  • Data: 2010-08-04 18:11:13
    Temat: Re: Wydawcy wyciągają łapę po haracz
    Od: Maciek <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Dariusz Zygmunt napisał:
    > A tak wracając trochę do tematyki grupy to irytujące jest to, że wycofano ze
    > sprzedaży nieekologiczne rtęciowe baterie 1,35V często używane w starszym
    > sprzęcie fotograficznym, ale wprowadzono "ekologiczne" świetlówki które
    > właśnie rtęć zawierają!
    >
    > I spróbuj tu człowieku za światłą myślą ekologiczną nadążyć ;-)

    Bo oni nie patrzą na problem globalnie, tylko czepiają się jednego
    elementu całego systemu. Tak jak ja bym kupił do jednego otworu w
    ścianie super wypasioną wiertarkę. Otwór byłby szybko i łatwo wykonany
    ale jakim kosztem, to już inna sprawa. Inny przykład - sprzęt RTV musi
    być ekologiczny (bezołowiowy) a że pada po dwóch latach, to już inna
    broszka. Nikt nie patrzy na wzrost ilości odpadów i koszty ich
    utylizacji. Wydaje się im (ekologom), że każda świetlówka zostanie
    poddana fachowej utylizacji a to jest fikcja. Do tego jescze dochodzi
    energochłonność recyklingu, że o procesie produkcji nowych nie wspomnę.
    Dolicz jeszcze bezsens stosowania świetlówek na mrozie (oświetlenie
    zewnętrzne) lub w miejscach o dużej częstotliwości włączania, bo się
    szybko psują. Nawet nie mam prawa wyboru najlepszego rozwiązania na
    swoje potrzeby. W sumie obciążenie środowiska może być większe ale o tym
    dowiemy się za jakieś 20 lat. Tam gdzie to miało sens, to świetlówki mam
    od bardzo dawna. Tak mi podpowiedziała ekonomia.
    Dzisiaj kwestionowanie wypowiedzi ekologów jest bardzo niemile widziane.
    Czeski prezydent napisał książkę na temat eko-kłamstw i oczywiście
    podniósł się krzyk w Unii. Podobno mamy wolność słowa ale tylko ściśle
    określonego. Jak to było? Kto jest twoim idolem i dlaczego Lenin :-) ?

    Wracajac do tematu grupy (i Twojego postu) - z ostatniej partii baterii
    rtęciowych kupiłem 4 sztuki i zakisiłem je w lodówce. W kilku stopniach
    powinny prztrwać bardzo długo. :-)
    Dla tych co nie zdążyli, to przesyłam linki do adapterów:
    http://www.cris-store.com/servlet/the-Mercury-Batter
    y-Adapters/Categories
    http://www.smallbattery.company.org.uk/sbc_mr9_adapt
    er.htm
    ewentualnie jeżeli ktoś nie chce kupować za tak wyśrubowaną cenę, to:
    http://www.butkus.org/chinon/batt-adapt-us.pdf

    Maciek