  • 31. Data: 2010-02-10 05:24:40
    Temat: Re: Wycieraczki w sedanach
    Od: to <t...@a...xyz>

    Kuba \(aka cita\) wrote:

    > Uwież mi da sie, wystarczy tylko chciec i to tylko narysowac.

    Każdy wierzy, ze się da, ale Ty nie rozumiesz, że się nie opłaca. Gdyby
    się opłacało, to by było.

    --
    cokolwiek

  • 32. Data: 2010-02-10 05:27:16
    Od: to <t...@a...xyz>

    Jacek Osiecki wrote:

    > Sedany mają swoich amatorów - ale jeśli ktoś się przesiada z hatchbacka
    > czy kombi, to się może nieźle wściec ;) IMHO idealnym rozwiązaniem są
    > liftbacki - takie jak mondeo, avensis czy poprzednia C5 :)

    Do liftabacka też mało co wejdzie. Kombi rządzi, co widać w Europie,
    niestety u nas nadal większości kojarzy się z dostawczakami. W Polsce
    prawdziwy lans to Thalia. ;-)

    --
    cokolwiek

  • 33. Data: 2010-02-10 05:30:50
    Od: to <t...@a...xyz>

    LEPEK wrote:

    > Tyle, że w sedanie jak otworzę bagażnik, to nie mam nagłej syberii w
    > całym samochodzie.

    W kombi też nie, bo klapa jest mniejsza niż w liftbacku i zaczyna się
    dalej...

    > Nie rzęzi mi żadna półka, ani roletka, po otwarciu

    W normalnych kombi czy liftbackach też nic nie rzęzi...

    > klapy nie muszę już nic zwijać, itp. Sedan ma wady, ale nie wyłącznie.

    Główna wada to bezużyteczny bagażnik. Niby masz duże auto, a jak trzeba
    to nic większego do bagażnika nie wejdzie.

    --
    cokolwiek

  • 34. Data: 2010-02-10 07:04:03
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Kuba (aka cita) pisze:

    > to, ze sie w sedanie brudzi duzo mniej nie znaczy, ze sie nie brudzi w
    > ogole.
    > Poza tym nawet jesli nie ma na niej brudu spod kól, to podczas deszczu
    > jest na niej woda, ktora skutecznie ogranicza widocznosc.
    > ps. byl tu juz taki watek ... i do niczego nie doprowadzil

    No wlasnie byl :P
    W sedanie/coupe ktorymi sie przemieszam tylna szyba i klapa bagażnika
    pozostaja zwykle najczystrzymi elementami nadwozia. Poza tym skoro moge
    przejechac nawet i oberwanie chmurki zachowujac sucha tylna szybe to tym
    bardziej wycieraczka jest tam niepotrzebna :)

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 35. Data: 2010-02-10 07:09:25
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Jacek Osiecki pisze:

    > Na ciasnym parkingu gdzie w dodatku łazi sporo osób, przy padającym śniegu i
    > kiepskim oświetleniu lusterka to trochę mało. Owszem, da się - tylko po co?
    > Wygodniej przez tylną szybę patrzeć.

    Dobrze ze nie musisz manewrowac nieprzeszklonym dostawczakiem bo bys sie
    chyba pochlastal ;-)

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 36. Data: 2010-02-10 08:49:31
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

    "Massai" <t...@w...pl> wrote in message news:hks4tr$mta$1@news.onet.pl...

    > Pozdrawiam przy okazji panów taksówkarzy którzy zarykiwali się ze
    > śmiechu jak do pięciometrowego samochodu nie mogłem zapakować
    > telewizora CRT 21 cali w pudle... Do bagażnika nie wchodził przez
    > klapę, na tylną kanapę brakowało 2 cm żeby róg pudła przeszedł przez
    > drzwi.

    Dlatego lubie kombiaki i hatchbacki.

    > Już prędzej przez szybę. Technologicznie się da, ale może być drogo.
    > Choćby kwestia szczelności - nie skręcisz na siłę, bo szyba popęka. Tym
    > samym dobre uszczelki, utrudniony montaż...
    > W dodatku taki silniczek jednak ma jakiś moment, gdyby opierał się
    > tylko o szybę mógłby ją uszkadzać i się rozszczelniać (a i siła wiatru
    > przy szybkiej jeździe działająca na pióro wycieraczki swoje dokłada), w
    > związku z tym potrzebowałby dodatkowego oparcia na blasze pod półką.

    Szukasz problemow na sile. Jezdzilem swego czasu Matra Simca Rancho, ktora
    miala z tylu (pionowego) klape uchylana do dolu i szybe otwierana do gory.
    Szyba byla bez ramki, z zamontowanymi zawiasami i silnikiem wycieraczki. A
    samochod sprzed 30 lat...

    > Swoją drogą - montowana na szybie to też kwestia miejsca na klapę,
    > musiałaby się zdrowo unosić przednia krawędź klapy. Ja u siebie przed
    > otwarciem bagażnika muszę dobrze wyczyścić szybę na dole z kawałków
    > lodu, bo prześwit między szybą a przednią krawędzią otwartej klapy to
    > może 1 cm...

    U mnie nie ma problemu - poza spadajacym do bagaznika sniegiem (ale szczotka
    jest zwykle w bagazniku...)

    --
    Axel

  • 37. Data: 2010-02-10 09:01:52
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

    "Jacek Osiecki" <j...@c...pl> wrote in message

    > A dlaczego nie rozwiązano w takim razie typowego dla sedanów problemu zbyt
    > małego otworu bagażnika? :)

    Rozwiazano - modelowo w starym modelu Mazdy 626, ktory linia sedana od
    hatchbacka prawie sie nie roznila, tylko tym, ze w jednym otwierala sie sama
    klapa, a w drugim z szyba.
    Ciekawe jest tez rozwiazanie w nowym Superbie, gdzie mozna otworzyc sama
    klape, albo z szyba. 2 w jednym ;-)

    --
    Axel

  • 38. Data: 2010-02-10 09:42:02
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 10 Feb 2010 07:09:25 +0100, DoQ napisał(a):
    > Dobrze ze nie musisz manewrowac nieprzeszklonym dostawczakiem bo bys sie
    > chyba pochlastal ;-)

    Czy napisałem że to niemożliwe? Po prostu nie widzę sensu w utrudnianiu
    sobie życia ;) Umiem cofać z użyciem samych bocznych lusterek, ale
    zdecydowanie wolę to robić patrząc bezpośrednio w tylną szybę.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 39. Data: 2010-02-10 10:21:12
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia 10 Feb 2010 05:27:16 +0100, to napisał(a):
    > Do liftabacka też mało co wejdzie.

    Wejdzie bardzo dużo, bo zawsze można położyć tylne siedzenia (albo jedno z
    nich). Owszem, w kombi też można - ale jakoś wolę zgrabniejsze auto w którym
    ewentualnie mogę przewieźć trochę więcej niż wielką niezgrabną landarę do
    wożenia słupów oświetleniowych ;)
    Być może mi się zmieni trochę punkt widzenia gdy zamiast 2+1 będzie coś
    więcej, ale wtedy też raczej sięgnę po jakiegoś dużego VANa niż po kombi.

    > Kombi rządzi, co widać w Europie, niestety u nas nadal większości kojarzy
    > się z dostawczakami. W Polsce prawdziwy lans to Thalia. ;-)

    Kombi jednak jest kompromisem walory użytkowe kosztem urody. Tak samo jak
    np. taka multipla, która była w sumie bardzo fajnym autem - a wyglądała
    wiadomo jak...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 40. Data: 2010-02-10 10:51:12
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 9 Feb 2010 17:10:19 +0000 (UTC), Massai wrote:
> [...]
    >telewizora CRT 21 cali w pudle... Do bagażnika nie wchodził przez
    >klapę, na tylną kanapę brakowało 2 cm żeby róg pudła przeszedł przez

    Ale co - oni kombi jezdzili, czy do ich mercedesow nie takie TV
    wchodzily ?
    Z tym jest klopot .. ale takich TV juz nie ma :-)

    Dlatego tez lubie 5d - pakownosc lepsza, a i wycieraczka sie miesci
    :-)

    >W każdym razie - ograniczać ten otwór znacząco (bo przynajmniej te 5 cm
    >trzeba by podszybia zrobić) tylko dla wybranych klientów którzy będa
    >chcieli miec wycieraczkę z tyłu?

    A jednak niektore maja to w opcji. I szyba nie jest dziurawiona.

    J.