eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji › Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    s.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!feeder.news-s
    ervice.com!xlned.com!feeder1.xlned.com!feeder3.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews
    .nl!209.197.12.242.MISMATCH!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed
    .neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neos
    trada.pl!not-for-mail
    From: "Marcin" <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
    Date: Tue, 2 Mar 2010 00:18:46 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 84
    Message-ID: <hmhi58$hcg$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    References: <h...@p...onet.pl> <hmh8v6$t0c$1@inews.gazeta.pl>
    <h...@p...onet.pl> <hmhc2h$buk$1@inews.gazeta.pl>
    <h...@p...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: eqg145.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1267485672 17808 83.20.74.145 (1 Mar 2010
    23:21:12 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 1 Mar 2010 23:21:12 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <h...@p...onet.pl>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6001.18000
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6001.18049
    X-Antivirus: avast! (VPS 100301-1, 2010-03-01), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2260209
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
    news:hmgoln.70k.0@poczta.onet.pl...
    > "RUN" <m...@p...onet.pl> wrote in message
    > news:hmhc2h$buk$1@inews.gazeta.pl...
    >>>> zycie to nie bajka i zadko ww warunki sa spelnione
    >>>
    >>> :-)
    >>>
    >>>> warto co jakis okres sprawdzic czy w ukladzie jest odpowiednia ilosc
    >>>> czynnika chlodzacego
    >>>
    >>> Dokładnie. Tak samo jak warto co jakiś czas sprawdzić czy w oponach
    >>> masz dobre ciśnienie.
    >>
    >> tyle ze spr cisnienia w oponach mozna dokonac na stacji cpn za pomoca
    >> mnometra za friko
    >
    > Ja mogę sobie sprawdzić ciśnienie w klimie za pomocą manometra
    > w domu za friko.
    >
    >>>> b wazne jest smarowanie sprezarki - ja co roku dodaje 50-100 ml oleju -
    >>>> koszt maly a jest pewnosc ze kompresor sie nie zatrze
    >>>
    >>> Że co??? Co roku DODAJESZ 100ml oleju???
    >>> Czyli mając auto 10 lat będzie miało w sprężarce ponad litr oleju??
    >>> To gdzie się tam freon zmieści?????
    >>
    >> olej sie zuzywa i tyle
    >> nie mam 10cio letniego auta :)))
    >
    > Skąd wnioskujesz o zużywaniu się oleju?????
    > Sam to sobie wymyśliłeś czy gdzieś te bzdury wyczytałeś?
    >
    > Oleju w klimie NIE UBYWA i nie należy do dolewać profilaktycznie!!!!
    >
    >>> Jakie rozumowanie prowadzi Cię do wniosku że musisz DODAĆ olej???
    >>> Przecież nawet przy niewielkiej nieszczelności nie tracisz oleju tylko
    >>> sam freon (czy też nowszy R134a). Olej zostaje w większości w systemie.
    >>
    >> uwiez mi ale olej moze uciec z ukladu wraz z czynnikiem chlodzacym
    >
    > Może, jak najbardziej "może", jak nieszczelność jest bardzo duża
    > np rurka ucięta kombinerkami :-))) ale zwykle nie ulatuje tylko zostaje.
    >
    >>> Warto to co jakiś czas samochód wymienić na nowy :-)))
    >>
    >> i robie to jak najczesciej, a raczej jak tylko mi na to stan srodkow na
    >> koncie pozwoli
    >
    > Czy osoba kupująca od Ciebie auto wie, że dolewałeś do klimy oleju?? :-)



    Chopie opanuj sie !!!
    nie masz nawet bladego pojecia o klimie ....i jej zasadzie dzialania

    1.Po pierwsze na chwile obecna w UE jest zakaz sprzedazy czynika r-134a w
    opakaowaniach jednorazowych !!!! Jest on dostepny jednyie w duzych butlach
    12 kg
    zwrotnych
    2.Sprzedaz gazy jest scisle monitorowana .jest on sprzedawany tylko firma
    ktore zajmuja sie serwisem i montazem klimy
    3 Sama kaucja za butle wynosi ok 300 zl
    4.Uklady klimy w samochodach nigdy nie sa szczelne w 100%
    Ubytek czynika to okolo 20 % rocznie !!!
    5 Głownym porblemem dla uk.klimatyzacji jest wilgosc
    6.Dobre urzadznia do klimatyzacji maja filtr ktory filtruje gaz .
    7.Sporo aut europejskich ma tylko jeden zawor usytulowany w bardzo dziwnych
    miejscach .Pozatym aby zserwisowac klime trzeba auto podlacyzc pod komputer
    bo w innym przypadku przy braku cisinienia bedzie sie wyswpeitlal blad
    systemu i nie odpalisz climatronicka
    8.Aluminum tak samo koroduje jak stal i staje sie nie szczlne juz po 2-3
    latach
    Tak wiec twoja puszeczka i manometry na nie wiele sie zdaja
    Nie oszukujmy sie tobie sie udalo naprawic klime w 16 letnim aucie to jest
    troche inna generacj klimy ....

    Naprawde pewne sprawy warto pozostawic fachowcom ...
    I slabo mi sie robi jak slucham takich wypowiedzi ...pseudo fachowcow
    druciarzy ....



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: