  • 1. Data: 2010-02-09 15:46:39
    Temat: Wycieraczki w sedanach
    Od: "Faster Than X" <f...@o...pl>

    Hej.

    Na codzien jezdze Zafira, wczesniej mialem Mondeo kombi i w kazdym z nich byly
    wycieraczki z tylu.

    Mialem tez mozliwosc przejechania sie ostatnio sedanem (Vectra) i badz co badz
    na blotnisto-sniegowej trasie (Katowice- Wawa) widocznosc z tylu byla
    ograniczana przez brud pozostajacy na szybie.
    Lubie widziec kto sie za mna ciagnie w oddali, wiec wycieraczki mi bardzo
    brakowalo.
    Wiem, ze kiedys w P306 i 406 montowane byly opcjonalnie wycieraczki z tylu,
    wiec dlaczego inni producenci nie moga takiej opcji wprowadzic?

  • 2. Data: 2010-02-09 15:54:22
    Temat: Re: Wycieraczki w sedanach
    Od: to <t...@a...xyz>

    Faster Than X wrote:

> [...]
    > Wiem, ze kiedys w P306 i 406 montowane byly opcjonalnie wycieraczki z
    > tylu, wiec dlaczego inni producenci nie moga takiej opcji wprowadzic?

    Bo głupio wygląda w sedanie.

    --
    cokolwiek

  • 3. Data: 2010-02-09 15:57:12
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 09 Feb 2010 15:46:39 +0100, Faster Than X wrote:
> [...]
    >Wiem, ze kiedys w P306 i 406 montowane byly opcjonalnie wycieraczki z tylu,
    >wiec dlaczego inni producenci nie moga takiej opcji wprowadzic?

    Opcjonalne ?
    A wybrales taka opcje przy zakupie, czy nie bylo takiej opcji ?

    A tak z praktyki .. tylna szyba w wiekszosc aut malo sie brudzi.
    Za to w kombi pieknie :-(

    J.

  • 4. Data: 2010-02-09 16:11:59
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > A tak z praktyki .. tylna szyba w wiekszosc aut malo sie brudzi.
    > Za to w kombi pieknie :-(

    to, ze sie w sedanie brudzi duzo mniej nie znaczy, ze sie nie brudzi w
    ogole.
    Poza tym nawet jesli nie ma na niej brudu spod kól, to podczas deszczu jest
    na niej woda, ktora skutecznie ogranicza widocznosc.

    ps. byl tu juz taki watek ... i do niczego nie doprowadzil

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 5. Data: 2010-02-09 16:28:16
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 9 Feb 2010 16:11:59 +0100, Kuba (aka cita) wrote:
> [...]
    >na niej woda, ktora skutecznie ogranicza widocznosc.
    >ps. byl tu juz taki watek ... i do niczego nie doprowadzil

    Bo od dyskutowania wycieraczka sie nie pojawi :-)
    Skoro jej nie montuja, to widac nie trzeba.

    A jak ktos lubi, to trzeba wybierac auta ktore tak maja.

    J.

  • 6. Data: 2010-02-09 16:35:12
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > Bo od dyskutowania wycieraczka sie nie pojawi :-)
    > Skoro jej nie montuja, to widac nie trzeba.

    no mysle jednak, ze ... trzeba, bo nie raz sie wkurzałem, ze nic nie widze
    przy cofaniu, bo szyba mokra i swiatło sie odbija.

    > A jak ktos lubi, to trzeba wybierac auta ktore tak maja.

    obecnie mam kombi, ale mimo wszystko wole sedany, mimo wady braku
    wycieraczki tylnej szyby

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 7. Data: 2010-02-09 17:10:02
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Kuba (aka cita) wrote:

    > no mysle jednak, ze ... trzeba, bo nie raz sie wkurzałem, ze nic nie
    > widze przy cofaniu, bo szyba mokra i swiatło sie odbija.

    IMHO to jest rzadko oferowana opcja z kilku względów...
    Owszem wygląd.
    Ale i techniczne rozwiazanie - żeby ja zainstalować sensownie trzeba to
    zrobić przez dziurę w szybie na dole, dodatkowo montując na szybie
    pudło z mechanizmem.
    Bo na górze to co najwyżej spryskiwacz można dać...

    Być może technologicznie jest to na tyle drogie że mało kto z klientów
    by się na to decydował...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 8. Data: 2010-02-09 17:49:40
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > Bo na górze to co najwyżej spryskiwacz można dać...
    >
    > Być może technologicznie jest to na tyle drogie że mało kto z klientów

    ee tam.

    Rozważmy etap projektowania auta, a nie przerabiania samochodu w garażu u
    Pana Kazia.
    Gdyby nie bylo trzeba montować wycieraczek z przodu, podszybie i kształt
    pokrywy silnika mógłby być zupełnie inny.
    Podobnie jest z podszybiem tylnym - nie widze żadnych technologicznych
    przeszkód, zeby wycieraczki montować przez szybe lub przez podszybie z
    silnikiem pod półką w bagażniku. Absolutnie żaden problem.
    A co do wyglądu - wszytstko da sie zaprojektować tak, zeby bylo estetycznie.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 9. Data: 2010-02-09 18:10:19
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Kuba (aka cita) wrote:

> [...]
    > Podobnie jest z podszybiem tylnym - nie widze żadnych
    > technologicznych przeszkód, zeby wycieraczki montować przez szybe

    Wiesz, wycieraczki z przodu to raczej często wybierana "opcja" ;-), a z
    tyłu w sedanach już jako opcja - trochę głupio projektować samochód tak
    żeby wycieraczkę dało się sensownie zamontować, jeśli tylko część
    klientów to wybierze.

    Zobacz że nawet spryskiwacze reflektorów (które przy choćby ksenonach
    są wymagane) sa teraz integrowane z lampami, a to przeca żadna
    przeróbka, taki dynks na zderzaku.

    > lub przez podszybie z silnikiem pod półką w bagażniku. Absolutnie
    > żaden problem.

    Najpierw to podszybie musiałoby być - a w sedanach dość krytycznym
    elementem jest otwór załadunkowy. Aby ten otwór był jak największy -
    klapa siega aż pod szybę.

    Pozdrawiam przy okazji panów taksówkarzy którzy zarykiwali się ze
    śmiechu jak do pięciometrowego samochodu nie mogłem zapakować
    telewizora CRT 21 cali w pudle... Do bagażnika nie wchodził przez
    klapę, na tylną kanapę brakowało 2 cm żeby róg pudła przeszedł przez
    drzwi.

    W każdym razie - ograniczać ten otwór znacząco (bo przynajmniej te 5 cm
    trzeba by podszybia zrobić) tylko dla wybranych klientów którzy będa
    chcieli miec wycieraczkę z tyłu?

    Już prędzej przez szybę. Technologicznie się da, ale może być drogo.
    Choćby kwestia szczelności - nie skręcisz na siłę, bo szyba popęka. Tym
    samym dobre uszczelki, utrudniony montaż...
    W dodatku taki silniczek jednak ma jakiś moment, gdyby opierał się
    tylko o szybę mógłby ją uszkadzać i się rozszczelniać (a i siła wiatru
    przy szybkiej jeździe działająca na pióro wycieraczki swoje dokłada), w
    związku z tym potrzebowałby dodatkowego oparcia na blasze pod półką.

    W efekcie już nie schludne pudełeczko przyklejone tylko do szyby, ale
    cały moduł od półki aż do szyby.

    Ciekawi mnie czy w tych pugach nie było takich problemów i jak to było
    tam rozwiązane.

    Innym rozwiazaniem mogłaby byc po prostu wycieraczka na klapie
    bagaznika, byle tylko zawias miał duży zakres i żeby przy otwieraniu
    klapy się nie łamał. Tylko tu już kwestia położenia neutralnego
    wycieraczki - czy w poziomie czy w pionie.
    W pionie - trochę ogranicza widoczność.
    W poziomie - przy otwieraniu klapy by niekoniecznie zawias pracował,
    tylko siły by na silniczek działały.

    Swoją drogą - montowana na szybie to też kwestia miejsca na klapę,
    musiałaby się zdrowo unosić przednia krawędź klapy. Ja u siebie przed
    otwarciem bagażnika muszę dobrze wyczyścić szybę na dole z kawałków
    lodu, bo prześwit między szybą a przednią krawędzią otwartej klapy to
    może 1 cm...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 10. Data: 2010-02-09 18:22:13
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > Kuba (aka cita) wrote:

    > Najpierw to podszybie musiałoby być - a w sedanach dość krytycznym
    > elementem jest otwór załadunkowy. Aby ten otwór był jak największy -
    > klapa siega aż pod szybę.

    Zapweniam Cie, ze podczas projektowania auta przewija sie zdecydowanie
    więcej problemów niż wsadzenie wycieraczki na tylną szybe.
    Ciągle myslisz kategoriamy przeróbki istniejącego nadwozia, a ja mówie o
    projektowaniu nadwozia w taki sposob, zeby nie bylo problemy wygospodarować
    miejsa na wycieraczke bez szkody na wielkość pokrywy bagażnika.
    Uwież mi da sie, wystarczy tylko chciec i to tylko narysowac.
    Samochody maja w sobie tak bardzo zaawansowane i skomplikowane w procecie
    projektowania i produkcji technologie, ze wycieraczka tylnej szyby to, pikus
    lub Pan Pikus, jak ktoś woli.
    Poza tym samochody są tak bardzo różne - mają silniki z przodu, z tyłu, mają
    po dwa silniki, mają napędy na przednią, tylną, i obie osie ... ze
    wycieraczke jest naprawde drobnostką.
    ps. jesli jednak weźmiesz przednionapędowy samochód i powiesz, ze mają go
    przeprojektować na tylnonapędowy w dodatku z silnikiem z tyłu - to
    faktycznie problemów będzie masakrycznie duzo - tyle, ze to przeróbka a o
    tym nie mówimy.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE