eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTesla jednak zyskowna
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 26

  • 1. Data: 2018-06-03 09:11:52
    Temat: Tesla jednak zyskowna
    Od: p...@g...com

    Niemcy rozpruli kilka egzemplarzy Modelu 3 odkupionych od pracowników Tesli i wyszło
    im że Musk jednak ma łeb ;-) zysk 7-50 tys USD na modelu przy założonym poziomie
    produkcji. Kluczem do sukcesu są nowe baterie (Panasonic) o obniżonej zawartości
    kobaltu.

    Die Material- und Zulieferkosten des zwischen 35.000 und 78.000 Dollar teuren Autos
    liegen nur bei rund 18.000 Dollar; hinzu kämen nach den Berechnungen der Zerleger,
    die der Wirtschaftswoche vorliegen, etwa 10.000 Dollar an Produktionskosten pro Auto.

    https://www.golem.de/news/tesla-ingenieure-zerlegen-
    das-model-3-und-halten-es-fuer-profitabel-1806-13470
    3.html


  • 2. Data: 2018-06-03 10:16:34
    Temat: Re: Tesla jednak zyskowna
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-06-03 o 09:11, p...@g...com pisze:
    > Niemcy rozpruli kilka egzemplarzy Modelu 3 odkupionych od pracowników Tesli i
    wyszło im że Musk jednak ma łeb ;-) zysk 7-50 tys USD na modelu przy założonym
    poziomie produkcji.
    Noo chyba nikt nie liczył że Musk będzie dopłacał do aut.

    > Kluczem do sukcesu są nowe baterie (Panasonic) o obniżonej zawartości kobaltu.
    Czyli ma tańsze aku niż zakładała konkurencja :)
    To dobrze bo jest szansa że się upowszechnią.

    --
    Pozdr
    Janusz


  • 3. Data: 2018-06-03 10:54:32
    Temat: Re: Tesla jednak zyskowna
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 3 Jun 2018 10:16:34 +0200, Janusz

    >> Niemcy rozpruli kilka egzemplarzy Modelu 3 odkupionych od pracowników
    >> Tesli i wyszło im że Musk jednak ma łeb ;-) zysk 7-50 tys USD na modelu
    >> przy założonym poziomie produkcji.
    > Noo chyba nikt nie liczył że Musk będzie dopłacał do aut.

    Niektórzy tak myślą, niejeden już wietrzył upadek Tesli. Pisałem jednak
    niedawno o fabrycznej cenie I-MiEVa vs cena salonowa, i jest podobnie --
    ponad połowę z zarobku łyka producent, i w zasadzie typowe wartości (albo i
    mniej, bo cena wyższa przy gorszych osiagach i wykonaniu) jak dla
    spaliniaków importer i dealer.

    >> Kluczem do sukcesu są nowe baterie (Panasonic) o obniżonej zawartości kobaltu.
    > Czyli ma tańsze aku niż zakładała konkurencja :)

    Jednocześnie uzyskując lepsze ich parametry?

    > To dobrze bo jest szansa że się upowszechnią.

    Pod warunkiem że udostępnią technologię. Wg mnie, jak koncerny prześpią
    moment w którym pozwolą się Tesli nauczyć robić lepsze samochody (w sensie
    jakościowym kabiny itd.), to skończą niczym Nokia gdy się "broniła" przed
    smartfonami. W stanach, przez rozwiniętą i wciąż rozwijaną sieć ładowarek
    już jest IMHO pozamiatane.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 4. Data: 2018-06-03 11:59:07
    Temat: Re: Tesla jednak zyskowna
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.06.2018 o 10:16, Janusz pisze:

    > Noo chyba nikt nie liczył że Musk będzie dopłacał do aut.

    Oj tam. Niekoniecznie Musk. Ekonomia to żadna nauka. Było mnóstwo firm,
    co centa zysku nie miały, a ich akcje były na absurdalnym poziomie. Więc
    inwestorzy, może państwo dorzuci na ekologię. W końcu może nawet sam
    Musk. Kasy już ma więcej niż byłby w stanie przejeść, więc moze mieć
    takie drogie hobby jak dłubanie elektryków.

    Zresztą - większość biznesów upada, więc dopłaca do interesu.

    Shrek


  • 5. Data: 2018-06-03 12:08:32
    Temat: Re: Tesla jednak zyskowna
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > W stanach, przez rozwiniętą i wciąż rozwijaną sieć ładowarek
    > już jest IMHO pozamiatane.
    >
    "pozamiata" ten, kto w swoich (i partnerów) samochodach wprowadzi
    sprzedaż aut BEZ akumulatorów, bo "ładowanie" będzie poza autem a na
    stacji "benzynowej" automaty będą sciągały puste akumulatory i montowały
    naładowane.
    ToMasz


  • 6. Data: 2018-06-03 12:25:16
    Temat: Re: Tesla jednak zyskowna
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 3 Jun 2018 12:08:32 +0200, ToMasz

    > "pozamiata" ten, kto w swoich (i partnerów) samochodach wprowadzi
    > sprzedaż aut BEZ akumulatorów, bo "ładowanie" będzie poza autem a na
    > stacji "benzynowej" automaty będą sciągały puste akumulatory i montowały
    > naładowane.

    Pomijając niezdrową podnietę kamerzysty:
    https://youtu.be/CH-H3-F4Ztc?t=1m59s

    Tesla już w 2013 demonstrowała że jest na to gotowa. Problem w tym, że taki
    system będzie musiał zajmować od cholery gruntu (czy to w pionie czy w
    poziomie) i będzie kosztować wraz z mechaniką krocie, siłą rzeczy żaden
    klient tego systemu nie udźwignie. Dlatego podejrzewam Tesla ładuje kasę w
    pracę nad akumulatorami, tj. żeby były bardziej pojemne (względnie
    mniejsze) i szybciej się ładowały. Także to może być miły dodatek dla
    niecierpliwych malkontentów spalinowych, nikt jednak tym systemem nie
    będzie nic zamiatać.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 7. Data: 2018-06-03 12:52:53
    Temat: Re: Tesla jednak zyskowna
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-06-03 o 12:25, Myjk pisze:
    > Sun, 3 Jun 2018 12:08:32 +0200, ToMasz
    >
    >> "pozamiata" ten, kto w swoich (i partnerów) samochodach wprowadzi
    >> sprzedaż aut BEZ akumulatorów, bo "ładowanie" będzie poza autem a na
    >> stacji "benzynowej" automaty będą sciągały puste akumulatory i montowały
    >> naładowane.
    >
    > Pomijając niezdrową podnietę kamerzysty:
    > https://youtu.be/CH-H3-F4Ztc?t=1m59s
    Faktycznie, przezywa jak mrówka okres :)
    >
    > Tesla już w 2013 demonstrowała że jest a to gotowa. Problem w tym, że taki
    Tego nie widziałem, co prawda śruby to chyba nienajlepszy pomysł
    ale system jest.

    > system będzie musiał zajmować od cholery gruntu (czy to w pionie czy w
    > poziomie) i będzie kosztować wraz z mechaniką krocie, siłą rzeczy żaden
    > klient tego systemu nie udźwignie. Dlatego podejrzewam Tesla ładuje kasę w
    > pracę nad akumulatorami, tj. żeby były bardziej pojemne (względnie
    > mniejsze) i szybciej się ładowały. Także to może być miły dodatek dla
    > niecierpliwych malkontentów spalinowych, nikt jednak tym systemem nie
    > będzie nic zamiatać.
    Ale jak się auta trochę upowszechnią i bariera zasięgu acznie bardziej
    bolećzwykłych klientów to ten problem wróci i producenci będą musieli
    jakoś dogadać, bo ograniczenia aku zablokują im dalszą sprzedaż.


    --
    Pozdr
    Janusz


  • 8. Data: 2018-06-03 13:12:02
    Temat: Re: Tesla jednak zyskowna
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 3 Jun 2018 12:52:53 +0200, Janusz

    >> Tesla już w 2013 demonstrowała że jest a to gotowa. Problem w tym, że taki
    > Tego nie widziałem, co prawda śruby to chyba nienajlepszy pomysł
    > ale system jest.

    To porównanie zrobili trochę głupkowate, bo wzieli do zestawienia Audi A8 z
    bakiem chyba 90L i w tym czasie "zatankowali" dwie Tesle udowadniając
    oczywiście swoją teorię. Niemniej to jest system bezobsługowy, nie trzeba
    nawet wysiadać z auta. :P

    >> system będzie musiał zajmować od cholery gruntu (czy to w pionie czy w
    >> poziomie) i będzie kosztować wraz z mechaniką krocie, siłą rzeczy żaden
    >> klient tego systemu nie udźwignie. Dlatego podejrzewam Tesla ładuje kasę w
    >> pracę nad akumulatorami, tj. żeby były bardziej pojemne (względnie
    >> mniejsze) i szybciej się ładowały. Także to może być miły dodatek dla
    >> niecierpliwych malkontentów spalinowych, nikt jednak tym systemem nie
    >> będzie nic zamiatać.
    > Ale jak się auta trochę upowszechnią i bariera zasięgu acznie bardziej
    > bolećzwykłych klientów to ten problem wróci i producenci będą musieli
    > jakoś dogadać, bo ograniczenia aku zablokują im dalszą sprzedaż.

    Wystarczy żę zmniejszą czas ładowania o połowę w stosunku do obecnego i
    większość malkontentów powinna przełknąć. Zreszta i tak nie wszyscy muszą
    mieć elektryki. Na codzienne dłuższe trasy nadal sensowniej mieć
    spalinowca. Tak czy inaczej dla mnie, jak i mojej żony, ale też sporo
    pośród znajomych, długie trasy, nawet do 100km, to wyjątek.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 9. Data: 2018-06-03 13:14:04
    Temat: Re: Tesla jednak zyskowna
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 3 Jun 2018 12:52:53 +0200, Janusz

    > co prawda śruby to chyba nienajlepszy pomysł
    > ale system jest.

    Zapomniałem dodać, że te śruby to w "standardzie" są, no bo przecież jakoś
    demontować baterie, choćby do ew. naprawy, trzeba -- bez rozbierania
    wnętrza samochodu. Inne systemy to jakie, równie trwałe co śruby? Zatrzaski
    jakieś?

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 10. Data: 2018-06-03 13:37:42
    Temat: Re: Tesla jednak zyskowna
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 3 Jun 2018 00:11:52 -0700 (PDT), p...@g...com
    napisał(a):

    > Kluczem do sukcesu są nowe baterie (Panasonic) o obniżonej zawartości kobaltu.

    Ciekawe co robi kobalt w bateriach litowych i jak to się przekłada na
    ich cenę.

    --
    Jacek
    I hate haters.

strony : [ 1 ] . 2 . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: