  • Data: 2024-06-14 20:34:24
    Temat: Re: Wykrywanie przerwy w długim przewodzie zakopanym w ziemi.
    Od: Mirek <m...@n...dev> szukaj wiadomości tego autora

    On 12.06.2024 00:33, Marek wrote:

    > Ten Twój kosztuje 4 stówy, ten mój 60 PLN.... Może w tym jest odpowiedź?

    Nie pamiętam ile kosztował, ale bez przesady - to nie jest jakieś rocket
    science - tam w generatorze jest zwykły 40106. Wiem, bo wymieniałem
    ostatnio bo ktoś pod napięcie wsadził czy coś.

    Dodam tylko, że do takiego szukacza trzeba mieć też trochę wprawy, a jak
    się ma pecha, to nawet reflektometr nie pomoże:
    Dwie kamery analogowe podłączone skrętką (żelowaną). Brązowa para (cała)
    minus zasilania, pomarańczowa plus. Na niebieskiej parze sygnał z jednej
    kamery - działa, na zielonej druga - nie działa. Sprawdzamy miernikiem -
    przerwa na zielonej parze. Bierzemy reflektometr tam gdzie łatwiej czyli
    w pomieszczeniu: zielona para: rozwarcie na 40-tym metrze. Mierzymy od
    słupa... rozwarcie na 40-tym metrze... no dobra, ale ile ma cały kabel,
    bo na oko ciężko to stwierdzić - mierzymy po odłączeniu od zasilacza na
    brązowej parze - zwarcie na 40-tym metrze... czyli kabel ma 40m i jest
    dobry...

    Co do kabla to może zastosuj zwykły YD 1,5mm^2 - drut tak szybko nie
    zgnije nawet jak izolacja się uszkodzi.

    --
    Mirek