  • 11. Data: 2010-02-09 18:36:00
    Temat: Re: Wycieraczki w sedanach
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 09 Feb 2010 15:46:39 +0100, Faster Than X napisał(a):
    > Na codzien jezdze Zafira, wczesniej mialem Mondeo kombi i w kazdym z nich byly
    > wycieraczki z tylu.
    >
    > Mialem tez mozliwosc przejechania sie ostatnio sedanem (Vectra) i badz co badz
    > na blotnisto-sniegowej trasie (Katowice- Wawa) widocznosc z tylu byla
    > ograniczana przez brud pozostajacy na szybie.

    No niestety - taki urok sedanów... Dlatego ja np. sedanów nie uwzględniam
    przy wyborze samochodu - widok przez tylną szybę jest na tyle istotny, że
    brak wycieraczki jest wadą dyskwalifikującą.

    Owszem, w sedanie tylna szyba nie brudzi się tak jak (niemal) pionowa w kombi
    czy typowym hatchbacku, przy szybkiej jeździe nie ma potrzeby wycierania
    deszczu - ale jak wszędzie jest syf to na tylnej szybie też. Do tego np. jak
    pada gęsty śnieg to tylna szyba jest praktycznie bezużyteczna póki nie
    jedziesz odpowiednio szybko - czyli np. bardzo uciążliwe przy manewrach na
    parkingu.

    Ktoś tu kiedyś pisał o widzianych w Japonii sedanach z tylną wycieraczką -
    ale ten rynek jest na tyle dziwny że pewnie nie takie cuda się tam
    spotyka... :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 12. Data: 2010-02-09 18:41:19
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > Ale i techniczne rozwiazanie - żeby ja zainstalować sensownie trzeba to
    > zrobić przez dziurę w szybie na dole, dodatkowo montując na szybie
    > pudło z mechanizmem.

    mi się podoba rozwiązanie obu generacji oktawki liftback,
    wygląda toto jak sedan,
    a ma otwieraną klapę, szyba też się podnosi,
    większośc egzemplarzy ma wycieraczkę

    P.

  • 13. Data: 2010-02-09 19:04:10
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 09 Feb 2010 16:28:16 +0100, J.F napisał(a):
    > Bo od dyskutowania wycieraczka sie nie pojawi :-)
    > Skoro jej nie montuja, to widac nie trzeba.

    Nie "nie trzeba", tylko po prostu jej dodanie wiąże się ze zbyt wieloma
    problemami. W sedanie wycieraczka musiałaby być zamontowana do dachu -
    bo inaczej mogłaby mocno utrudniać otwieranie bagażnika i dodatkowo
    zmniejszać i tak mały otwór bagażnika.

    Sedany mają swoich amatorów - ale jeśli ktoś się przesiada z hatchbacka czy
    kombi, to się może nieźle wściec ;) IMHO idealnym rozwiązaniem są liftbacki
    - takie jak mondeo, avensis czy poprzednia C5 :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 14. Data: 2010-02-09 19:13:23
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Kuba (aka cita) wrote:

    > Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Zapweniam Cie, ze podczas projektowania auta przewija sie
    > zdecydowanie więcej problemów niż wsadzenie wycieraczki na tylną
    > szybe. Ciągle myslisz kategoriamy przeróbki istniejącego nadwozia, a
    > ja mówie o projektowaniu nadwozia w taki sposob, zeby nie bylo
    > problemy wygospodarować miejsa na wycieraczke bez szkody na wielkość
    > pokrywy bagażnika.

    Wytłumacz mi jakim cudem.
    Pewnie że się wszystko da. Można zrobić samochód żeby miał 6 metrów, i
    się zmieści zarówno wieeelka klapa jak i podszybie na wycieraczkę.

    Chodzi o to że projektant próbuje wycisnąć wszystko z długości
    samochodu, która jest rozsądna.

    Jak np. maksymalnie długą klapę bagaznika, żeby otwór był duży.
    Faktem jest że otwór w sedanach jest po prostu mały, to jest ich główna
    bolączka przy dużej zalecie jaką jest duży bagażnik.

    Ty chcesz dołożyć "dobra, ale zostawcie miejsce na wycieraczkę".

    > faktycznie problemów będzie masakrycznie duzo - tyle, ze to przeróbka
    > a o tym nie mówimy.

    Tak - ale mówimy o pogodzeniu dwóch cech już przy projektowaniu. Duży
    otwór załadunkowy - miejsce na wycieraczkę.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 15. Data: 2010-02-09 19:21:31
    Od: LEPEK <gdzies@wsi>

    Jacek Osiecki pisze:

    > Owszem, w sedanie tylna szyba nie brudzi się tak jak (niemal) pionowa w kombi
    > czy typowym hatchbacku, przy szybkiej jeździe nie ma potrzeby wycierania
    > deszczu - ale jak wszędzie jest syf to na tylnej szybie też.

    Ale w sedanie ten syf jest minimalny. Dodatkowo w czasie jazdy syf ani
    deszcz praktycznie nie leci na tylną szybę. Z resztą na bocznych
    praktycznie nikt nie ma wycieraczek, syfią się nawet bardziej od tylnej
    i jakoś lamentu nie ma...
    Tyle, że jak w takim kombi sie pobrudzi i wytrzesz wycieraczką, to masz
    otworek wielkości okienka w wieży strzelniczej.

    > Do tego np. jak
    > pada gęsty śnieg to tylna szyba jest praktycznie bezużyteczna póki nie
    > jedziesz odpowiednio szybko - czyli np. bardzo uciążliwe przy manewrach na
    > parkingu.

    Nawet tej zimy nie zdarzyło mi się jechać w tak gęstym śniegu, żeby mi
    zasłoniło widoczność, a jeżdżę generalnie w korkach. Mam za to
    ogrzewanie tylnej szyby.

    Pozdr.
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 16. Data: 2010-02-09 19:22:08
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 9 Feb 2010 18:22:13 +0100, Kuba (aka cita) napisał(a):
    > Zapweniam Cie, ze podczas projektowania auta przewija sie zdecydowanie
    > więcej problemów niż wsadzenie wycieraczki na tylną szybe.

    A dlaczego nie rozwiązano w takim razie typowego dla sedanów problemu zbyt
    małego otworu bagażnika? :) Teraz dodaj do tego jeszcze wycieraczkę, która
    by dodatkowo ograniczała przestrzeń...

    > Uwież mi da sie, wystarczy tylko chciec i to tylko narysowac.

    Można zrobić wiele rzeczy - ale jakimś cudem auta mają określoną długość
    i z jakiegoś powodu nie robi się ich dłuższych np. o 20cm żeby otwór
    bagażnika był jeszcze większy :)

    Po prostu uznano, że bez tylnej wycieraczki użytkownicy przeżyją - bo jej
    odpowiednie zamocowanie byłoby zbyt skomplikowane jak na niezbyt istotny
    (choć dla niektórych, w tym mnie - bardzo istotny) element...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 17. Data: 2010-02-09 19:24:11
    Od: LEPEK <gdzies@wsi>

    Jacek Osiecki pisze:

    > Sedany mają swoich amatorów - ale jeśli ktoś się przesiada z hatchbacka czy
    > kombi, to się może nieźle wściec ;)

    Jeżdziłem hatchbackami i po przesiadce na sedana się nie wściekłem.
    Podoba mi się.

    > IMHO idealnym rozwiązaniem są liftbacki
    > - takie jak mondeo, avensis czy poprzednia C5 :)

    Tyle, że w sedanie jak otworzę bagażnik, to nie mam nagłej syberii w
    całym samochodzie. Nie rzęzi mi żadna półka, ani roletka, po otwarciu
    klapy nie muszę już nic zwijać, itp. Sedan ma wady, ale nie wyłącznie.

    Pozdr,

  • 18. Data: 2010-02-09 19:25:21
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 9 Feb 2010 18:41:19 +0100, Pan Piskorz napisał(a):
    > mi się podoba rozwiązanie obu generacji oktawki liftback,
    > wygląda toto jak sedan,

    Właśnie liftbacki są idealne :) Takie mondeo czy C5 wygląda nawet lepiej niż
    gdyby było sedanem - a funkcjonalność bez porównania wyższa...

    Z drugiej strony jest największa porażka - czyli nowy Civic, który mimo że
    jest hatchbackiem ze stromą szybą to nie tylko nie ma wycieraczki ale ma
    jeszcze bezsensowny spojlerek ograniczający dodatkowo widoczność :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 19. Data: 2010-02-09 19:34:37
    Od: "Faster Than X" <f...@o...pl>

> [...]

    > Tyle, że jak w takim kombi sie pobrudzi i wytrzesz wycieraczką, to masz
    > otworek wielkości okienka w wieży strzelniczej.

    Z bocznymi z przodu nie ma najczesciej problemu bo ich otwarcie i zamkniecie
    likwiduje problem przy dobrych uszczelkach.
    Co do otworka to zarowno w Mondeo jak i Zafirze jest bardziej przydatny niz
    jego brak. Zawsze przez niego widac tyle ile potrzeba.

  • 20. Data: 2010-02-09 19:34:53
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 09 Feb 2010 19:21:31 +0100, LEPEK napisał(a):
> [...]
    > deszcz praktycznie nie leci na tylną szybę. Z resztą na bocznych
    > praktycznie nikt nie ma wycieraczek, syfią się nawet bardziej od tylnej

    Jak jedziesz 80km/h to może Ci deszcz i syf nie leci, jak jedziesz przez
    miasto z prędkościami w porywach do 40km/h to jest "trochę" inaczej.

    > Tyle, że jak w takim kombi sie pobrudzi i wytrzesz wycieraczką, to masz
    > otworek wielkości okienka w wieży strzelniczej.

    A w sedanie nie masz nawet tego okienka ;)

    > Nawet tej zimy nie zdarzyło mi się jechać w tak gęstym śniegu, żeby mi
    > zasłoniło widoczność, a jeżdżę generalnie w korkach. Mam za to
    > ogrzewanie tylnej szyby.

    Które doskonale roztapia cały śnieg nawet w 30 sekund po uruchomieniu
    samochodu, ta...
    Miałem przez jakiś czas sedana i z wielką ulgą wróciłem do liftbacka.
    Auto bez tylnej wycieraczki? Da się, ale upierdliwe to jest w użytkowaniu :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944