-
1. Data: 2020-04-12 20:08:05
Temat: Wybór prostownika z rozruchem.
Od: a...@g...com
Panowie (a może i Panie) pytanie jak w temacie. Do wyboru trzy prostowniki z
rozruchem:
https://electromag.pl/IDEAL-SPRINT-400-START-Prostow
nik-z-rozruchem-1224V
https://allegro.pl/oferta/prostownik-12v-24v-z-rozru
chem-200a-rozruch-8563430606
https://allegro.pl/oferta/prostownik-z-rozruchem-12-
24v-gzl-70-500ah-kable-6912980579
Niby prąd rozruchu jest w kolejności 300, 200 i 180 A, więc teoretycznie ten pierwszy
byłby najlepszy (co sugerowała by niby cena), z tym, że takie mam pytanie czy to
wszystko nie jest robione niby w jednej fabryce w Chinach i parametr prądu rozruchu
jest niby taki sam (tym bardziej, że amperomierz w dwóch pierwszych wyskalowany jest
na 60 A, a w trzecim (najsłabszym prostowniku) na 100 A.
Ktoś zna może temat i wie co wybrać (może jakieś inne sugestie). I chodzi też o to
żeby odpalać starego mercedesa diesla 2.0 w zimie.
Dane dwóch akumulatorów jakie mój kolega posiada (kolega mnie prosił o tego posta):
od 60 i 72Ah, 500 i 720 A ?
-
2. Data: 2020-04-12 20:27:36
Temat: Re: Wybór prostownika z rozruchem.
Od: Czarek <c...@n...fm>
W dniu 12.04.2020 o 20:08, a...@g...com pisze:
> Panowie (a może i Panie) pytanie jak w temacie. Do wyboru trzy prostowniki z
rozruchem:
>
> https://electromag.pl/IDEAL-SPRINT-400-START-Prostow
nik-z-rozruchem-1224V
>
> https://allegro.pl/oferta/prostownik-12v-24v-z-rozru
chem-200a-rozruch-8563430606
>
> https://allegro.pl/oferta/prostownik-z-rozruchem-12-
24v-gzl-70-500ah-kable-6912980579
>
> Niby prąd rozruchu jest w kolejności 300, 200 i 180 A, więc teoretycznie ten
pierwszy byłby najlepszy (co sugerowała by niby cena), z tym, że takie mam pytanie
czy to wszystko nie jest robione niby w jednej fabryce w Chinach i parametr prądu
rozruchu jest niby taki sam (tym bardziej, że amperomierz w dwóch pierwszych
wyskalowany jest na 60 A, a w trzecim (najsłabszym prostowniku) na 100 A.
>
Nie uważasz, że amperomierze w tych prostownikach nie służą do pomiaru
prądu rozruchu tylko prądu ładowania?
--
Czarek
-
3. Data: 2020-04-12 21:46:23
Temat: Re: Wybór prostownika z rozruchem.
Od: PiteR <e...@f...pl>
andrewgolotnik pisze tak:
> Niby prąd rozruchu jest w kolejności 300, 200 i 180 A, więc
> teoretycznie ten pierwszy byłby najlepszy
żaden z tych krokodylków nie przeniesie 300A a po drodze prądu są dwa.
Trzeba mieć oczka pod śrubkę.
> Ktoś zna może temat i wie co wybrać (może jakieś inne sugestie). I
> chodzi też o to żeby odpalać starego mercedesa diesla 2.0 w zimie.
Zależy jaka zima, jak daleko do prądu. Najlepiej mieć drugi akumulator
w bagażniku, klemy, grube kable. Jak nadal nie zapala to już silnik
trup.
--
Piter
człowiek chciał być królem planety
więc matka natura dała mu koronę
-
4. Data: 2020-04-13 08:11:52
Temat: Re: Wybór prostownika z rozruchem.
Od: "Kamil" <nospamtlen.pl>
Użytkownik napisał:
> Ktoś zna może temat i wie co wybrać (może jakieś inne sugestie). I chodzi
> też o to żeby odpalać starego mercedesa diesla 2.0 w zimie.
W jaki sposób taki prostownik ma pomóc w odpalaniu starego Mercedesa? Chyba,
że ma słaby akumulator. Jeśli silnik jest zużyty to nic nie pomoże. Dłuższym
kręceniem można spalić rozrusznik i zalać silnik.
Pzdr
-
5. Data: 2020-04-13 10:52:47
Temat: Re: Wybór prostownika z rozruchem.
Od: a...@g...com
> Nie uważasz, że amperomierze w tych prostownikach nie służą do pomiaru
> prądu rozruchu tylko prądu ładowania?
Zdecydowanie obstawiałbym, że ładowania.
-
6. Data: 2020-04-13 10:55:56
Temat: Re: Wybór prostownika z rozruchem.
Od: a...@g...com
> żaden z tych krokodylków nie przeniesie 300A a po drodze prądu są dwa.
> Trzeba mieć oczka pod śrubkę.
Czyli nie ma sensu wierzyć w te 300 amperów i brać tańsze na twoje oko ? A ile wynosi
taki prąd rozruchowy dla starego diesla 2.0. Orientuje się ktoś jakie to mogą być
wartości ?
-
7. Data: 2020-04-13 11:03:03
Temat: Re: Wybór prostownika z rozruchem.
Od: a...@g...com
Widzę na youtube jakieś testy różnych ładowarek ale bez boosta:
#124 II Edycja Testu Poranka, a w nim 9 urządzeń do ładowania akumulatorów.
https://youtu.be/fz8Fj0cYsmg
TEST PORANKA I Edycja, czyli: Test #prostowników i #ładowarek do akumulatorów
rozruchowych
https://youtu.be/q2wqoMq8nGw
Chyba ciężko będzie o testy tych ładowarek z boostem.
-
8. Data: 2020-04-13 14:23:42
Temat: Re: Wybór prostownika z rozruchem.
Od: PiteR <e...@f...pl>
andrewgolotnik pisze tak:
> Czyli nie ma sensu wierzyć w te 300 amperów i brać tańsze na twoje
> oko ?
Można z grubsza oszacować gniazdo 230v 16A = max 3.6kW
3.6kW / 12v = 300A Taka mała spawarka ;) Raczej w idealnym świecie jak
utniesz krokodylki i przykręcisz kable śrubkami to moze popłynie 300A.
> A ile wynosi taki prąd rozruchowy dla starego diesla 2.0.
> Orientuje się ktoś jakie to mogą być wartości ?
Mogą to być ogromne prądy. Mierzyłem kiedyś swój 1.6 benzyna i było
zdaje się 415A
W pracy nasz zestaw "profesjonalny" do zapalania to był akumulator 90A
ładowany przez noc a rano zapalane były Fiaty Dukato. Nic innego nie
gwarantowało zapalenia. Ani osobowe pożyczające prąd ani prostowniki
podłaczane rano na poł godzinki.
--
Piter
człowiek chciał być królem planety
więc matka natura dała mu koronę
-
9. Data: 2020-04-13 16:31:50
Temat: Re: Wybór prostownika z rozruchem.
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 2020-04-12 o 20:08, a...@g...com pisze:
> Panowie (a może i Panie) pytanie jak w temacie. Do wyboru trzy prostowniki z
rozruchem:
>
> https://electromag.pl/IDEAL-SPRINT-400-START-Prostow
nik-z-rozruchem-1224V
>
> https://allegro.pl/oferta/prostownik-12v-24v-z-rozru
chem-200a-rozruch-8563430606
>
> https://allegro.pl/oferta/prostownik-z-rozruchem-12-
24v-gzl-70-500ah-kable-6912980579
>
> Niby prąd rozruchu jest w kolejności 300, 200 i 180 A, więc teoretycznie ten
pierwszy byłby najlepszy (co sugerowała by niby cena), z tym, że takie mam pytanie
czy to wszystko nie jest robione niby w jednej fabryce w Chinach i parametr prądu
rozruchu jest niby taki sam (tym bardziej, że amperomierz w dwóch pierwszych
wyskalowany jest na 60 A, a w trzecim (najsłabszym prostowniku) na 100 A.
>
> Ktoś zna może temat i wie co wybrać (może jakieś inne sugestie). I chodzi też o to
żeby odpalać starego mercedesa diesla 2.0 w zimie.
>
> Dane dwóch akumulatorów jakie mój kolega posiada (kolega mnie prosił o tego posta):
od 60 i 72Ah, 500 i 720 A ?
>
Piter już Ci napisał, kup nowy aku a stary zostaw jako awaryjny, ja
tylko dodam że też tak zrobiłem, mam taki 45Ah i cyklicznie go ładuje
takka małą ładowarką z impulsem
https://www.banggood.com/FOXSUR-12V-5A-Pulse-Repair-
LCD-Battery-Charger-For-Car-Motorcycle-Agm-Gel-Wet-L
ead-Acid-Battery-p-1347622.html
do aku zrobić krótkie kable 0,5m starczy z izolowanymi krokodylami i
masz gotowy
awaryjny rozruch.
--
Janusz
-
10. Data: 2020-04-13 19:43:03
Temat: Re: Wybór prostownika z rozruchem.
Od: jacek <j...@w...pl>
W dniu 2020-04-13 o 10:55, a...@g...com pisze:
>> żaden z tych krokodylków nie przeniesie 300A a po drodze prądu są dwa.
>> Trzeba mieć oczka pod śrubkę.
>
> Czyli nie ma sensu wierzyć w te 300 amperów i brać tańsze na twoje oko ? A ile
wynosi taki prąd rozruchowy dla starego diesla 2.0. Orientuje się ktoś jakie to mogą
być wartości ?
>
2-3kW
czyli przy 10V 200-300A.
Pierwszy z podanych
https://electromag.pl/IDEAL-SPRINT-400-START-Prostow
nik-z-rozruchem-1224V
znamionowy prąd rozruchu: 180A
czyli ze 120A przy pomyślnych wiatrach.
Transformator EI 800 waży 9,9kg.
Ten przy wadze z obudową i kablami 11,4kg ma trafo pewnie z 8kg...
Żaden prostownik z rozruchem "marketowy" nie ruszy trupa diesla bez
akumulatora.
Gdy jest nawet słaby akumulator ale podładowany do 14-15V znacznie
pomaga na starcie.
Przewody z klemami mogą być ale 50mm2 miedzi i klemy solidne np.:
spawalnicze 500A a nie takie imitacje.
Niestety
--
pzdr, j.r.