  • 21. Data: 2024-05-28 08:53:40
    Temat: Re: Wykrywanie przerwy w długim przewodzie zakopanym w ziemi.
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 27 May 2024 22:44:14 +0200, Janusz <j...@o...pl> wrote:
    > Pewnie antena od kosiarki automatycznej.

    Dokładnie, tylko takiej DIY.
    Cały projekt tutaj, jakby kogoś to interesowało:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3929214.html

    --
    Marek

  • 22. Data: 2024-05-28 08:58:41
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 27 May 2024 22:36:15 +0200,
    LordBluzg(R)??<m...@p...onet.pl> wrote:
    > BTW, podałem linka do chińczyka. W Polsce kupisz drożej a jak Ci
    > się nie
    > spodoba (smart) to odsyłasz za darmo :)

    Tak też zrobiłem, zobaczymy jak się sprawdzi.

    --
    Marek

  • 23. Data: 2024-05-28 19:02:33
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 27/05/2024 21:35, LordBluzg(R)?? wrote:
> [...]
    i-sonda-mastech-ms6812-15027127706

    > Eee, to działa z ODLEGŁOSCI...mi detektuje kable pod tynkiem bez
    > problemu. Piszczy z odległości 20cm.

    ale pod ziemią będzie pewnie głębiej

    akurat zdarza mi się szukać przewodów i używam tego twojego detektora,
    takiego troszkę większego i trzeciego profesjonalnego. Ten detektor jest
    dobry żeby znaleźć konkretny przewód w szafie (tak, pod tynkiem też
    wykryje, ale nad sufitem już niekoniecznie, bo przewód może leżeć wyżej)

    Poleciłbym ten (pewnie u chińczyka będzie tańszy):
    https://tiny.pl/d5xbm

    na odległości 100m spokojnie wykrywał przewód w arocie kilkadziesiąt cm
    pod ziemią, powyżej potrafił się zgubić (ale możliwe że arot szedł niżej
    itp.)

    Lukasz

  • 24. Data: 2024-05-29 17:32:51
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 27 May 2024 22:53:05 +0200,
    LordBluzg(R)??<m...@p...onet.pl> wrote:
    > Doczytałem też, że masz "pętlę" czyli rozumiem, że zwarcie. W
    > przypadku
    > pętli należy rozewzreć zwarcie na początku, żeby mieć dwie końcówki
    > do
    > których podłączamy szukacz (obojętnie do której) dopiero później
    > idąc
    > "szlakiem kabla" trafisz na przerwę.

    Polecony czujnik przetestowany. Mimo uziemienia jednego terminala
    (czarnego) sygnał jest słyszalny na szlaku gdzieś do 30m od strony,
    do której podłączyłem końcówkę czerwoną (pokrętło głośności
    ustawione na max). Dalej jest już bardzo cicho, na granicy
    słyszalności. Dziś gleba mokra może to utrudnia propagację,
    przetestuje jeszcze jak będzie sucho.
    Teraz muszę czekać na przerwanie ciągłości - prawdziwy test czy uda
    się zlokalizować przerwę tym ustrojstwem. Szansę są, zobaczymy.

    --
    Marek

  • 25. Data: 2024-05-29 18:18:03
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 29.05.2024 o 17:32, Marek pisze:

> [...]
    > Teraz muszę czekać na przerwanie ciągłości - prawdziwy test czy uda się
    > zlokalizować przerwę tym ustrojstwem. Szansę są, zobaczymy.

    Podobno pomagają słuchawki, tam jest gniazdo do podłączenia. Fakt, jak
    jest mokro to utrudnia.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 26. Data: 2024-05-29 18:37:00
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 28.05.2024 08:53, ąćęłńóśźż wrote:
    > No dobrze, ale jak szukasz?
    Normalnie radiem na słuch.
    Ale mi to zadziałało nawet na metrze głębokości, a tu jest mowa o paru
    cm - nie ma o czym mówić.

    --
    Mirek

  • 27. Data: 2024-06-05 03:01:50
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 28 maj 2024 o 23:49, Eneuel pisze:

    > : przewód jest 2cm pod powierzchnią

    > Miernik za niecałe 15 PLN chyba potrafi to wykryć bez trudu....

    NCV
    M113 qpiony na AliExpress za 14,64 pln
    ET8135 qpiony na AliExpress za 36,60 pln
    Przewody są pod tynkiem -- mierniki wykrywają je *ponad* 5cm
    od powierzchni ściany, tedy mniemam, że 2cm pod powierzchnią
    Ziemi nie sprawi problemu...

    --
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 28. Data: 2024-06-05 03:02:24