  • Data: 2010-10-16 17:38:25
    Temat: Re: Wybrać język czy tematyke
    Od: Przemysław Osmański <p...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    > Delphi ze swoim 1.5% udzialem w rynku własnie wyrżnęło łbem o dno
    > statystyk. W dodatku w czołówce nie ma zadnego języka Ada/Pascal like.
    > Smutne to ale z drugiej strony nie ma komu po nim płakać.

    Oj... Bo się popłacze. A udział wyliczany jest na podstawie czego???
    Widzimisie czy odwołań na googlach? Jedną i drugą metodę można sobie o
    kant ...

    > Java - nie zgadzam się. Chyba ze jest się programatorem
    > prawie-obiektowym. Wtedy odstrasza programowanie obiektowe. Ale jak się
    > jest legacyprogrammer to nie ma się co dziwić.
    >
    > C++ - Zgoda. Tylko że to język dla artystów pokroju wydziobywania
    > nastepnej biblioteki boost-like i co zaskakujące mocno rozwija warsztat
    > programisty. Sorry, ale C++, szczególnie pokroju modern wymaga znajmości
    > czegoś więcej niż pętli for.

    Miałem już do czynienia z "artystycznym" kodem. Dziękuje, postoje.

    > Wystarczą lata praktyki w programowaniu obiektowym a nie lata praktyki
    > robienia onklików i nagle kod dowolnego języka staje się znacznie
    > czytelniejszy.

    Znowu stereotyp. Żyj w świecie bajek i studentów dalej. Jak będziesz
    chciał rozmawiać o poważnym oprogramowaniu to daj znać.

    > Kazdy kod można spieprzyc. Problem w tym że ze względu na niski próg
    > wejścia do Delphi wlaśnie tam można znaleźć najbardziej spieprzony kod.
    > Nie żebym z tego powodu plakał, niech płaczą managerowie mający miliony
    > onklików w nastepnej aplikacji do robienia faktur pisanej przez amatorów.

    O właśnie, tylko dlaczego wszystkich wkładasz do worka z amatorami?
    Implikacja Delphi = amator? No cóż, znowu stereotyp.

    > Jak ostatnio sprawdzałem to się nic nie zmieniło w składni, jakości
    > pracy, przenosnosci czy przyzwyczajeniach starych programatorów.

    A jak to sprawdzałeś, w szczególności te przyzwyczajenia? Jakość pracy
    jest nieporównywalnie wyższa niż w większości dostępnych środowisk, o
    prędkości kompilacji nie wspomnę.

    A przy okazji przenośności, przenośność na poziomie pseudokodu to
    leczenie syfa pudrem. Równie dobrze można było pozostać w erze języków
    interpretowanych.

    > Delphi to zombie.

    Dam Ci dobrą radę, nie chodź na badania specjalistyczne. Bo w 90%
    będziesz obsługiwany przez soft pisany w Delphi. Zgroza. Proponuje
    zgłosić sprawę do prokuratora.

    Coś mi się wydaje, że EOT, bo konstruktywnej krytyki tutaj nie widzę,
    tylko rzucanie stereotypami i obiegowymi opiniami.

    --
    pozdrawiam,
    Przemek O.