  • 21. Data: 2024-09-24 16:15:15
    Temat: Re: Wybuchające pagery
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 24 Sep 2024 15:52:10 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Hollywoodzki doktor Kildare jeszcze nie miał pagera.

    serial z lat 61-66, a tranzystory ... pierwsze radio tranzystorowe
    wyszło w roku 1954.
    Do pagera trochę jednak brakuje.

    To jak ich wzywali? "radiowęzłem" czy wcale ?

    P.S. Ooo - oscyloskopy już były w szpitalach?
    https://youtu.be/Eb8H9YQH5Ks?t=25

    U nas też były ?

    > Internet też jest siecią globalną, równie łatwo można połączyć się
    > z antypodami, jak i z sąsiadem z tej samej ulicy. Trzydzieści lat
    > temu ta "Ameryka na wyciągnięcie dłoni z myszką" fascynowała, dzisiaj
    > ludzie szukają przede wszystkim rzeczy lokalnych. No, czasem też łączą
    > się z sąsiedem przez serwer za oceanem. To taki odpowiednik nadajnika FM
    > w mieście.

    A to nie wiem co masz na myśli.
    Np lekarz rentgenolog może byc tysiące km dalej. Zdjęcia zrobi technik
    na miejscu, lekarz obejrzec może gdziekolwiek.

    Sa i roboty chirurgiczne ... choć nie wiem czy do dobry pomysł ...

    J.

  • 22. Data: 2024-09-24 16:49:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > To jak ich wzywali? "radiowęzłem" czy wcale ?

    Jak Graham Bell prezentował swój wynalazek w brytyjskim parlamencie, to
    mu powiedzieli, że takie rzeczy może są potrzebne w Aneryce. Anglia ma
    dość chłopców na posyłki, można wysłać wizytówkę z korespondencją, nie
    trzeba wszędzie tych drutów ciągnąc. Ale może w amerykańskich szpitalach
    też byli chłopcy na posyłki, których obowiązkiem było odnalezienie
    doktora, kiedy jest potrzebny?

    > P.S. Ooo - oscyloskopy już były w szpitalach?
    > https://youtu.be/Eb8H9YQH5Ks?t=25
    > U nas też były ?

    Pewnie tak. EKG od dawna jest dobrze oswojona metodą diagnostyczną.

    > A to nie wiem co masz na myśli.

    Że siostra oddziałowa zleca operatorowi sieci pagerów powiadomienia do
    tych lekarzy, o których wie, że aktualnie pracują w klince. Nic więcej.

    --
    Jarek

  • 23. Data: 2024-09-24 17:56:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 24 Sep 2024 16:49:29 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:

> [...]
    > trzeba wszędzie tych drutów ciągnąc. Ale może w amerykańskich szpitalach
    > też byli chłopcy na posyłki, których obowiązkiem było odnalezienie

    A moze miał dyzur na oddziale, to był na oddziale ?

    > Pewnie tak. EKG od dawna jest dobrze oswojona metodą diagnostyczną.

    Ale oscyloskopu sobie nie przypominam, choc na sali operacyjnej wydaje
    się miec duży sens.

    > Że siostra oddziałowa zleca operatorowi sieci pagerów powiadomienia do
    > tych lekarzy, o których wie, że aktualnie pracują w klince. Nic więcej.

    Może i tak, choc tam jakies molochy pokazują, a i lekarze się różni
    kręcą :-)

    J.

  • 24. Data: 2024-09-24 20:55:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > A moze miał dyzur na oddziale, to był na oddziale ?

    Nie "może", tylko na pewno. Pager jest po to, by odnaleźć gościa,
    który jest blisko, ale nie wiadomo gdzie.

    > Ale oscyloskopu sobie nie przypominam, choc na sali operacyjnej wydaje
    > się miec duży sens.

    Przy łóżkach pacjentów nawet stały. To przecież znany motyw z filmów.
    Zielona plamka rysuje przebieg EKG, słychać pi, pi, pi... Potem linia
    robi się płaska, zapada cisza.

    --
    Jarek

  • 25. Data: 2024-09-25 12:48:17
    Od: KrzysiekSX <k...@u...gdzies>

    W dniu 2024.09.18 o 18:16, a...@f...org pisze:
> [...]
    ozji-pagery-hezbollahu-wybuchaly-w-rekach-i-kieszeni
    ach/5nqhfqs

    > Inne teksy wraźnie mówią że był ładunek wybuchowy + układ zdalnej
    > detonacji.

    No właśnie, przecież pisze jak byk, że kupili niedawno te pagery, więc zapewne
    to były spreparowane urządzenia zawierające bombę. Albo producent był
    'koszerny', albo podmienili w transporcie. Tak więc kupujesz sobie tableta czy
    inny telefon i nawet się nie dowiesz, że Cie uznali za antysemite, bo już Cie
    urządzenie wysadziło.
    Tak że uważajcie co piszecie w necie, bo teraz tyle tych pożarów baterii się
    zdaża...
    Pozdrawiam KS

  • 26. Data: 2024-09-25 13:23:39
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 25.09.2024 o 12:48, KrzysiekSX pisze:
    > Tak że uważajcie co piszecie w necie, bo teraz tyle tych pożarów baterii
    > się zdaża...
    > Pozdrawiam KS

    A nawet ZDARZA :)

    Wiem wiem, Ty jesteś elektronikiem a nie polonistą :)))

    --
    Wiesiaczek - dziś z podkarpackieh wsi
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach: Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

    Wiele informacji, które przekazują polskie i amerykańskie media oraz
    przedstawiciele władzy, prawdopodobnie nie jest prawdziwych. Takie
    doniesienia mogą być elementem wojny informacyjnej ze strony USA i
    Rzeczpospolitej Polskiej.