    From: Marek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Wykrywanie przerwy w długim przewodzie zakopanym w ziemi.
    Date: Tue, 11 Jun 2024 06:59:42 +0200

    On Mon, 10 Jun 2024 18:44:49 +0200, Mirek <m...@n...dev> wrote:
    > I co? W punkcie uziemienia też piszczy?
    > Coś masz nie tak z tym szukaczem. Jak podłączysz do dobrego
    > uziemienia
    > to ma być cisza.

    Wszędzie, uziemienie nic nie zmienia bo co miałby zmienić? No może
    troszkę jest cichszy odcinek uziemiony ale na długości 300m przewodu
    są odcinki również cichsze więc do metoda detekcji braku ciągłości
    wprowadzają w błąd. Bo można by uznać, że gdzie ciszej to przerwa ale
    za kilka metrów znowu jest głośniej bo akurat przewód meandruje
    blisko generatora. Co by można wywnioskować z tego, że co kawałek
    jest przerwa w ciągłości a tak nie jest.
    Generator nadaje sygnał, który propaguje się wszędzie. Wystarczy
    położyć np. luźny przewód obok tego do którego jest podłączony
    czerwony i ten luźny też piszczy bo przecież ponieważ zgodnie z tym
    co pokazał kiedyś Veritasium energia el-em popychająca elektrony nie
    płynie przewodem tylko powietrzem nad nim :)

    Jak mówiłem ten przewód ma 300m i meandruje po całej powierzchni
    tworząc dużą płaszczyznę nadawczą.

    > A próbowałeś megaomomierzem jak bardzo to jest rozwarte?

    Mam tylko taki do 20 MOhm i ten pokazuje nieskończoność (wynik poza
    jego zakresem).
    Rozwarcie wygląda tak, że przewód w miejscu braku ciągłości ma
    brzuszek:

    http://31.182.124.137/bins/przewod1.jpg

    Po rozcięciu brzuszka w środku jest szary proszek po żyle, która
    uległa korozji w tym miejscu:

    http://31.182.124.137/bins/przewod2.jpg

    Przewód jest z typowej linki gównolitowej (aluminium albo stal
    pokryta miedzią), bezczelnie sprzedawany jako właśnie doziemny
    przewód graniczny.

    > A przebić jakimś większym napięciem?

    A co to by dało? W jakim celu?

    --