-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
Date: Mon, 1 Mar 2010 11:44:32 -0600
Organization: http://onet.pl
Lines: 64
Message-ID: <h...@p...onet.pl>
References: <h...@p...onet.pl> <hmgq4n$b3c$1@news.onet.pl>
<h...@p...onet.pl> <hmgtl1$ksq$1@news.onet.pl>
Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
NNTP-Posting-Host: gw.petrovend.com
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1267465685 24293 204.248.56.195 (1 Mar 2010 17:48:05 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 1 Mar 2010 17:48:05 +0000 (UTC)
X-Posting-Agent: Hamster/1.3.13.0
In-Reply-To: <hmgtl1$ksq$1@news.onet.pl>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8089.726
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8089.726
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2260064
[ ukryj nagłówki ]"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
news:hmgtl1$ksq$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w
>> "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
>>> W oleju opilki i inne resztki, olej w ogole jakis zdegenerowany, czynnik
>>> zapowietrzony i zawilgocony.
>>
>> Czynnik w klimie jest pod ogromnym ciśnieniem.
>
> A jakim dokladniej ? I ile zima przy -15C ?
Przy wyłączonej klimie, ciśnienie w systemie jest jednakowe po obu
stronach kompresora i wynosi około 80 psi (5-6 atm) w temperaturze
około 15-20'C. Nie wiem jak bardzo spada przy -15'C ale nie spada
do zera... Nawet w takiej temperaturze będzie wewnatrz ciśnienie
większe niż na zewnątrz, a więc nic się tam do klimy nie dostanie...
>>> Fakt ze lodowka potrafi sie 30 lat krecic, ale tez hermetycznosc inna.
>> Wcale nie jest inna... Układ samochodowy jest jednakowo szczelny.
>> Nieszczelności pojawiają się po stłuczkach czy przy innych
>> mechanicznych uszkodzeniach.
>
> Samochodowa ma ruchomy walek. A domowa tylko druty elektryczne ze strefy
> szczelnej.
Ten ruchomy wałek ma specjalny kołnierz uszczelniający co sprawia
że jest bardzo szczelny i nie uchodzi tamtędy gaz.
>>>> Nie dajcie się nabijać w bambuko - ktoś z Was doi kasę!
>>> No coz, w naszych warunkach moze sie okazac ze koszt wymiany
>>> porownywalny z kosztem sprawdzenia szczelnosci i uzupelnienia.
>> Koszt "sprawdzenia szczelności i uzupełnienia" można sobie łatwo
>> zminimalizować:
>> http://www.amazon.com/R134A-Conditioner-Gauge-INDGEZ
-1-Category/dp/B002XMU008
>> http://www.amazon.com/R-134a-Refill-Treatment-Maxi-C
ool/dp/B0007ZDRDU/ref=pd_bxgy_auto_img_b
>
> A to wystarcza, czy jeszcze trzeba sobie kupic jakis zestaw do napelniania
> ?
Widzę teraz że ta puszka sprzedawana jest bez rurki z zaworkiem,
więc trzeba do niej dokupić taki element:
http://www.amazon.com/Interdynamics-QFH-4-R-134a-Con
ditioning-Coupler/dp/B002G1UN30/ref=sr_1_20?s=automo
tive&ie=UTF8&qid=1267465218&sr=1-20
Albo kupić cały zestaw składający się z manometru, wężyka
i puszki z R134a jak tu:
http://www.amazon.com/Artic-Freeze-Reusable-Trigger-
Dispenser/dp/B000ALMH3C/ref=sr_1_12?s=automotive&ie=
UTF8&qid=1267465300&sr=1-12
> razem z 50$, plus przesylki, a starczy na jedno auto, bo w nastepnym rurki
> beda inne :-)
A tu się własnie mylisz, bo wszystkie auta po roku 1993/1994
używają nowego R134a i mają STANDARDOWE porty serwisowe.
> Albo sie okaze ze jednak dziura i trzeba bylo od razu do fachowca :-)
Mówimy o diagnostyce - czemu od razu zakładać pesymistycznie
że jest źle? Celem diagnostyki miało być SPRAWDZENIE czy jest OK.
W większości przypadków okaze się że jest OK i zaoszczędziłeś kasę.
Jak masz kilka aut i chcesz sobie sprawdzać szczelność dwa razy
do roku to pomyśl ile kasy oszczędzisz kupując sobie tylko sam
manometr? Puszkę z freonem kupisz sobie jak już okaże się że jednak
coś tam uszło i trzeba uzupełnić. Być może przez następne 5-10 lat
nic Ci nie ujdzie z klimy bo zwykle nie uchodzi jak nie było stłuczki
i komora silnika nie została w żaden sposób zdeformowana...
Następne wpisy z tego wątku
- 01.03.10 18:48 Pszemol
- 01.03.10 18:57 Waldek Godel
- 01.03.10 19:02 Tomasz Pyra
- 01.03.10 19:04 J.F.
- 01.03.10 19:05 Waldek Godel
- 01.03.10 19:08 Pszemol
- 01.03.10 19:15 Waldek Godel
- 01.03.10 19:28 Przemysław Bernat
- 01.03.10 19:38 Przemysław Bernat
- 01.03.10 19:44 Przemysław Bernat
- 01.03.10 20:03 Przemysław Bernat
- 01.03.10 20:14 Pszemol
- 01.03.10 20:14 Pszemol
- 01.03.10 20:23 Pszemol
- 01.03.10 20:27 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=