  • Data: 2009-04-23 05:59:23
    Temat: Re: Wybor taniego aparatu do pracy
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Longus" <g...@w...pl> napisał:

    >[...]
    > Prosze doradzcie co wybrac. Potrzebuje prywatnie kupic aparacik do
    > robienia w pracy zdjec urzadzen mechanicznych (pompy, sprezarki,
    > silniki, inne ustrojstwa). Wymagania co do aparatu:
    > - tani (bez wodotryskow i tak sa mi niepotrzebne) ~500zl
    > - wytrzymala obudowa (jak sie wyslizgnie z kieszeni kombinezonu zeby
    > wytrzymal upadek z przynajmniej 1,5m) - PRIORYTETOWY WYMOG
    > - dobra lampa blyskowa (zdjecia robione zawyczaj w maszynowniach w
    > polmroku lub przy sztucznym oswietleniu - jazeniowki)
> [...]
    Ciężko będzie. Ja do zblizonych celów używam Pentaxa Optio WPi (nie
    produkowany juiz od kilku lat, ale używanego nawet taniej niż za 500zł da
    się kupić). Małe rozmiary, wystarczająco dobre makro, wodoszczelność do
    głębokości 1m (a więc zabrudzonego można po prostu umyć pod umywalką).
    Sprawdza się też jako przenośna kopiarka dokumentów (wydruk ze zdjęcia
    zadrukowanej kartki A4 jest całkiem komfortowo czytelny). Obudowa - w miarę
    porządna (brak wysuwanych elementów) ale na odporność na upadki z 1.5m na
    twarde podłoże raczej bym nie liczył (nie wierzę, żebyś w tym limicie
    cenowym był w stanie ten warunek spełnić w jakimkolwiek aparacie - musisz
    raczej pomyśleć o uwiązaniu go na jakiejś smyczy lub po prostu uważać).
    Bateria maleńka, ale wytrzymuje nadspodziewanie długo (nie liczyłem ilości
    wykonywanych zdjęć, ale po zmianie z zasilanego z 2 akumulatorków AA Optio
    33WR którego poprzednio używałem odczułem znaczną poprawę żywotności
    baterii). Przy kiepskich warunkach oświetleniowych zdarza się, że AF nie
    jest w stanie poradzić sobie z ustawieniem ostrości - załatwia wtedy problem
    doświetlenie motywu małą latarką LED (nawet taką z breloczka do kluczy).
    Bardziej pancerne były starsze modele Optio - 33WR i 43WR, ale raczej ciężko
    będzie jej już teraz kupić w dobrym stanie, ponadto 33WR którego miałem żarł
    niemiłosiernie prąd i wymagał bardzo dobrego oświetlenia anya AF działał
    przyzwoicie (WPi jest pod tym względem znacznie lepszy). Z innych modeli
    Pentaxa mógłby się sprawdzić Optio WP (to samo co WPi ale matryca 5 zamiast
    6Mpix) i nowsze wodoodporne modele serii W - W10, W20, W30. Obecnie
    produkowany W60 też byłby pewnie dobry, ale za 500zł nie kupisz.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)