    From: Tomasz Bojakowski <m...@W...chrum.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Wydawcy wyciągają łapę po haracz
    Date: Sat, 31 Jul 2010 09:44:23 +0000 (UTC)

    On Fri, 30 Jul 2010 07:17:30 -0600, Zumik <n...@g...pl> wrote:
> [...]
    y_aparatow_cyfrowych.html

    > Drogie wladze,po co sie rozdrabniac!
    > Podatek od ksero, od papieru, od olowkow, od aparatow, od CD, od DVD,
    > itd itd. Sprawe nalezy potraktowac calosciowo i rozwiazac problem raz na
    > zawsze: opodatkowac rece,oczy i uszy.
    > Masz rece, uszy i oczy predzej czy pozniej bedziesz naruszal prawa
    > autorskie.

    Ksero, papier (kserograficzny), płyty CD, DVD, MD są już dawno "opodatkowane".
    Tak z ciekawości, sprawdziłem co jest, a co nie jest w tej chwili (a co chcą).
    Włos na głowie się jeży.

    Tutaj wykaz tego co jest:
    0991

    A tutaj "dodatki" z 2009 roku (styczeń) w kwestii płytek itd.
    1599

    W "reprografi" mamy tylko kopiarki/skanery z podziałem na ilość kopii/na minutę,
    oraz 0,001% za papier _kserograficzny_.
    Poza tym dla innych "obrońców" są płyty CD/DVD/MD, kasey VHS, magnetofonowe, dyski
    twarde, karty pamięci (1%), kamery filmowe itd.

    Tutaj ichnie propozycje (jeśli chodzi o reprografie):
    http://www.piit.org.pl/_gAllery/99/65/9965/Zal._3_-_
    Projekt_rozp._MKiDN_ws._czystych_nosnikow.pdf

    Już nie tylko papier kserograficzny, ale także papier A4/A3 (1,5% - przeskok z 0,001%
    + rozszerzenie na dowolny papier, ciekawe czy za "kancelaryjny" też), drukarki,
    skanery płaskie, *cyfrowe aparaty fotograficzne*, itd.

    Wszystko ze stawkami od 1,5 do 3% - gdzie w obowiązujących przepisach 3% jest tylko
    na skanery/kopiarki powyżej 100 kopii na minutę.

    Paranoja.

    T.
    --
    http://www.tomasz.bojakowski.com
    Należy wybaczać swym wrogom, nie wcześniej jednak, niż ich powieszą.