    From: z <z...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Wybór monitora LCD
    Date: Thu, 20 Oct 2011 07:05:30 +0200
    <j7ltbm$efr$1@inews.gazeta.pl>
    <4e9ea131$0$2187$65785112@news.neostrada.pl>
    <j7m9qv$jv1$1@inews.gazeta.pl>
    <4e9eb1ab$0$5818$65785112@news.neostrada.pl>
    <j7mctn$dq$1@inews.gazeta.pl>
    <4e9ebddf$0$5804$65785112@news.neostrada.pl>
    <j7mtv8$vfq$1@mx1.internetia.pl>
    <4e9eff39$0$8455$65785112@news.neostrada.pl>
    <4e9f00ec$0$8455$65785112@news.neostrada.pl>
    <j7n5nr$nbh$1@mx1.internetia.pl>
    <4e9f1c22$0$5816$65785112@news.neostrada.pl>
    <j7n87h$pab$1@inews.gazeta.pl>
    <4e9f2ba6$0$5816$65785112@news.neostrada.pl>
    <j7nf1r$fep$1@inews.gazeta.pl>
    <4e9f4848$0$2188$65785112@news.neostrada.pl>

    Tom01 pisze:
    Mam wrażenie, że próbuje Pan zamykać uszy na
    > rozwiązania które niosą lepsze, podobnie jak kiedyś blokujący budowę
    > kolei bo krowy przestaną dwawać mleko. Dziad woził zboże furą, ojciec
    > woził furą to i ja będę a wszelkie nowomodne wynalazki są niepotrzebne.
    > To trochę nie tak. Nie chciałby Pan aby w Pana projekcie jakiś kolor
    > spotowy na monitorze wyglądał jak na próbniku i później na proofie?

    Każdy by chciał być piękny młody i bogaty :-)
    To jest kwestia proporcji.
    Czy te kilkanaście procent lepszego wyświetlania jest warte podwojenia
    czy potrojenia budżetu?
    W polskich realiach, średniej krajowej itd. uważam że nie warto bo i tak
    ta doskonałość idzie w diabły. Warto za to kupić wygodny fotel,
    zarchiwizować dane ...

    Oglądałem ostatnio moje ślicznie położone płytki w kuchni :-)
    W dzień mucha nie siada. Miodzio.
    Tylko że obejrzałem je teraz w nocy przy oświetleniu z okapu.
    Normalnie co piąta do poprawki :-)
    Pewnie że da się położyć lepiej i wcale nie będzie to trudne (czujnik
    mikrometryczny, kawałek statywu i jazda) Będzie to kosztowało 3 razy
    drożej i zajmie 3 razy więcej czasu ale sie da.
    Pytanie tylko podstawowe PO CO? I czy rodzina nie wyśle mnie do
    psychiatry :-)

    Chyba pozwoli Pan potencjalnemu klientowi podjąć decyzję czy mu się to
    opłaci czy nie? Pan mu poopowiada o doskonałościach, wzorcach... a ja
    trochę o realnym świecie :-)

    > Kontrola koloru w naszych realiach kończy się na proofie i za to
    > przecież odpowiada grafik. Maszyna to inna bajka. Nawet na
    > skomputeryzowanych Heidelbergach z spektodensytometryczną kontrolą co
    > któregoś użytka i najprostszą metodą drukarską nie ma w 100% zgodności i
    > powtarzalności. Absolutów nie ma. Zgodność jest tam gdzie jest się próg
    > akceptowalności defektów.

    100% zgody. Więc po co? Dla idei? lepszego samopoczucia?