  • Data: 2014-04-24 11:51:03
    Temat: Re: Wymiana oleju
    Od: Nathan <s...@w...ere> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-04-23 12:17, Trybun pisze:

    > Mechanicy mówią o jakimś rozszczelnieniu silnika za sprawą oleju
    > syntetycznego, gdy się wcześniej używało mineralnego.
    > Pewnie jakieś płukanie by rozwiązało sprawę, pytanie tylko ile takie
    > płukanie możne kosztować, i dlaczego tak drogo...

    Jak silni cieknie to sie go remontuje, a nie wlewa coraz bardziej gęsty
    olej. IMHO to przeświadczenie to jeszcze z zamierzchłej przeszłości,
    gdzie lało sie 15w40 i było ok
    A płukanie to koszt pewnie 30pln - preparat do oleju, silnik na wolne
    obroty i tak z 15(?) minut.

    > No jasne, szczególnie w Niemczech i w sytuacji gdy tylko dwa ostatnie
    > przeglądy były robione poza ASO.

    Znam przypadki z angli - leja co maja pod ręką, a zainteresowanemu mowi
    sie co chce usłyszeć.

    > Diesel to Matrix, z silnikiem 1.5 crdi a benzyna to Chevrolet,
    > czterocylindrowy1.6 16v. Ale co tu może mieć do rzeczy nazwa i model auta?|

    Producenci "zalecają" pewne oleje do określonych silników. NP VW z
    pompo-wtryskiwaczami ma spelniać norme 505.01. Bardziej chciałem miec
    "pełny" obraz ;)

    --
    Pozdrawiam Nathan
    "Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew, na które nie