eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji › Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
    Date: Mon, 1 Mar 2010 11:44:32 -0600
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 64
    Message-ID: <h...@p...onet.pl>
    References: <h...@p...onet.pl> <hmgq4n$b3c$1@news.onet.pl>
    <h...@p...onet.pl> <hmgtl1$ksq$1@news.onet.pl>
    Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
    NNTP-Posting-Host: gw.petrovend.com
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1267465685 24293 204.248.56.195 (1 Mar 2010 17:48:05 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 1 Mar 2010 17:48:05 +0000 (UTC)
    X-Posting-Agent: Hamster/1.3.13.0
    In-Reply-To: <hmgtl1$ksq$1@news.onet.pl>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8089.726
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8089.726
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2260064
    [ ukryj nagłówki ]

    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    news:hmgtl1$ksq$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w
    >> "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    >>> W oleju opilki i inne resztki, olej w ogole jakis zdegenerowany, czynnik
    >>> zapowietrzony i zawilgocony.
    >>
    >> Czynnik w klimie jest pod ogromnym ciśnieniem.
    >
    > A jakim dokladniej ? I ile zima przy -15C ?

    Przy wyłączonej klimie, ciśnienie w systemie jest jednakowe po obu
    stronach kompresora i wynosi około 80 psi (5-6 atm) w temperaturze
    około 15-20'C. Nie wiem jak bardzo spada przy -15'C ale nie spada
    do zera... Nawet w takiej temperaturze będzie wewnatrz ciśnienie
    większe niż na zewnątrz, a więc nic się tam do klimy nie dostanie...

    >>> Fakt ze lodowka potrafi sie 30 lat krecic, ale tez hermetycznosc inna.
    >> Wcale nie jest inna... Układ samochodowy jest jednakowo szczelny.
    >> Nieszczelności pojawiają się po stłuczkach czy przy innych
    >> mechanicznych uszkodzeniach.
    >
    > Samochodowa ma ruchomy walek. A domowa tylko druty elektryczne ze strefy
    > szczelnej.

    Ten ruchomy wałek ma specjalny kołnierz uszczelniający co sprawia
    że jest bardzo szczelny i nie uchodzi tamtędy gaz.

    >>>> Nie dajcie się nabijać w bambuko - ktoś z Was doi kasę!
    >>> No coz, w naszych warunkach moze sie okazac ze koszt wymiany
    >>> porownywalny z kosztem sprawdzenia szczelnosci i uzupelnienia.
    >> Koszt "sprawdzenia szczelności i uzupełnienia" można sobie łatwo
    >> zminimalizować:
    >> http://www.amazon.com/R134A-Conditioner-Gauge-INDGEZ
    -1-Category/dp/B002XMU008
    >> http://www.amazon.com/R-134a-Refill-Treatment-Maxi-C
    ool/dp/B0007ZDRDU/ref=pd_bxgy_auto_img_b
    >
    > A to wystarcza, czy jeszcze trzeba sobie kupic jakis zestaw do napelniania
    > ?

    Widzę teraz że ta puszka sprzedawana jest bez rurki z zaworkiem,
    więc trzeba do niej dokupić taki element:
    http://www.amazon.com/Interdynamics-QFH-4-R-134a-Con
    ditioning-Coupler/dp/B002G1UN30/ref=sr_1_20?s=automo
    tive&ie=UTF8&qid=1267465218&sr=1-20
    Albo kupić cały zestaw składający się z manometru, wężyka
    i puszki z R134a jak tu:
    http://www.amazon.com/Artic-Freeze-Reusable-Trigger-
    Dispenser/dp/B000ALMH3C/ref=sr_1_12?s=automotive&ie=
    UTF8&qid=1267465300&sr=1-12

    > razem z 50$, plus przesylki, a starczy na jedno auto, bo w nastepnym rurki
    > beda inne :-)

    A tu się własnie mylisz, bo wszystkie auta po roku 1993/1994
    używają nowego R134a i mają STANDARDOWE porty serwisowe.

    > Albo sie okaze ze jednak dziura i trzeba bylo od razu do fachowca :-)

    Mówimy o diagnostyce - czemu od razu zakładać pesymistycznie
    że jest źle? Celem diagnostyki miało być SPRAWDZENIE czy jest OK.
    W większości przypadków okaze się że jest OK i zaoszczędziłeś kasę.
    Jak masz kilka aut i chcesz sobie sprawdzać szczelność dwa razy
    do roku to pomyśl ile kasy oszczędzisz kupując sobie tylko sam
    manometr? Puszkę z freonem kupisz sobie jak już okaże się że jednak
    coś tam uszło i trzeba uzupełnić. Być może przez następne 5-10 lat
    nic Ci nie ujdzie z klimy bo zwykle nie uchodzi jak nie było stłuczki
    i komora silnika nie została w żaden sposób zdeformowana...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: