eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWymiana oleju › Re: Wymiana oleju
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!feeder.erje.net!us.feeder.erje.net!usenet.b
    lueworldhosting.com!feeder01.blueworldhosting.com!peer03.iad.highwinds-media.co
    m!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx01.iad01.newshosting.c
    om!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b
    -01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Wed, 23 Apr 2014 12:17:04 +0200
    From: Trybun <I...@j...com>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.4.0
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wymiana oleju
    References: <534fbbb8$0$2357$65785112@news.neostrada.pl>
    <534fc028$0$2153$65785112@news.neostrada.pl>
    <534fca65$0$2140$65785112@news.neostrada.pl>
    <liorli$ol2$1@node1.news.atman.pl>
    <5350f5b1$0$2153$65785112@news.neostrada.pl>
    <lirkp0$ndq$1@node1.news.atman.pl>
    In-Reply-To: <lirkp0$ndq$1@node1.news.atman.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 54
    Message-ID: <53579310$0$2375$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: user-164-127-106-12.play-internet.pl
    X-Trace: 1398248209 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2375 164.127.106.12:1500
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2964
    X-Received-Body-CRC: 798125377
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2530986
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2014-04-18 18:44, Nathan pisze:
    >
    >
    > W sumie jeden pies co lał poprzednik. Najwyżej zrobić płukankę silnika
    > i wlać nowy syntetyczny, albo "syntetyczny".
    > 5w30 czy 5w40 przyjęło się określać mianem syntetycznego, ale często
    > to hydrokrak. Np. obil Super 3000 5W-40, Millers trident-5w30
    > czy total quartz 9000 są "w technilogii syntetycznej" a np. MILLERS
    > 15W50 jest syntetykiem... zakrecone ;)

    Mechanicy mówią o jakimś rozszczelnieniu silnika za sprawą oleju
    syntetycznego, gdy się wcześniej używało mineralnego.
    Pewnie jakieś płukanie by rozwiązało sprawę, pytanie tylko ile takie
    płukanie możne kosztować, i dlaczego tak drogo...

    >
    > > Co do diesla faktycznie wydaje się że można lać syntetyk bez obawy,
    > > chyba każdy odpowiedzialny serwisant by nie lał do niego oleju
    > > mineralnego,
    >
    > ee serio? ;)

    No jasne, szczególnie w Niemczech i w sytuacji gdy tylko dwa ostatnie
    przeglądy były robione poza ASO.

    >
    >
    > > jednak wielce podejrzana jest przezroczystość tego oleju w
    > > silniku. Poprzedni właściciel na pewno coś na nim przejechał, ja
    > > zrobiłem przez pół roku nieomal 3000 km a olej w przezroczystości
    > > przypomina słabą herbatę..
    >
    > No.. dizel ma to do siebie, że nawet krótkie uzywanie prowadzi do
    > "czernienia" oleju.
    >
    > A tka przy okazji - jakie to auta/silniki? Prościej by było.

    Diesel to Matrix, z silnikiem 1.5 crdi a benzyna to Chevrolet,
    czterocylindrowy1.6 16v. Ale co tu może mieć do rzeczy nazwa i model auta?|

    >
    > >>>
    >
    > >> Większość obecnie to syntetyki tylko z nazwy. Dokładnie to "wykonane
    > >> w technologii syntetycznej"
    > >
    > > No ale to chyba normalne - na tym przecie chyba polega ta technologia?
    >
    > Zależy jaka baza została użyta
    > http://www.venturo.com.pl/zrozumiec-roznice-miedzy-g
    rupami-olejow-bazowych/
    >
    >

    No, skoro tak piszą...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: