  • 1. Data: 2011-02-22 18:08:35
    Temat: spis scalaków 74LS i 4000
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    czy istnieje gdzies jakiś łatwo strawny spis wszystkich dostępnych układów
    scalonych 74 i 4000?

    jak zrealizować generator kwarcowy? czy na dwóch not cmos? a za nimi schmit?
    czy może na jednym cmosie? jakby Ktoś miał jakieś namiary na opis tych i
    tych to proszę...

    P.S.
    czy możecie mi poraz kolejny przypomnieć link do tej strony na kórej można
    było wyliczyć elementy do przetwornicy - gdzieś zawieruszyłem ten link....

  • 2. Data: 2011-02-22 18:15:53
    Temat: Re: spis scalaków 74LS i 4000
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    identifikator: 20040501 wrote:
> [...]
    > czy możecie mi poraz kolejny przypomnieć link do tej strony na kórej
    > można było wyliczyć elementy do przetwornicy - gdzieś zawieruszyłem
    Osobiście uważam że za not cmos nie potrzebny jest schmit,
    w/g mojej wiedzy stosuje się go gdy zbocza sygnału są
    łagodne i powolne a oscylator zapewne będzie >32kHz bliżej MHz?

    http://schmidt-walter.eit.h-da.de/ :)
    --
    pzdr, j.r.

  • 3. Data: 2011-02-22 19:53:04
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    dz,

    a może Ktoś zna oznaczenie cemosa, 8 bramek trójstanowych i 8 bitowy
    zatrzask?

  • 4. Data: 2011-02-22 20:39:27
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2011-02-22 20:53 identifikator: 20040501 napisał(a):

    > a może Ktoś zna oznaczenie cemosa, 8 bramek trójstanowych i 8 bitowy
    > zatrzask?

    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_4000_series_int
    egrated_circuits
    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_7400_series_int
    egrated_circuits

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 5. Data: 2011-02-23 17:40:31
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_4000_series_int
    egrated_circuits

    poszukuję demultipleksera, z 2 linii na 1, żadnego z wymienionych w tym
    spisie nie ma w tme... może Ktoś ma namiary?

  • 6. Data: 2011-02-23 18:05:50
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 23.02.2011 18:40, schrieb identifikator: 20040501:
    egrated_circuits

    > poszukuję demultipleksera, z 2 linii na 1, żadnego z wymienionych w tym
    > spisie nie ma w tme... może Ktoś ma namiary?

    4000 są już od lat prawie martwe. Szukaj w serii 74HC(T)257 albo 258,
    albo podobne.

    Waldek

  • 7. Data: 2011-02-23 20:51:11
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2011-02-23 18:40 identifikator: 20040501 napisał(a):

    egrated_circuits

    > poszukuję demultipleksera, z 2 linii na 1, żadnego z wymienionych w tym
    > spisie nie ma w tme... może Ktoś ma namiary?

    Tzn na wejściu masz 2 linie, do tego jedną linię sterującą (wyboru) a na
    wyjściu 1 linię? No to wystarczy połączyć 2 bramki 3-stanowe włączane
    sygnałem wejściowym i zanegowanym. Albo w ogóle rozpisz sobie tablicę
    Karnaugha i zmontuj z bramek. :) W ostateczności jako dedykowany taki
    wielokrotny multiplekser da radę GAL16V8.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 8. Data: 2011-02-24 13:02:51
    Od: "Infotank" <i...@i...pl>

    Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:ik0ugd$o0t$1@mx1.internetia.pl...
> [...]
    > było wyliczyć elementy do przetwornicy - gdzieś zawieruszyłem ten link....

    Klasyka ' Układy scalone TTL w systemach cyfrowych' autor Pieńkoś

    Roman F