  • Data: 2010-03-01 22:42:03
    Temat: Re: Wymiana czynnika chłodzšcego w klimatyzacji
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    news:b0aoo5l3nt4qlge0v301u47kqbjf08qio7@4ax.com...

    > Ja tam wnioskuje ze ponizej -26C uklad chetnie by zassal cos z
    > otoczenia. To sie u nas czesto nie zdarza na szczescie :-)

    Raz że w rejonach świata gdzie takie temperatury występują dosyć
    rzadko spotyka się auta z klimą :-) Ale warto wiedzieć gdzie ta granica.
    Dwa - nawet jesli klima zassie coś w takiej temperaturze przez małą
    nieszczelność to mamy własnie puszkę z osuszaczem i unikniemy problemu.

    > Nie nie - mnie tylko interesuje jak sa zrobione uszczelnienia.
    > Dobre cholery sa.
    >
    > Pompa wody tez dosc dobrze uszczelniona, "sprezyny gazowe"
    > tez .. choc u mnie klapa juz opada zima ..

    Akurat wodę i inne ciecze łatwiej uszczelniać niż gaz :-)
    Jestem pewny że doszukasz się w sieci materiałów opisujących
    konstrukcję rozwiązań uszczelniających freon :-)

    > A czemu nie ? Bardzo duzo rzeczy jest zrobione inaczej.

    Ale jest to wtedy podyktowane jakimś konkretnym celem.
    A w przypadku przemysłu motoryzacyjnego istotne korzyści
    uzyskuje się na unifikacji i zwiększaniu masowości produkcji.
    Różnorodność rozwiązań temu nie sprzyja, więc się jej unika
    jak ognia... Wiele firm jest dziś o globalnym zasięgu i auta
    eksportuje lub produkuje na cały świat... Jak bym miał zgadywać
    to zgadywałbym że system R134a będzie miał kompatybilne
    złączki w KAŻDYM aucie przeznaczonym do tego systemu,
    żeby nie wiem gdzie go spotkał na świecie...

    > Bo u mnie klima dzialala ale mialem wrazenie ze jakos slabo.
    > Podjechalem, poprosilem o sprawdzenie, pan stwierdzil ze na jego gust
    > i maszynke jest dobrze i pieniedzy nie chcial.
    >
    > Ale jak komus dzialac nie bedzie, to podejrzewam ze koszt naprawy
    > bedzie wyzszy.

    Sporo wyższy.
    Mi wyliczyli wymianę uszkodzonego kompresora na 1000 dolarów.
    Dało mi to niezłą dodatkową motywację do nauki bo nie cierpię
    wydawać pieniędzy w taki sposób. Co innego wyjazdy na nurkowania ;-)

    ditioning-Thermometer/dp/B002G1UNQM/ref=sr_1_5?s=aut
    omotive&ie=UTF8&qid=1267471406&sr=1-5

    > Ale jaka jest prawidlowa w mondeo i co zrobic jak sie okaze ze moja
    > nie wyrabia ? :-)

    To nie jest tak że jest jakaś magiczna prawidłowa temperatura...
    Termometr służy do uzyskania temperatury powietrza na wylocie
    z klimy i porównania jej do temperatury na zewnątrz... Istotna jest
    róznica temperatur którą potrafi klima wymusić... Wiadomo że jak
    puścisz dmuchawę na pełny regulator przy 35 stopniowym upale
    na zewnątrz to nie uzyskasz na wylocie z klimy temperatury 5'C :-)
    Ale pomiar tej temperatury daje Ci już pojęcie o sprawności klimy.
    Warto takim sposobem porównać temperatury w innych autach
    - ja w lecie przy minimalnym ustawieniu dmuchawy uzyskiwałem
    te 5-6'C a przy maksymalnym jakieś 15'C. I było fajnie :-) Każde auto
    będzie mieć to trochę inaczej bo inny silnik, inna klima, inna moc
    dmuchawy, nagrzanie auta, itd itp...