eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacjiRe: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
  • Data: 2010-03-01 21:59:05
    Temat: Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Mon, 1 Mar 2010 13:23:31 -0600, Pszemol wrote:
    >"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    >> No dobra, doczytalem sie - R134a ponizej -26C przestaje wrzec.
    >
    >No widzisz. Sam zatem rozumiesz, że ta wilgoć nie ma jak się
    >dostać do układu, nawet jeśli jest ciut nieszczelny ale wciąż ma freon...

    Ja tam wnioskuje ze ponizej -26C uklad chetnie by zassal cos z
    otoczenia. To sie u nas czesto nie zdarza na szczescie :-)

    >>> Ten ruchomy wałek ma specjalny kołnierz uszczelniający co sprawia
    >>> że jest bardzo szczelny i nie uchodzi tamtędy gaz.
    >> Najwyrazniej tak, skoro kilkunastoletnia klima potrafi ciagle dzialac.
    >> Ale ja jestem niedowiarek i pozostaje sceptyczny :-(
    >
    >Masz do tego pełne prawo...
    >Wiem, że klima w Polsce to wciąż egzotyka i mało kto wie jak do
    >tego urządzenia racjonalnie podchodzić, ale mieszkając 12 rok
    >w USA, kraju gdzie klima jest STANDARDEM we wszystkich, nawet
    >najtańszych autach od kilkudziesięciu lat, wiem że nikt nie zaleca
    >rekreacyjnego wymieniania/osuszania czynnika w systemach

    Nie nie - mnie tylko interesuje jak sa zrobione uszczelnienia.
    Dobre cholery sa.

    Pompa wody tez dosc dobrze uszczelniona, "sprezyny gazowe" tez .. choc
    u mnie klapa juz opada zima ..

    >>> A tu się własnie mylisz, bo wszystkie auta po roku 1993/1994
    >>> używają nowego R134a i mają STANDARDOWE porty serwisowe.
    >> to dobrze .. w Europie tez ?
    >A czemu miałoby być inaczej? :-)

    A czemu nie ? Bardzo duzo rzeczy jest zrobione inaczej.

    >> Wiesz, ostatnio za sprawdzenie .. nie zaplacilem nic.
    >> ale oczywiscie nie bede naduzywal i jezdzil w kilka aut co pol roku :-)
    >Jeśli rzeczywiście taka usługa nic nie kosztuje to oczywiście
    >nie ma nad czym się zastanawiać... Napisałeś jednak poprzednio:
    >>>> No coz, w naszych warunkach moze sie okazac ze koszt wymiany
    >>>> porownywalny z kosztem sprawdzenia szczelnosci i uzupelnienia.

    Bo u mnie klima dzialala ale mialem wrazenie ze jakos slabo.
    Podjechalem, poprosilem o sprawdzenie, pan stwierdzil ze na jego gust
    i maszynke jest dobrze i pieniedzy nie chcial.

    Ale jak komus dzialac nie bedzie, to podejrzewam ze koszt naprawy
    bedzie wyzszy.

    >> Co prawda wlasnie doszedlem do etapu gdy mam watpliwosci - leci zimne, ale
    >> czy wystarczajaco ? :-)
    >Do tego służyć może fajny termometr, np. taki kieszonkowy jak ten:
    >http://www.amazon.com/Interdynamics-TH-30-1-75-Cond
    itioning-Thermometer/dp/B002G1UNQM/ref=sr_1_5?s=auto
    motive&ie=UTF8&qid=1267471406&sr=1-5

    Ale jaka jest prawidlowa w mondeo i co zrobic jak sie okaze ze moja
    nie wyrabia ? :-)

    J.



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: