-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
Date: Mon, 1 Mar 2010 13:37:06 -0600
Organization: http://onet.pl
Lines: 59
Message-ID: <h...@p...onet.pl>
References: <h...@p...onet.pl> <hmgq4n$b3c$1@news.onet.pl>
<h...@p...onet.pl> <hmgtl1$ksq$1@news.onet.pl>
<h...@p...onet.pl> <hmgvk0$qim$1@news.onet.pl>
<1...@4...net>
Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
NNTP-Posting-Host: gw.petrovend.com
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1267472544 13038 204.248.56.195 (1 Mar 2010 19:42:24 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 1 Mar 2010 19:42:24 +0000 (UTC)
X-Posting-Agent: Hamster/1.3.13.0
In-Reply-To: <1...@4...net>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8089.726
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8089.726
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2260102
[ ukryj nagłówki ]"PrzemysławBernat" <p...@w...pl> wrote in message
news:1ua9w3nyov8g9.v6ecbhjy39kq.dlg@40tude.net...
> Dnia Mon, 1 Mar 2010 19:04:55 +0100, J.F. napisał(a):
>
>> Co prawda wlasnie doszedlem do etapu gdy mam watpliwosci - leci
>> zimne, ale czy wystarczajaco ? :-)
>
> Najlepiej miały to rozwiązane Citroeny z lat 90'tych. Na osuszaczu jest
> przeźroczyste okienko. Odpalasz auto, naciskasz guzik ze śnieżynką w
> kabinie i patrzysz na oczko w osuszaczu pod maską. Jak jest zielone, to
> OK.
> Jak zielone z bąbelkami albo piana, to mało czynnika. Jak czarne, to klima
> nie działa (brak czynnika, za niska temperatura na zewnątrz, coś z
> elektryką, nie włączona klima). Oczko może też być czerwone - to oznacza
> konieczność wymiany osuszacza. Czyli w starym XM, albo Xantii sprawdzenie
> klimy można zrobić samemu w pięć minut na parkingu przed domem.
Te kolory to jakiś fajny unikat... w swojej toyocie amerykańskiej też
miałem okienko diagnostyczne, ale czynnik nie był zabarwiony, więc
tylko była kontrola ciśnienia za pomocą obserwacji znikania piany.
Ale do tego trzeba jednak trochę wprawy bo piana może się pojawiać
w małych ilościach gdy jest bardzo gorąco na zewnątrz...
> Oczywiście diagnostyka nie jest już taka prosta, ale to też nie jest jakiś
> kosmos.
Niektórzy są jednak odporni na wiedzę i wolą kasę wydać niż czegoś się
nauczyć.
> Nieszczelności profesjonalny zakład szukał nie za pomocą nabijania
> czynnika
> i wypuszczania go dziurą w powietrze, ale nabili układ azotem i patrzyli,
> czy ciśnienie spada. Potem spryskiwacz z płynem do garów i lali po
> rurkach,
> aż znaleźli miejsce gdzie się pieni.
Nie wiem czy to takie profesjonalne... Sprawdzać się to może przy
bardzo dużych dziurach i to w miejscach łatwodostępnych/widocznych.
Ja miałem dostęp do bardziej profesjonalnej metody - elektroniczny
czujnik halogenków z akustyczną sygnalizacją zawartości ich w pobliżu
sondy na kabelku. Tym przyrządem możesz wykryć nawet małą
nieszczelność układu w niewidocznym miejscu. Mówię o czymś takim:
http://www.amazon.com/Interdynamics-HLD-1-Electronic
-Conditioning-Detector/dp/B002G1PBFK/ref=sr_1_99?s=a
utomotive&ie=UTF8&qid=1267472110&sr=1-99
Przyrząd jest bardzo czuły i jest w stanie wykryć pozostałości po
czynniku chłodzącym na długo po zniknięciu samej nieszczelności.
Np. wystarczy zbliżyć go do zaworu zaraz po zdjęciu ochronnej osłonki
i będzie miernik piszczał mimo iż sam zawór jest normalnie szczelny
a tylko mikroskopijne ilości halogenków zostały pod przykrywką
jakie są tam normalnie i się zbierają w czasie pracy systemu...
Taki efekt jest często używany do "przekonania" naiwnego klienta że
ma wyciek i trzeba go skasować za wymianę zaworu i dobicie freonu :-)
> Przegląd klimy w zakładach typu Norauto to strata czasu i kasy. Podłączą
> automat, skasują za usługę, a jak czynnik w tydzień pójdzie w powietrze,
> to
> rozłożą ręce.
No ale człowiek jak się nie zna to będzie płacić. Niewiedza kosztuje.
Następne wpisy z tego wątku
- 01.03.10 21:23 ALGI
- 01.03.10 21:26 ALGI
- 01.03.10 21:28 ALGI
- 01.03.10 21:30 ALGI
- 01.03.10 21:40 J.F.
- 01.03.10 21:38 Pszemol
- 01.03.10 21:44 RUN
- 01.03.10 21:40 Pszemol
- 01.03.10 21:47 J.F.
- 01.03.10 21:49 RUN
- 01.03.10 21:55 RUN
- 01.03.10 21:56 RUN
- 01.03.10 21:59 J.F.
- 01.03.10 22:00 RUN
- 01.03.10 22:03 RUN
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
Najnowsze wątki
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-02-21 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-02-21 Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Kula w łeb
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-21 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-21 Pawel S
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager (Usługi HR) <=
- 2025-02-21 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-21 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-21 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-21 Warszawa => Administrator Systemów Windows IT <=
- 2025-02-21 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=