  • Data: 2024-05-27 21:50:00
    Temat: Re: Wykrywanie przerwy w długim przewodzie zakopanym w ziemi.
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 27.05.2024 o 17:26, Marek pisze:
    > Mam pętlę jednożyłowego przewódu niskiego napięcia o długości ok 300
    > metrów zakopaną w ziemi. Niestety instalując go nie zauważyłem, że mi
    > sprzedano linkę aluminiową powlekaną miedzią. To wyszło dopiero po
    > położeniu go. Co kilka miesięcy niestety uszkadza się on w różnych
    > miejscach. Jeśli izolacja ma gdzieś mikro pęknięcia dostająca się wilgoć
    > + przepływ prądu (prąd AC) kompletnie degraduje żyłę, robi się z niej
    > szary proszek i przerwa w obwodzie. Mam zaplanowaną jego wymianę ale na
    > razie go łatam. Miejsce przerwy szukam badając ciągłość omomierzem i
> [...]
    https://allegro.pl/oferta/szukacz-par-przewodow-kabl
    i-sonda-mastech-ms6812-15027127706

    Problem jedynie taki, że jedną z końcówek należy podłączyć do uziemienia
    (może być kaloryfer lub przewód N) Jak podłączysz obie końcówki do
    kabla, to nie działa poprawnie. Mam i sobie chwalę.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>