo uzywam nazwy korbowy zdajac sobie
    sprawe ze nie jest to poprawna nazwa walu takiego jaki jest w silniku spalinowym.