  • 1. Data: 2011-02-22 08:09:32
    Temat: Wykorzystanie niededykowanego JTAGa do FPGA
    Od: Konop <k...@g...pl>

    Witam

    Czy próbował ktoś już ożenić jakikolwiej JTAG na USB, który *nie*
    jest dedykowany do układów FPGA do współpracy z takimi układami?
    Wiadomo, podstawową sprawą jest oprogramowanie... Osobiście byłbym
    zainteresowany wykorzystaniem klonu Turtelizera 2 (albo bezpośrednio,
    albo przez OpenOCD) do układów Xilinx, jednak jestem ciekawy, czy może
    jakieś inne JTAGi się do tego nadają? Może jakieś dedykowane do
    AVRów?? Słyszał ktoś kiedyś o czymś takim?? Próbował??

    Pozdrawiam
    Konop

  • 2. Data: 2011-02-22 08:23:18
    Temat: Re: Wykorzystanie niededykowanego JTAGa do FPGA
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 02/22/2011 03:09 AM, Konop wrote:
> [...]
    > jakieś inne JTAGi się do tego nadają? Może jakieś dedykowane do
    > AVRów?? Słyszał ktoś kiedyś o czymś takim?? Próbował??

    urjtsg obsługuje wiele różnych interfejsów, w tym także na usb, być może
    z twoim też będzie potrafił się dogadać. W poprzednim wcieleniu (jako
    jtag-tools) obsługiwał cpld xilinxa, więc może dorobił się także obsługi
    fpga.

    pzdr.
    j.

  • 3. Data: 2011-02-22 08:34:08
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2011-02-22 09:09, Konop pisze:
> [...]
    > jakieś inne JTAGi się do tego nadają? Może jakieś dedykowane do
    > AVRów?? Słyszał ktoś kiedyś o czymś takim?? Próbował??

    Co do sprzętu to ci nie podpowiem, ale używałem biblioteki
    podmieniającej obsługę jtaga w ISE:

    http://rmdir.de/~michael/xilinx/

    Na liście obsługiwanych układów jest FTDI, ale demon prędkości to to nie
    będzie.

  • 4. Data: 2011-02-22 20:34:43
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2011-02-22 09:34 Zbych napisał(a):

> [...]
    [...]
> [...]
    > podmieniającej obsługę jtaga w ISE:
    >
    > http://rmdir.de/~michael/xilinx/
    >
    > Na liście obsługiwanych układów jest FTDI, ale demon prędkości to to nie

    O, a to niby dlaczego? FTDI ma przecież w swojej ofercie sprzętowe
    [de]serializery FT2232, produkowane też w wersji USB 2.0 HighSpeed. Taka
    maszynka MPSSE odpowiednio oprogramowana bezproblemowo robi SPI albo
    JTAG z zegarem kilkudziesięciu MHz.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 5. Data: 2011-02-23 07:25:28
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2011-02-22 21:34, Adam Dybkowski pisze:

> [...]
    > [de]serializery FT2232, produkowane też w wersji USB 2.0 HighSpeed. Taka
    > maszynka MPSSE odpowiednio oprogramowana bezproblemowo robi SPI albo

    Ano dlatego, że nie przeczytałeś tego co jest napisane na stronie:

    Experimental support for FTDI 2232 based devices has been added. They
    are seen by Impact as a Parallel Cable III. These devices are currently
    significantly slower than every other supported cable.

    FTDI udaje w tym rozwiązaniu jtaga na lpt, więc tak naprawdę dostaje
    instrukcje typu wyślij/odbierz x bitów. Jak x jest małe i uwzględni się
    częstotliwość nadawania/odbierania ramek USB to wychodzi nędza.

  • 6. Data: 2011-02-23 20:48:08
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2011-02-23 08:25 Zbych napisał(a):

> [...]
    > instrukcje typu wyślij/odbierz x bitów. Jak x jest małe i uwzględni się
    > częstotliwość nadawania/odbierania ramek USB to wychodzi nędza.

    No to dość słabo wymyślili.
    Czy protokoły programowania współczesnych układów CPLD i FPGA są ściśle
    strzeżone? I nikt jeszcze nie zrobił otwartego sterownika/biblioteki do
    tego, np. pod Linuxa? Stąd już byłaby krótka droga do normalnego
    wykorzystania pełnych możliwości scalaków pokroju FT2232.

    W końcu gdy protokół jest ogólnie znany (np. JTAG dla ARMów) to taki
    OpenOCD sobie świetnie radzi, m.in. z kabelkami opartymi o FT2232.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 7. Data: 2011-02-23 21:35:34
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 23/02/2011 20:48, Adam Dybkowski wrote:
> [...]
    >
    > W końcu gdy protokół jest ogólnie znany (np. JTAG dla ARMów) to taki
    > OpenOCD sobie świetnie radzi, m.in. z kabelkami opartymi o FT2232.

    Altera na wielu devkitach ma FTDI + malego MaxII jako Jtag. Schemat
    dostepny, wsad do MaxII dostepny, wiec wynika ze nikomu nie chce sie robic.

    --
    Jerry1111

  • 8. Data: 2011-02-23 21:49:22
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 02/23/2011 03:48 PM, Adam Dybkowski wrote:
> [...]
    >
    > W końcu gdy protokół jest ogólnie znany (np. JTAG dla ARMów) to taki
    > OpenOCD sobie świetnie radzi, m.in. z kabelkami opartymi o FT2232.

    Xilinx zazdrośnie strzeże informacji o programatorze na USB. AFAIK
    protokół nie jest nigdzie opisany, a jak są jakieś implementacje to
    opierają się na RE. We wszystkich publicznie dostępnych dokumentacjach
    do płyt mających wbudowany programator zgodny z xilinxowym, ta część
    schematu jest wykasowana.
    Komunikacja sterownika kabla z IMPACTem też została zaimplementowana na
    podstawie tego co się dało wydedukować z fabrycznych sterowników. O ile
    sterownik kabla do lpt jest dość prosty (masz tylko machanie stanami
    linii), to sterownik kabla USB wygląda na bardziej skomplikowany.
    Sterownik o którym pisze Zbych powstał na bazie sterownika do kabla lpt,
    więc od strony aplikacji xilinxa ciągle jest widziany jako kłębek drutów.
    To nie jest kwestia protokołu którym się gada do kostki. Problem jest z
    protokołem którym gada IMPACT.

    pzdr.
    j.

  • 9. Data: 2011-02-24 07:37:04
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 23.02.2011 21:48, Adam Dybkowski pisze:

    > W końcu gdy protokół jest ogólnie znany (np. JTAG dla ARMów) to taki
    > OpenOCD sobie świetnie radzi, m.in. z kabelkami opartymi o FT2232.

    Ja bym tego nie określił "świetnie", OpenOCD to straszny muł. Wykonanie
    samego kroku w programie zajmuje 1/3 sekundy, a ze ściągnięciem danych
    jest to ponad 1/2 sekundy. I to wszystko na oryginalnych sterownikach do
    FTDI. Po przesiadce na libusb, OpenOCD jeszcze bardziej zwolnił
    (pojedynczy krok zajmował mu 0,7s).

    A co do otwartości ARMów, to zależy co masz na myśli. Dokumentacja do
    komunikacji z rdzeniem jest, ale producenci nie kwapią się do publikacji
    komend jtag dla kontrolera flash (np. NXP), więc flash jest programowany
    przez program, który jest wrzucany do RAMu JTAGiem.